De ce crede New York Times ca Microsoft a pierdut lupta online

Postat la 27 octombrie 2009 12 afişări

Microsoft planuieste pentru noiembrie lansarea unei platforme de software, Windows Azure, care reprezinta oferta companiei pentru a atrage companiile in zona serviciilor online. Desi a luat tarziu startul in “cloud computing” si tine greu ritmul impus de piata dispozitivelor mobile, Microsoft vrea sa se reinventeze si sa treaca dincolo de desktop.

Ray Ozzie, seful programatorilor de software de la Microsoft, se zbarleste cand il intrebi daca oamenii considera ca noile versiuni ale pachetelor de software ca Windows sau Office sunt atragatoare. "Sunt extraordinar de atragatoare", exclama el defensiv, iesind de la birou gesticuland. "Glumesti?" Dar Ozzie si colegii lui de la Microsoft recunosc, desigur, ca foarte putine lucruri raman la fel in universul tehnologic. "Cum era replica aia de film? Relatiile sunt ca rechinii; evolueaza sau mor", spune Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft. "Ei bine, si companiile din tehnologie ori evolueaza, ori mor. Adica devin mai putin relevante".

Potrivit lui Ozzie, clientii si angajatii au fost sedusi de o "revolutie a gadgeturilor". Dar gadgeturile sunt doar jumatate din razboiul pe care Microsoft trebuie sa-l poarte.

E adevarat, femeile pot sa fie obsedate ca noul lor laptop sa aiba loc in poseta si sa stie ce spune acesta despre stilul lor de moda. Iar angajatii corporatiilor - mai tot timpul pe drumuri - se falesc cu computerele ultrasubtiri pe care le poarta cu ei in deplasari. Cele mai cautate dispozitive zilele acestea sunt cele care le permit si dependentilor de informatie aflati in miscare sa se rupa de computerul de la birou si sa-si mute informatiile si fisierele in spatiul virtual, prin asa-numitul "nor" informatic (cloud computing), accesibil in permanenta pe internet.

Ozzie, care joaca la Microsoft rolul strategului si al vizionarului, spune ca noul Windows 7 va permite PC-urilor sa tina pasul cu alte dispozitive electronice si, pe scurt, le va face mai sexy. In lupta pentru o parte din acest "nor", Microsoft planuieste pentru noiembrie lansarea unei platforme de software, Windows Azure, care reprezinta oferta companiei pentru a atrage companiile in zona serviciilor online. Desi a luat tarziu startul in "cloud computing" si tine greu ritmul impus de piata dispozitivelor mobile, Microsoft - dupa cum spune Ozzie - are posibilitatea sa se reinventeze si sa treaca dincolo de desktop. "Aceasta ne ofera o sansa, ca vanzator de software, sa ne reimprospatam crezul", afirma el. "Eu cred ca e un moment extraordinar pentru Microsoft".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Microsoft,
Windows Azure,
lansare,
online
/business-hi-tech/it/de-ce-crede-new-york-times-ca-microsoft-a-pierdut-lupta-online-5031290
5031290
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.