Creştere împinsă de nevoie

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 07 octombrie 2023 118 afişări

Pe fondul unei nevoi tot mai mari de procesare şi stocare a datelor, dar şi al interesului crescut pentru tehnologia AI, dezvoltatorul şi distribuitorul de soluţii de infrastructură digitală critică şi de continuitate şi servicii suport IT&C Vertiv România – subsidiara locală a companiei americane cu acelaşi nume –, şi-a setat două obiective necesare: extinderea activităţii şi operaţiunilor pe piaţa naţională şi mărirea echipei – care în prezent numără 370 de specialişti. Ce oportunităţi oferă piaţa anul acesta?

Nu ne propunem să deschidem birouri în alte locaţii din România, dar avem ca obiectiv să creştem mai ales în Cluj, unde găsim candidaţi buni. În ultimii ani am observat o creştere de două cifre a activităţii companiei Vertiv pe piaţa locală şi ne aşteptăm ca tendinţa să continue şi în anii următori, din cauza nevoii tot mai mari de procesare, stocare a datelor şi a interesului în continuă creştere pentru inteligenţa artificială”, a spus pentru BUSINESS Magazin Adrian Dincă, EMEA HR director la Vertiv. Activ la nivel global, în 130 de ţări, jucătorul a intrat pe piaţa locală în 2016 şi deţine în prezent două birouri – unul în Cluj (care este şi sediul companiei pe piaţa din România) şi unul în Bucureşti.

Dincă a adăugat că performanţa în afaceri din prima jumătate a anului 2023 a fost „excelentă”, în ceea ce priveşte piaţa din România, cu o cerere crescută pentru produsele aflate în portofoliul companiei. La nivel global, în 2022 Vertiv a raportat un venit global de 5,7 miliarde de dolari, în creştere de la 4,99 miliarde de dolari în 2021, iar pe plan local, compania a închis anul cu o cifră de afaceri netă de aproape 82 de milioane de lei, potrivit datelor publice disponibile. Reprezentul businessului este însă rezervat în a oferi estimări precise cu privire la evoluţia veniturilor locale din acest an. „Chiar dacă la începutul anului 2023 o consideram o ţintă de venituri ambiţioasă pentru piaţa potenţială a României, estimările noastre arată că suntem aproape de a obţine o altă creştere procentuală de două cifre faţă de 2022. Anul acesta a fost şi este încă foarte animat din punctul de vedere al oportunităţilor de afaceri, deoarece există multe investiţii noi în tehnologii precum 5G, AI, noul cloud şi spaţiu de colocare. Toate aceste activităţi aduc noi oportunităţi pe piaţa locală, unde Vertiv poate găsi spaţiu pentru a creşte. (…) Progresul în inteligenţa artificială este încă o veste bună. Aşteptăm cu nerăbdare rezultatele din Q3 şi Q4 din acest an.”

Trend născut în pandemie

Creşterea cererii pentru soluţiile de infrastructură digitală critică şi de continuitate şi pentru serviciile de suport IT&C, pe care jucătorul le oferă clienţilor săi, s-a menţinut încă din 2020, când pandemia a împins toată piaţa spre munca de la distanţă, care a presupus digitalizarea şi utilizarea diverselor tehnologii şi soluţii IT. „Pe măsură ce mulţi oameni au trecut la lucrul la distanţă în timpul pandemiei, presiunea asupra centrelor de date pentru a sprijini această transformare digitală a crescut. În plus, multe companii din diverse domenii de activitate au fost nevoite să se bazeze din ce în ce mai mult pe serviciile digitale, fapt care a accelerat tendinţa globală spre digitalizare şi, la rândul său, a crescut cererea pentru produsele noastre, odată cu utilizarea intensă a tehnologiei şi a internetului”, a explicat Adrian Dincă.

„Împreună cu partenerii noştri locali deservim toate tipurile de utilizatori finali. Practic, oricine are nevoie să-şi mărească camerele de server şi capacitatea centrului de date poate fi un client Vertiv. Spre exemplu, produsele noastre de management al energiei sunt prezente la clienţi din domeniile producţie, căi ferate, telecomunicaţii, clădiri de birouri. Profităm de portofoliul nostru de hardware, software, analiză şi servicii, pentru a permite aplicaţiilor vitale ale clienţilor noştri să ruleze continuu, să funcţioneze optim şi să se adapteze nevoilor afacerii. Pe măsură ce veniturile cresc, avem 70% din centrele de date, 20% din reţelele de comunicaţii şi 10% din pieţele comerciale şi industriale”, a mai punctat Adrian Dincă.

Potrivit lui Dincă, compania lucrează, prin intermediul partenerilor locali, cu clienţi de toate dimensiunile, de la IMM-uri, la corporaţii mari şi de la companii mici, care au nevoie de un cabinet IT local cu UPS şi răcire în interior, până la companii mari care operează centre de date cu sute de rackuri.

