Creştere prin forţe proprii

Autor: Ioana Niţă Postat la 16 septembrie 2023 63 afişări

După patru ani de la înfiinţare, start-up-ul local PriceFlux, care a dezvoltat o platformă software pentru monitorizarea automată a preţurilor, dedicată iniţial doar retailerilor online, continuă să crească prin forţe proprii, fără nicio investiţie externă, ajungând în prezent la un portofoliu de peste 30 de clienţi din opt ţări. Creşterea nu se opreşte însă aici, start-up-ul vizând deja nişe noi de piaţă şi ţintind venituri de 500.000 de euro pentru finalul anului.

2023 a fost un an excepţional. În 2023, având foarte mulţi clienţi noi cu care am semnat, aproape că ne-am dublat veniturile faţă de anul trecut, ceea ce este extraordinar. În 2022 ne-am asumat că nu vom avea o creştere atât de mare pentru că am identificat nişte nişe şi nouă ne cam stă în caracter în primul rând să dezvoltăm şi abia ulterior să începem să cerem şi bani. Deci nu facturăm până când nu livrăm.

Aşa vin şi clienţii - în momentul în care ai deja un produs care este matur şi care livrează, este mult mai uşor să reuşeşti să convingi şi clienţi care au nevoi speciale. Anul acesta sperăm să mai semnăm cu încă trei clienţi din România cu care suntem în discuţii active. Avem mai multe discuţii deschise, dar cu trei clienţi suntem în discuţii mai avansate“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Bisnel, managing partner în cadrul PriceFlux. El a adăugat că procesul de negociere, până la semnarea contractului, este de lungă durată, având în vedere că start-up-ul se adresează cu precădere companiilor mari – producători sau retaileri. „Partea mai puţin bună în a targeta şi a discuta cu clienţi mari este că procesul decizional durează foarte mult.

Am avut un client cu care am discutat un an şi 10 luni până când am semnat. Partea bună este că odată ce ai semnat cu aceşti clienţi, dacă sunt mulţumiţi, sunt de lungă durată.“ Start-up-ul a atras anul acesta 12 clienţi noi în portofoliu, iar în prezent se află în discuţii cu încă 3 potenţiali clienţi mari. Per total, PriceFlux a ajuns la un portofoliu actual de 31 de clienţi din opt ţări din regiune, printre care se numără, pe lângă România, şi Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Serbia, Bulgaria şi Grecia.

La început, platforma PriceFlux se adresa cu precădere companiilor din e-commerce, care activează pe diferite segmente de piaţă - electro-IT, fashion, farma ş.a.m.d. - şi care vor să monitorizeze preţurile competitorilor, iar de anul trecut se adresează şi producătorilor din diferite industrii care vor să îşi monitorizeze produsele comercializate prin parteneri. „Anul trecut noi am dezvoltat şi un modul de monitorizare a preţurilor şi a stocului pentru producători, care nu mai au magazinele online pe post de competitori, ci le au pe post de <<resellers>>, revânzători, pentru produsele lor şi care practic vor să vadă cum se comportă revânzătorii în piaţă cu produsele lor.

Este o nişă pe care noi am identificat-o şi care este foarte importantă”, a menţionat Mihai Bisnel, explicând că prin acest modul platforma nu monitorizează doar preţurile şi stocurile, ci şi o serie de alţi indicatori. „De exemplu, câte poze are produsul, cât de calitativ este reprezentat produsul în magazinul online pe care noi îl scanăm şi aşa mai departe. Deci cumva fiecare producător are nişte standarde de calitate pe care vrea ca revânzătorii să le îndeplinească în momentul în care afişează produsele pe site-urile lor.”

Pe lângă modulul dedicat producătorilor, echipa PriceFlux a lucrat şi la îmbunătăţirea modulului pentru magazinele online, adăugând o serie de funcţionalităţi şi rapoarte noi. „Practic, cu fiecare client pe care îl semnăm şi cu fiecare nouă achiziţie de clienţi, mai primim noi cerinţe de rapoarte, tot felul de funcţionalităţi, care ne ajută să creştem şi pe care, dacă noi considerăm că le sunt utile tuturor clienţilor, le adăugăm în mod gratuit pentru toţi clienţii, pentru că practic ne ajută să devenim o soluţie mai complexă şi mai completă”, a punctat el. De asemenea, o altă funcţionalitate nouă în platforma PriceFlux, finalizată recent, este cea care permite scanarea preţurilor produselor din anunţuri. „Aplicăm tehnologia de machine learning pe partea de anunţuri pentru a detecta dacă vorbim de produse care sunt noi sau care sunt folosite, utilizate ş.a.m.d.

