Cum a ajuns un producãtor de telefoane mobile sã se bata cu giganţii care dominã piaţa mondialã şi câte telefoane vinde în România

Autor: Andra Stroe Postat la 18 februarie 2022 361 afişări

Cu o istorie mult mai recentă faţă de alţi jucători de profil, care au în plus câteva decenii de experienţă şi testare a pieţei, Oppo a reuşit, în doar câţiva ani, să ajungă un competitor important în topul mondial al producătorilor de smartphone-uri. Cum a replicat compania acest succes şi pe plan local?

Întreg anul 2021 a fost unul de creştere pentru brandul Oppo la nivel local, iar această evoluţie are la bază mai mulţi factori”, spune Cosmin Moldovan, national sales director al companiei. Dintre aceştia, el enumeră un portofoliu de produse adaptat pieţei locale, poziţionarea pe „cel mai dorit segment de preţ” şi, nu în ultimul rând, disponibilitatea produselor companiei, considerabil mai ridicată comparativ cu începutul anului trecut. „Unul dintre obiectivele anului trecut a fost tocmai acela de a aduce produsele noastre cât mai aproape de utilizatori.”

Pentru brand, 2021 a fost abia al doilea an de activitate în piaţa locală, după intrarea oficială în România în primăvara anului 2020, în plină pandemie. Potrivit lui Cosmin Moldovan, vânzările de dispozitive Oppo din 2021 se ridică la aproximativ 400.000 de unităţi, majoritatea fiind smartphone-uri. Estimările companiei arată că Oppo a încheiat anul trecut pe poziţia a patra atât din punct de vedere al volumului de dispozitive livrate către consumatori, cât şi din punctul de vedere al valorii vânzărilor, fără să ofere însă cifre în acest sens. Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat al brandului Oppo în România, a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de 61,6 milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile.

„Distribuţia vânzărilor noastre urmăreşte, desigur, dinamica pieţei locale. Pentru noi principalul obiectiv este ca orice utilizator care îşi doreşte să achiziţioneze un produs Oppo, online sau offline, de la orice magazin de produse electro-IT din ţară, să aibă această posibilitate fără a întâmpina dificultăţi.”

Tocmai de aceea, adaugă el, anul trecut compania a încheiat parteneriate cu operatorii de telefonie mobilă, precum şi cu cei mai mari retaileri locali, prin care produsele Oppo sunt disponibile atât online cât şi offline, în orice punct de vânzare în care există produse electro-IT.

„Anul 2021 a însemnat pentru noi o dezvoltare accelerată a punctelor de interacţiune cu clientul în retailul tradiţional, iar ţinta noastră a fost să creştem disponibilitatea produselor Oppo. Astfel, la final de an, toate magazinele din ţară de produse electro-IT au avut la raft şi produse Oppo.”

Anul acesta reprezentanţii businessului intenţionează să se concentreze pe optimizarea prezenţei în mediul digital, prin conţinut şi comunicare, oferind astfel o interacţiune îmbunătăţită cu brandul. „Piaţa utilizatorilor de smartphone-uri este foarte diversificată şi cuprinde la nivel local utilizatori foarte pasionaţi de tehnologie care vor tot timpul cel mai performant gadget, dar care sunt sensibili la preţ atunci când îşi achiziţionează un smartphone nou. Estimăm că cele mai mari volume se înregistrează pe segmentul de preţ cuprins între 800 şi 1.500 de lei, unde noi suntem foarte bine poziţionaţi cu modelul OPPO Reno5 Lite.” Acesta, spune el, a fost, de altfel, şi cel mai apreciat produs în cadrul campaniei de Black Friday a anului trecut.

La nivelul industriei, Moldovan spune că s-au remarcat în ultimul an multiple inovaţii în tot ceea ce înseamnă construcţia unui smartphone, „dar poate cea mai impresionantă pentru consumatori a fost introducerea telefoanelor pliabile şi rulabile. De multă vreme cursa smartphone-urilor a fost doar cea a specificaţiilor şi funcţionalităţii dar acum, noul form factor, pliabil, reprezintă o dezvoltare importantă pentru utilizatori”. Potrivit lui, şi brandul pe care îl reprezintă a lansat, în decembrie 2021, primul smartphone pliabil din portofoliu.

Dintre planurile companiei pentru acest an se numără şi participarea la Mobile World Congress, care va debuta la finalul acestei luni, precum şi o serie de lansări locale, atât pe segmentul smartphone-urilor, cât şi pe cel al dispozitivelor audio.

Potrivit counterpointresearch.com, în 2021, livrările globale de smartphone-uri au crescut cu 4% Yoy (year on year), până la 1,39 de miliarde de unităţi.

Din totalul unităţilor transportate în T3/2021 (ultimul interval pentru care există informaţii disponibile), cota cea mai importantă a fost deţinută de Samsung (20%, 69,3 mil. unităţi), urmat de Apple (14% şi 48 mil. unităţi), Xiaomi, cu 13%/44 mil. unităţi, o marjă de 10% a fost deţinută deopotrivă de Vivo şi Oppo, cu 33,7, respectiv 33,6 milioane de unităţi transportate, restul de 33% revenind altor producători. Şi în plan local lider de piaţă a fost, în 2021, Samsung, cu circa 50% din vânzări, urmat de Xiaomi (Redmi) şi Apple, arată datele ZF.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
idei de afaceri,
Oppo,
smartphone,
utilizatori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.