Mortal Kombat de sufragerie
Epoca mouse-urilor, a joystick-urilor si a telecomenzilor tinde lent sa lase loc, in lumea jocurilor, pentru dispozitivele care au la baza miscarile corpului uman. Ramane de vazut insa cat de durabil va fi impactul asupra consumatorilor si cat va ramane, cum spun deja unii, un moft.
Astept cu sufletul la gura lansarea sistemului Project Natal", sustinea recent Corina Anton, care lucreaza in departamentul financiar al unei companii importante din domeniul IT. Tanara in varsta de 32 de ani vedea dispozitivul ca fiind o ocazie excelenta de a face miscare intr-un mod placut, din moment ce petrece foarte mult timp la birou si nu mai are timp sa mearga la inot, la tenis sau la sala de fitness. "Daca pretul va fi rezonabil, o sa-l cumpar indata ce va fi disponibil in Romania", spune ea.
Dispozitivul de care vorbea Corina Anton a fost lansat oficial saptamana trecuta, la conferinta anuala de jocuri video Electronic Entertainment Expo - E3. Denumit initial Project Natal si rebotezat Kinect, gadgetul va fi un accesoriu incorporat in consola Xbox 360 care are la baza o tehnologie de recunoastere a gesturilor. Asadar, jucatorul nu trebuie sa faca altceva decat sa se miste in fata unor camere video pentru ca gesturile sale sa fie interpretate drept comenzi. Mai exact, intr-un joc de tip shooter, omul isi va putea controla personajul virtual cu ajutorul miscarilor propriului corp.
CLICK AICI PENTRU A VEDEA CELE MAI ASTEPTATE JOCURI IN 2010
"Mi se pare distractiv, in primul rand pentru ca elimina problema statului pe scaun si pentru ca te obliga sa faci miscare", spune entuziasmat Alexandru Pana, un tanar de 18 ani pasionat de jocuri, marturisind ca abia asteapta sa joace Mortal Kombat, jocul sau preferat, fara sa tina vreun controler in mana. Unul dintre avantajele Kinect este ca identifica prezenta corporala a utilizatorului, iar odata fixat pe jucator, ignora alte miscari din camera. Prin urmare, o alta persoana care, de pilda, imbratiseaza utilizatorul in timp ce acesta joaca va fi ignorata de sistem, iar cel ce joaca nu va trebui sa mai ia totul de la capat.
"Credem ca este un proiect inovator, care va avea succes", a spus Don Mattrick, senior vicepresedinte al Microsoft. Katherine Egbert, analist al Jefferies & Company, estimeaza ca in primul an de la lansarea sistemului, Microsoft va vinde dispozitive de aproximativ 1,3 miliarde de dolari, daca pretul unuia va fi de aproximativ 100 de dolari. Indiferent de succesul Kinect insa, noul gadget va avea un impact foarte mic asupra veniturilor totale ale companiei, care raman dependente de Windows si Office. "Divizia de divertisment a Microsoft este importanta, insa nu are un impact foarte mare asupra veniturilor totale ale companiei", a admis Egbert.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro