Cum reuşeşte un business românesc început în 1992 să vândă de milioane de euro în online

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 22 ianuarie 2021 504 afişări

Businessul românesc Sharolt Group, care furnizează şi distribuie echipamente şi soluţii IT, precum laptopuri, tablete, sisteme de supraveghere, echipamente de printat, servere şi soluţii software, şi-a început activitatea în mediul offline în 1992, când piaţa de e-commerce încerca să prindă formă în România. Însă, în prezent, vânzările înregistrate în online reprezintă jumătate din cifra de afaceri a companiei.

Anul trecut, vânzările din mediul online au reprezentat jumătate din cifra de afaceri. Nu sunt cifre clare, dar comenzile de pe marketplace se apropie de valoarea de 4 milioane de euro, pentru finalul anului trecut. Am avut peste 15.000 de comenzi în mediul online, fiind prezenţi doar pe platforma eMag Marketplace”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace Marius Cioroiu, proprietar Sharolt Group. Companie românească înfiinţată în 1992 care furnizează şi distribuie echipamente şi soluţii IT, precum laptopuri, tablete, sisteme de supraveghere, echipamente de printat, servere şi soluţii software.

El a adăugat că pe parcursul anului trecut valoarea generată de vânzările online s-a dublat, de la 2 milioane de euro în 2019, la 4 milioane de euro.

Compania a deţinut şi un magazin fizic, însă reprezentanţii acesteia au preferat să renunţe la el şi să dezvolte alte canale de vânzare şi distribuţie. Astfel, în prezent, compania românească îşi desfăşoară activitatea prin mai multe canale de vânzare - atât în mediul online, cât şi offline - prin intermediul partenerilor, vânzări directe, proceduri de achiziţie, licitaţii.

 „Lucrăm şi cu jucători privaţi şi cu firme de stat. Am preferat să vindem prin parteneri care cumpără marfă pentru revânzare, avem canalul de vânzări directe, licitaţii, închirieri de echipamente, platforma marketplace, suntem diversificaţi”, a menţionat antreprenorul român.

 Sharolt Group a înregistrat anul trecut o creştere de aproximativ 60% a cifrei de afaceri, creştere susţinută de cererea pentru produsele de IT – precum laptopuri, tablete şi alte dispozitive - care au susţinut în mare parte munca de la distanţă şi digitalizarea.

 „2020 a fost un an bun pentru noi. În 2019 am înregistrat afaceri de 5 milioane de euro, iar anul trecut am ajuns la 8 milioane de euro. În acest domeniu vânzările au explodat în urma digitalizării accelerate şi a trecerii la munca în sistem remote. Sunt convins că trendul de creştere accelerată se va menţine în continuare”, a adăugat Marius Cioroiu.

 De asemenea, tot în urma creşterii accelerate a cererii pentru produsele şi serviciile de IT, care a însemnat o mai bună pregătire din punctul de vedere al stocurilor, compania Sharolt Group a început să îşi pună în practică planurile de dezvoltare încă de anul trecut, investind 80.000 de euro în extinderea depozitului, şi trecând astfel de la un spaţiu de 300 mp la unul de 1.300 de mp.

 „Acum suntem într-un complex de depozite, iar spaţiul de aici e de patru ori mai mare. A trebuit să fim pregătiţi cu stocuri, pentru că cererea s-a dublat şi capacitatea de producţie a stagnat, iar comenzile de peste hotare nu şi-au menţinut programul, sectorul transporturilor fiind impactat de resticţiile impuse de autorităţi la nivel global, acestea au întârziat, am avut comenzi date în august care au venit la finalul lui decembrie.”

 În ceea ce priveşte bonul mediu, antreprenorul a menţionat că acesta se situează în jurul valorii de 1.200 – 1.300 de lei, compania pe care o conduce având la vânzare şi produse de 15 lei, dar şi produse în valoare de 20.000 de lei.

 „Bonul mediu este de circa 1.000 de lei pentru o comandă. Dacă în eMag am înregistrat 20 mil. lei anul trecut, împărţim la 15.000 de comenzi şi avem un bon mediu de 1.200 – 1.300 de lei.”

În plus, pe lângă investiţia în creşterea spaţiului de stocare de marfă, pe parcursul anului trecut, compania şi-a extins şi portofoliul de produse, semnând contracte cu producători noi.

„Am început să ne dezvoltăm şi să lucrăm cu producători cu care înainte nu lucram, pentru că am fost obligaţi de piaţă să extindem portofoliul de produse cu articole pe care înainte nu le comercializam”, a mai spus Marius Cioroiu.

El a adăugat că portofoliul de produse al companiei numără în jur de 1.000 de articole.

„Am listat mereu între 500-1.000 de produse în mediul online, dar numărul se modifică.

Am avut 1.560 de produse postate în online pe parcursul anului 2020, acum avem în jur de 800. Vrem să ne diversificăm şi pe partea de distribuţie şi să mărim portofoliul din online cu alte produse şi producători cu care nu am lucrat până acum.”

În cadrul companiei lucrează aproximativ 20 de persoane, după ce pe parcursul anului trecut furnizorul de soluţii IT a mărit echipa cu cinci angajaţi. În plus, compania deţine şi o flotă de maşini cu care mai face livrări de comenzi, însă, pe acest segment Sharolt Group lucrează şi cu jucătorii de pe piaţa naţională de curierat. „Avem parc auto, dar lucrăm şi cu jucătorii de curierat, nu putem să ne descurcăm singuri.”

În continuare, compania Sharolt Group mai are în plan să atace noi pieţe, a spus Marius Cioroiu.

„Avem pe listă şi extinderea pe alte pieţe, dar vrem să ne punem la punct pe plan local pentru că anul 2020 şi creşterile aduse de acest an ne-au solicitat logistic şi factorul uman a fost sub presiune. Am fost obligaţi să mai angajăm oameni, am adus cinci persoane noi, ne-am mutat într-un sediu nou. Trebuie să facem faţă noilor nevoi.”

Marius Cioroiu a adăugat că piaţa de e-commerce îşi va continua creşterea şi anul acesta, având în vedere că este departe de nivelul la care se află alte pieţe internaţionale, precum China sau America.

„Cred că piaţa de e-commerce din România are potenţial să crească în continuare. Oricum pandemia a fost un factor care a făcut ca utilizatorii să se obişnuiască să cumpere online.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.