Ce cred consumatorii despre marele iPad

Postat la 06 aprilie 2010 17 afişări

La trei luni de la iesirea sa in lume, iPad-ul Apple este considerat de unii analisti un produs revolutionar, in timp ce altii il vad doar ca pe un produs scump si care nu aduce nimic nou. Acum insa a venit si randul consumatorilor sa-si dea cu parerea.

Vrem sa incepem anul cu prezentarea unui nou produs magic si revolutionar", declara in ianuarie Steve Jobs, CEO si cofondator al Apple, cu ocazia lansarii iPad de la San Francisco. "Am cautat sa facem ceva care sa se afle intre laptopuri si smartphone-uri. Haideti sa vi-l arat!" Si a aratat ce-a vrut: ca iPad e foarte subtire, ca poti naviga cu ea pe internet, ca ofera "cea mai buna experienta web pe care ati avut-o vreodata", ca iPad-ul este "mult mai bun decat un telefon si mult mai bun decat un laptop".

Multi au spus ca dispozitivul se va impune gratie functiei de e-reader, cea mai discutata pana acum. Aceasta situeaza tableta lui Steve Jobs in competitie directa cu Kindle, cititorul electronic lansat de Amazon si cu cota cea mai mare de piata. De vreme ce gratie iPad se pot citi, pe langa carti, si reviste si ziare, noul dispozitiv a ajuns sa fie deja considerat un potential salvator al companiilor de media, avand in vedere ca tot mai multi consumatori de presa citesc online informatiile care-i intereseaza. "Consideram ca am captat esenta citirii ziarului, o experienta care va deveni superioara prin aceasta noua aplicatie", sustine Martin Nisenholtz, senior vicepresedinte pentru operatiuni digitale in cadrul New York Times.

Una din aplicatiile pentru iPad poate afisa pe ecranul tabletei articolele de ziar intr-un stil asemanator cu cel din ziarul tiparit, are meniuri contextuale pentru ele si fisiere video incluse la articole. Apple a lansat si magazinul de carti digitale iBook Store, cu un milion de carti, de unde clientii pot descarca orice doresc. In fine, cu o saptamana inainte de prezentarea oficiala a tabletei, Gene Munster, analist al Piper Jaffray & Co., prezicea ca dispozitivul va fi un competitor de temut nu numai pentru celelalte e-readere, ci si pentru netbook-uri.

Pe langa functia de cititor electronic, iPad-ul Apple este un dispozitiv bun si pentru jocuri. Din ianuarie incoace, producatorii de jocuri sunt in competitie pentru a crea cat mai multe oferte pentru tableta. "iPad va avea un impact puternic pe piata consolelor de jocuri", crede Asbjoem Soendergaard, fondatorul si directorul executiv al Tactile Entertainment, apreciind ca tableta ofera o "experienta uimitoare" pentru jocuri, mai ales datorita ecranului mare, puterii de procesare si graficii bogate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/ce-cred-consumatorii-despre-marele-ipad-5795601
5795601
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.