Un risc pentru întreaga industrie

Pe plan local, compania funcţionează cu o echipă de peste 370 de angajaţi în România, la care se adaugă cele 50 de posturi deschise în prezent, aşa că aşteptările sunt de a încheia anul cu aproximativ 420 de salariaţi. „Angajaţii noştri acoperă roluri locale, pentru zona EMEA şi globale, făcând din România o locaţie cheie pentru Vertiv la nivel mondial.” Vorbind despre impactul pe care îl are eliminarea facilităţilor fiscale pentru programatori, Dincă spune că riscăm să pierdem talente cheie. „Un programator este agnostic de locaţie, aşa că de ce să nu meargă în alte ţări? Iar unii freelanceri pot lua în considerare şi evitarea impozitelor, raportându-şi veniturile în altă parte.”

Potrivit lui, candidaţii din industrie caută oportunităţi de creştere în cariera lor, „acesta fiind unul dintre punctele noastre forte, de a-şi dezvolta un set divers de abilităţi, de a avea un manager bun şi de a face parte dintr-un mediu stimulant”. Astfel, completează el, având în vedere rata scăzută a şomajului şi cererea puternică din economie, este foarte uşor să îi pierzi dacă nu oferi asta. „În plus, angajaţii sunt pasionaţi de ceea ce face compania. Noi activăm în domeniul centrelor de date (menţinând în viaţă organizaţii digitale mari, aeroporturi, spitale), iar acest lucru ajută ca munca să devină mai semnificativă.” Legat de salariile din industrie, reprezentantul Vertiv susţine că, deocamdată, se observă doar uşoare ajustări la inflaţie. „Credem că unul dintre motive este faptul că organizaţiile contribuie la formarea de forţă de muncă prin deschiderea lor de a lua angajaţi mai puţin experimentaţi şi de a-i ajuta să se dezvolte.”

De un deceniu în slujba angajaţilor

Despre sine, Adrian Dincă povesteşte că în copilărie îşi dorea să devină dezvoltator de software, deoarece îi plăcea mai mult să proiecteze jocuri decât să le joace. „Nu am plănuit niciodată să fiu un profesionist în resurse umane, dar mi s-a oferit şansa de a ocupa un rol de director de resurse umane ca parte a unui program de rotaţie a conducerii în compania în care am lucrat anterior. Mi-am dat seama că iubesc HR şi asta a fost acum aproape 10 ani.”  La Vertiv a venit în 2019, iar anterior a fost director de resurse umane la Genpact România. În prezent spune că agenda îi e ocupată de o mulţime de activităţi de dezvoltare organizaţională, întâlniri individuale cu echipele mele şi diverşi lideri, pentru a se asigura că înţelege cum stau lucrurile şi cum le poate impulsiona. În opinia sa, la angajaţii care se alătură echipei sale apreciază motivaţia, energia şi determinarea, dar şi integritatea, iar despre un bun lider consider că ar trebui să pună accent pe construirea relaţiilor şi pe gândirea strategică. „Să vadă pădurea, nu doar copacii!”

Inovaţia, un avantaj competitiv

Ca obiective viitoare, pe termen scurt sunt vizate continuarea inevestiţiilor în traininguri şi dezvoltarea angajaţilor. „Pe termen mediu şi lung dorim să creăm o forţă de muncă pregătită pentru viitor, care să poată valorifica noile oportunităţi emergente, precum inteligenţă artificială, viitoarele reţele 6G. Cercetarea şi dezvoltarea sunt şi vor fi întotdeauna esenţiale pentru noi. La momentul actual avem 2.700 de brevete înregistrate şi peste 500 în curs, şi acest lucru ne ajută să ne păstrăm avantajul competitiv.”

Ce ar schimba la industria în care activează? Răspunsul a fost prompt. „Nimic.” Şi asta, adaugă el, pentru că tehnologia este industria viitorului. „Lumea noastră devine din ce în ce mai digitalizată. Depindem de internet pentru lucru, pentru petrecerea timpului liber, pentru smartphone-uri, maşinile devin din ce în ce mai inteligente, iar inteligenţa artificială vine cu promisiunea unor şi mai multe schimbări.”   


„Pe termen mediu şi lung dorim să creăm o forţă de muncă pregătită pentru viitor, care să poată valorifica noile oportunităţi emergente, precum inteligenţă artificială, viitoarele reţele 6G. Cercetarea şi dezvoltarea sunt şi vor fi întotdeauna esenţiale pentru noi. La momentul actual avem

2.700 de brevete înregistrate şi peste 500 în curs, şi acest lucru ne ajută să ne păstrăm avantajul competitiv.”

Adrian Dincă, EMEA HR director, Vertiv


Carte de vizită

Adrian Dincă, EMEA HR director, Vertiv

1. Este absolvent al Warwick Business School şi are o diplomă de master în administrarea afacerilor, obţinută la ASE;

2. S-a alăturat echipei Vertiv în 2019, în rolul de HR director for manufacturing EMEA, acoperind ulterior şi departamentele Engineering and Sales;

3. Anterior a fost HR director la Genpact Romania

4. Printre hobby-urile sale se numără întâlnirile cu prietenii, mersul pe bicicletă şi fotografia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Tehnologie,
IT&C,
Vertiv România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.