Avem deja clienţi care folosesc partea aceasta de scanare a site-ulor de anunţuri şi pentru care facem raportări pe produse noi şi pe produse utilizate, pentru a vedea cumva şi care sunt preţurile pentru revânzare, atât pentru produse resigilate, cât şi pentru produse care sunt sigilate, dar care nu beneficiază de garanţia oficială pe care o are un magazin online.” Totodată, start-up-ul vizează acum şi atragerea de clienţi din industria de turism, în condiţiile în care acum platforma PriceFlux poate scana şi tarifele pentru bilete de avion şi pentru cazări la hoteluri. „Încă nu avem clienţi din partea aceasta de agenţii de turism, însă suntem pregătiţi pentru această nişă. Este un serviciu care deja este disponibil, deci dacă mâine vine cineva către noi şi ne spune că are nevoie să monitorizeze preţurile hotelurilor pe anumite site-uri pentru anumite perioade sau preţurile biletelor de avion pentru anumite perioade către anumite destinaţii, putem să facem acest lucru fără niciun fel de probleme. Deci este foarte posibil ca până anul viitor să avem clienţi şi din această zonă”, a precizat Mihai Bisnel. Înfiinţat în 2019, start-up-ul s-a dezvoltat până în prezent din fonduri proprii, neavând momentan nicio investiţie la activ.   



Rubrica „Start-up Pitch”

Invitat: Cristian Mesaros, CEO al Equinox AI B.V.

Ce face? A dezvoltat o platformă de strategii de tranzacţionare non-speculative pe pieţele derivate de cripto.

„Suntem interesaţi în mare parte să găsim acţionari care sunt activi în zona de cripto, pentru că asta ne-ar ajuta foarte mult să ne dezoltăm în această piaţă globală. Avem în prezent discuţii cu trei grupuri care au un network în Europa, Asia şi SUA. Sperăm să închidem o primă rundă de finanţare.“



Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Liviu Huluţă, CEO al INKI.TECH - serviciu de închiriere de dispozitive de lucru, precum laptopuri, tablete şi telefoane, exclusiv pentru companii.

Ce e nou? Start-up-ul local a înregistrat o creş­tere de 20% de la lună la lună în 2022, pe fondul creşterii interesului din partea companiilor pentru externalizarea gestiunii echipamentelor mobile - de la laptopuri până la tablete şi telefoane.

„Noi am început acum circa doi ani, iar în acest timp lucrurile s-au schimbat foarte mult din punctul nostru de vedere şi foarte rapid. În primul rând activitatea din România a mers foarte bine, am crescut foarte mult, am avut în ultimul an creştere de 20% de la o lună la alta, ceea ce a fost foarte mult, iar piaţa din România are în continuare potenţial de creştere.“

2. Invitat: Mihai Bisnel, managing partner în cadrul PriceFlux - platformă software pentru monitorizarea automată a preţurilor.

Ce e nou? Start-up-ul local PriceFlux ţinteşte să încheie anul acesta cu venituri de aproape 500.000 de euro, în condiţiile în care până acum şi-a dublat businessul comparativ cu 2022, atrăgând

12 clienţi noi în portofoliu.

„2023 a fost un an excepţional. În 2023, având foarte mulţi clienţi noi cu care am semnat, aproape că ne-am dublat veniturile faţă de anul trecut, ceea ce este extraordinar. În 2022 ne-am asumat că nu vom avea o creştere atât de mare pentru că am identificat nişte nişe şi nouă ne cam stă în caracter primul rând să dezvoltăm şi abia ulterior să începem să cerem şi bani. Deci nu facturăm până când nu livrăm.“



Rubrica „Start-up Boost”

Invitat: Liviu Cadariu, program director în cadrul StepFWD

Mai multe incubatoare şi programe de accelerare pentru start-up-uri tech decât acum 5 ani

„Asta este bine pentru că, pentru a putea avea un ecosistem care să crească şi să avem nume care să aibă succes, baza piramidei trebuie să crească. Dar am observat că odată ce start-up-urile ajung la nivel de pre-seed, au primii clienţi, au produsul cât de cât funcţional, nu ştiu exact cum să ducă lucrurile pe mai departe, cum să-şi consolideze o echipă, cum să treacă efectiv de la un MVP pe care vor să îl livreze rapid, să atragă primii clienţi, să valideze ideea, la a crea un produs stabil, care poate atrage clienţi pe termen lung.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
companii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.