In compania blogurilor

Postat la 14 martie 2006 1 afişăre

CorporateBlogging.info isi propune sa atace subiectul jurnalelor online care prezinta pozitia, mai mult sau mai putin oficiala, a companiilor. Intrebarea de baza este: de ce s-ar apuca un director executiv sa-i ceara "IT-istului" sa puna la punct un blog unde sa se poata exprima angajatii?

CorporateBlogging.info isi propune sa atace subiectul jurnalelor online care prezinta pozitia, mai mult sau mai putin oficiala, a companiilor. Intrebarea de baza este: de ce s-ar apuca un director executiv sa-i ceara "IT-istului" sa puna la punct un blog unde sa se poata exprima angajatii?

 

Motive sunt o multime si diverse, scrie Fredrick Wacka, autorul suedez al site-ului. Am putea incepe enumerarea cu o motivatie "de imagine". O companie care are blog se poate pozitiona ca "lider de opinie" in industria in care activeaza, afirma Wacka. Daca nu prin ceea ce spune, atunci macar prin simpla prezenta in blogosfera, avand in vedere ca numarul firmelor din aceasta categorie este inca foarte redus.

 

Un alt motiv este imbunatatirea serviciului de relatii cu clientii. Daca blogul nu are ca obiectiv principal sa vanda un produs sau un serviciu, el poate servi ca instrument de comunicare mai "umana" cu clientii - se pot oferi sfaturi despre cum pot fi utilizate mai bine produsele/serviciile companiei si se poate primi feedback.

 

Nici jurnalistii nu sunt uitati. Blogurile pot deveni un loc de intalnire cu reprezentantii mass-media, care ar aprecia din cand in cand o pauza de la obisnuitul "limbaj corporate" din comunicatele de presa, pentru o relatie ceva mai directa cu oficialii companiei respective.

 

Alte obiective care pot fi atinse prin inceperea unui blog de companie: recrutare de personal, testarea unor idei sau produse si chiar aducerea site-ului companiei ceva mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, avand in vedere ca Google, de exemplu, gaseste mai usor site-urile care se actualizeaza des si care au multe link-uri catre alte destinatii online (acesta fiind si cazul blogurilor).

 

Insa, probabil, cel mai mare avantaj pe care il poate avea o companie prin inceperea unui blog este imbunatatirea comunicarii interne, spune autorul site-ului CorporateBlogging.info. Lucru care uneori nu este foarte evident, blogurile nu trebuie sa fie neaparat publice - accesibile oricarei persoane care este conectata la Internet. Ele pot fi concepute astfel incat sa fie accesibile doar din reteaua interna a companiei, evitand astfel riscul legat de instrainarea datelor confidentiale.

 

Acest risc ar fi si principalul motiv pentru care unii manageri de companie nu vor sa auda de blogurile corporate. Un citat dintr-un comentariu pe aceasta tema, publicat de site-ul MediaJunk.com, i-ar putea linisti pe acesti manageri: "Tehnologia nu este nici rau intentionata, nici stupida. Doar comportamentul uman (inclusiv felul in care este utilizata tehnologia) se poate califica in categorii precum cele de mai sus".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
In compania blogurilor
/business-hi-tech/in-compania-blogurilor-976823
976823
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.