Feedback în era www

Autor: Ioana Niţă Postat la 04 noiembrie 2021 45 afişări

Discuţiile pe WhatsApp, Facebook Messenger sau chiar şi pe bătrânul e-mail reprezintă încă de multe ori modul standard în care echipele din agenţiile de creaţie discută cu clienţii lor în legătură cu dezvoltarea unor website-uri. Această colaborare dintre echipe poate şi trebuie să fie una mai bună şi mai eficientă, adaptată la progresele pe care tehnologia le-a înregistrat în ultimii ani. Acesta este pariul pe care îl face un start-up local care a dezvoltat o platformă ce aduce întreaga conversaţie despre un website chiar în jurul acestuia, accelerând şi simplificând în acelaşi timp efortul creativ.

Am început anul trecut cumva ca proiect al agenţiei mele (B2B – stoica.co) şi l-am construit treptat. Anul acesta s-a alăturat ca partener Mihai Ivaşcu (Modex, Ulpia Ventures – n. red.), care ne-a dat o perspectivă internaţională şi ne-a transmis ideea că am putea creşte mai repede şi mai mult. Anul acesta am tot iterat pe produs şi încercăm să îl creştem în continuare“, a relatat în în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Andrei Stoica, CEO şi cofondator al Brunch. În prezent, echipa Brunch se află în etapa în care vrea să obţină cât mai mult feedback pentru a ajunge la o versiune finală a produsului. Proiectul Brunch a pornit cu o investiţie iniţială de circa 30.000 euro, iar apoi prin asocierea cu Ulpia Ventures, vehiculul de investiţii al antreprenorului în serie Mihai Ivaşcu, start-up-ul a primit o finanţare de 250.000 euro. Cel mai cunoscut proiect actual al lui Mihai Ivaşcu este Modex – un sistem de baze de date axat pe tehnologia blockchain.

Ce face însă mai exact soluţia Brunch? „Produsul în sine este un instrument de colaborare online construit pentru agenţii care lucrează cu clienţii lor atât pe partea de review, în momentul când construiesc un website sau o pagină activă online şi au nevoie sa feedback –, cât şi pe partea de optimizare.” În prezent, soluţia Brunch este folosită de circa 20 de utilizatori în mod activ, însă în următoarele două luni, start-up-ul vrea să crească de cinci ori acest număr.

„Credem că este realizabil. Construim pe produs şi îl optimizăm. Avem şi o ţintă financiară şi de performanţă şi încercăm să ajungem acolo cât mai repede, dar cât mai sustenabil“, a precizat Andrei Stoica.

În prezent, start-up-ul se află în plină campanie de finanţare pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink.com prin intermediul căreia vrea să atragă o investiţie de 200.000 euro. Campania de strângere de fonduri de pe SeedBlink.com face parte practic din a doua rundă de finanţare a start-up-ului, care în total se ridică la 285.000 euro, suma de

85.000 euro provenind tot de la Mihai Ivaşcu.

„În momentul de faţă avem primii utilizatori, primii doi plătitori chiar, şi 20 de utilizatori activi. Încercăm să vedem cum ar trebui să arate produsul final ca să poată scala internaţional. Ca atare, în perioada aceasta ne concentrăm în primul rând pe a discuta foarte mult cu utilizatorii actuali şi să facem onboarding, să adăugăm utilizatori noi.” Odată cu dezvoltarea produsului, accesul la finanţare este o prioritate. „Punem accent pe detalii astfel încât să avem o variantă finală cât mai bună. În acelaşi timp, cu ajutorul SeedBlink încercăm să strângem finanţare, să le explicăm partenerilor paşii următori şi cum vedem noi că o să se întâmple lucrurile mai departe“, a punctat cofondatorul Brunch.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Pitch

Invitat: Ionuţ Munteanu, Reefkig Solutions

Ce face? A lansat o soluţie de tip SaaS, numită Reefkig Budgets, care ajută magazinele online, specialiştii în marketing şi agenţiile digitale să monitorizeze bugetele pentru promovarea în mediul digital.

„Per total cred că până acum am investit circa 250.000 de euro în tot ceea ce înseamnă aplicaţiile Reefkig Solutions - adică Reefkig Budgets, Reefkig Tasks şi Reefkig CRM, şi cam atât căutăm să luăm ca finanţare în etapa aceasta. Dar,

într-adevăr mai trebuie să ne facem temele - adică modelul de business -, business-ul trebuie să îl clădim, nu produsul, produsul este perfect, produsul funcţionează. Acum suntem în etapa în care clădim businessul.”


 

Invitaţi:Inesa Schmidt şi Marius Trifu, cofondatori 2Space

Ce fac? Dezvoltă rachete dedicate exclusiv nanosateliţilor - sateliţi până în

10 kilograme.

Inesa Schmidt: „Scopul nostru este să oferim lansări rapide, precise şi la un preţ accesibil pentru că în momentul curent singura soluţie de pe piaţă este ridesharingul, rachete care transportă doar cantităţi foarte mari în spaţiu şi asta vine cu mai multe impedimente, iar noi încercăm să găsim o altă alternativă pentru oamenii care trebuie să transporte cantităţi mai mici în spaţiu şi mai mult mai precis.”

Marius Trifu: „Suma de care noi estimăm că avem nevoie este undeva la 2 milioane de euro. Avem deja discuţii pentru o rundă de finanţare.”


Invitat: Andrei Stoica, CEO şi cofondator, Brunch

Ce face? Dezvoltă o aplicaţie de colaborare şi gestionare a feedbackului pe website-uri live.

„Planul este să ajungem la

100 de utilizatori plătitori până la finalul anului. Credem că este realizabil. Construim pe produs şi îl optimizăm. Avem şi o ţintă financiară şi de performanţă şi încercăm să ajungem acolo cât mai repede, dar cât mai sustenabil.“



Start-up Boost

Invitat:  Vladimir Oane, antreprenor cu experienţă în domeniul tech şi membru în board-ul Innovation Labs

Principalul sfat pentru fondatorii de start-up-uri tech:

„Tehnologia este o unealtă. Trebuie să te uiţi la tehnologie ca la o unealtă şi este de datoria ta să dai scopul acestei tehnologii, iar pentru acest lucru trebuie să înţelegi cine sunt potenţialii utilizatori, care este problema pe care vrei să o rezolvi sau oportunitatea pe care vrei să o urmăreşti, iar după aceea tehnologia va ajuta în găsirea unei soluţii şi implementarea unei soluţii. Acest lucru este greu de înţeles, mai ales pentru studenţi care vin la o facultate tehnică să înveţe un limbaj de programare, o bază de date sau să dezvolte senzori. Innovation Labs te provoacă în a găsi o utilitate acestor tehnologii, în a spune «ok şi dacă avem aceşti senzori, ce putem să facem cu ei ca să ajutăm, pe cine mai exact şi care este oportunitatea financiară acolo, care este beneficiul şi pentru cine».”



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.