3.000 de euro, doi clienţi pe zi

Autor: Radu Racu Postat la 07 martie 2012 46 afişări

Dacă lucraţi în primul eşalon la una dintre cele mai mari companii din România, dacă sunteţi broker la bursă sau dealer pe piaţa interbancară şi tocmai aţi dat lovitura sau pur şi simplu sunteţi printre cei care optează pentru criteriul preţului descrescător când alegeţi un laptop, vârful de gamă de la Sony ar putea fi un candidat serios pe lista de cumpărături.

Cu un preţ de vânzare care oscilează în jurul pragului de 12.000 de lei, modelul Z21, lansat de Sony în toamnă, este cel mai scump laptop al japonezilor şi unul dintre cele mai costisitoare de pe piaţă, dacă se exclud cele create special pentru jocuri. Este, totodată, probabil unul dintre preferatele managerilor din România, de vreme ce stocul de 200 de exemplare programat în octombrie pentru următoarele şase luni s-a epuizat în câteva săptămâni. "Până la finalul anului 2011 am reuşit să vindem peste 200 de unităţi îndeosebi către clienţi care se găsesc în poziţii manageriale sau vin din zona antreprenoriatului", spune Mircea Stoicescu, Trade Marketing Manager Sony VAIO.

Sony VAIO Z21 este un notebook business premium cu o grosime de 16 milimetri şi o greutate de 1,2 kilograme, mai subţire decât muchia groasă a etalonului clasei, MacBook Air. Sistemul este dotat cu un procesor Intel Core i7, iar unitatea de stocare este de tip SSD, cu o capacitate de 250 de gigabiţi de memorie şi un timp de pornire de sub 15 secunde.Piesa de rezistenţă a modelului este o staţie de andocare care măsoară circa jumătate din dimensiunea totală a laptopului şi care include o unitate optică ce poate rula discuri Blu-ray, o placă video AMD Radeon HD 6650, care permite aplicaţii pretenţioase, de la grafică şi analiză complexă de date financiare la gaming, deşi unele producţii lansate în ultimele şase luni ar putea să pună probleme pe detalii maxime. Staţia de andocare de la Z21 permite operarea a până la patru monitoare simultan, o soluţie interesantă dacă vă găsiţi des în situaţia de a face o prezentare sau o analiză financiară mai complexă.

La capitolul design, proiectanţii de la Sony au făcut o treabă interesantă cu Z21, în special cu carcasa din carbon, despre care susţin că rezistă la şocuri multiple. Este bine însă să fiţi precauţi dacă purtaţi o brăţară mai proeminentă sau o curea de ceas metalică, care s-ar putea dovedi neprietenoase cu capacul. În privinţa conectivităţii, Sony a bifat toate cerinţele, de la USB 3.0 la porturi VGA şi HDMI, precum şi un port USB configurabil pentru încărcarea unui dispozitiv mobil extern. Dacă sunteţi un utilizator fidel al laptopurilor Sony, o să regăsiţi butoanele tradiţionale de "Assist", "Web" şi "Vaio", precum şi un comutator fizic pentru reţele wireless, deşi folosirea acestuia din urmă este puţin greoaie, în contrast cu liniile mai fine ale celorlalte trei.

Monitorul ales de Sony, cu o rezoluţie de 1.600 x 900 - valori care tind să devină etalon pentru gama de 13 inci - este poate cel mai bun pe care l-am văzut până acum la un laptop -, iar funcţia de adaptare automată la lumina ambientală, similară celei de pe smartphone-urile din categoria superioară, este binevenită. Sony a optat pentru o tastatură extrem de subţire, în linie cu designul modelului, însă acest lucru vine cu preţul unei curse mai scurte a tastelor şi implicit cu o senzaţie de rigiditate mai puternică.

Ergonomia dispunerii pare să ofere un plus de rapiditate la tastare, în comparaţie cu un model de 15,6 inci. Z21 nu punctează foarte bine la partea de sunet. Claritatea se păstrează până la circa jumătate din putere, după care începe să bâzâie. Cele două difuzoare montate pe partea de dedesubt a laptopului nu oferă calitatea tradiţională cu care japonezii şi-au obişnuit clienţii. Dacă la videoconferinţe îşi va face treaba bine, pentru muzică sau filme aţi putea lua în calcul un sistem alternativ, cum ar fi căştile sau boxe dedicate.

În fine, s-ar putea să notaţi că alimentarea se face cu un acumulator care nu oferă chiar o senzaţie de segment superior, aşa cum se întâmplă, spre exemplu, la Mac Book Air, mufa de conectare fiind mai degrabă banală, specifică modelelor entry level. Partea bună este că nu e nevoie de reîncărcări dese, pentru că bateria rezistă până la 9 ore, luând în calcul o utilizare minimă a resurselor, ca în cazul navigării pe internet sau a redactării unui text.

În România s-au vândut în ultimul trimestru al anului trecut circa 210.000 de laptopuri, în scădere cu 5,5% faţă de perioada similară a anului precedent, conform datelor preliminare publicate de compania de analiză IDC. Sony a vândut 9.3oo de unităţi în intervalul menţionat, în creştere cu 35% faţă de ultimul trimestru din 2010, conform aceloraşi date.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
laptop,
Sony,
preţ
/business-hi-tech/it/3-000-de-euro-doi-clienti-pe-zi-9376803
9376803
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.