In 2010 reincepe comunicarea in auto

Postat la 22 februarie 2010 24 afişări

Scaderea pietei auto din ultimul an s-a simtit la fel de puternic in rulajele de publicitate, ca si in incasarile dealerilor si constructorilor de masini. 2010 pare a mentine ritmul din 2009, iar singurele surprize ar mai putea aparea din lupta vanzatorilor pentru cota de piata.

"Caderea pietei auto a fost una dintre marile surprize ale anului 2009", spunea, la mijlocul anul trecut, Radu Florescu, CEO al agentiei Saatchi & Saatchi. Florescu era la vremea aceea, ca multi alti colegi din industria de publicitate, sub efectul puternic pe care l-a avut reducerea brusca si abrupta a bugetelor din industria auto, una dintre cele mai mari din punctul de vedere al investitiilor in publicitate. In 2009, piata de publicitate a inregistrat aproape aceeasi scadere ca si vanzarile de masini - de peste 50%, iar bugetele de promovare s-au redus direct proportional.

Dora Pasare, brand manager al Renault, estimeaza ca piata de publicitate auto a scazut anul trecut cu aproximativ 55% fata de 2008. Scaderea a fost in linie cu a celorlalti mari clienti de publicitate: potrivit raportului anual MediaFact Book realizat anul trecut de agentia initiative media, in prima jumatate a lui 2009 bugetele de marketing ale companiilor de cosmetice au fost cu 53% mai mici decat in prima jumatate a anului 2008, in timp ce investitiile companiilor din servicii financiare au fost cu 50% mai mici fata de aceeasi perioada.

Companiile din industria auto au fost primele care si-au redus bugetele de publicitate inca de la sfarsitul lui 2008, dupa doi-trei ani care au fost "extraordinari pentru acest domeniu si din punctul de vedere al comunicarii", dupa cum spune Carmen Lixandru, managing director al agentiei de media buying Mediacom, care a lucrat mult pe contul Dacia-Renault.

Incepand cu 2005 si pana la mijlocul lui 2008, companiile din industria auto au fost printre primii trei cei mai mari investitori si in comunicarea online, alaturi de companii din domeniul financiar-bancar si telecom, insa au avut constant prezente vizibile si pe televiziuni, si in presa scrisa, si in mediul outdoor. A urmat apoi o pauza aproape totala, in care jucatorii din auto au iesit din vizorul public, sistand bugetele de comunicare.

O miscare care nu avea cum sa dureze mult, "decat atunci cand vorbim despre strategii sinucigase", dupa cum spun specialistii in comunicare. Altfel spus, orice companie care are in plan sa reziste in piata a fost nevoita ca, mai devreme sau mai tarziu, sa reia comunicarea, iar asta s-a si intamplat din a doua jumatate a anului 2009. De data aceasta, promovarea nu a mai fost la fel de agresiva si s-a orientat puternic spre TV, care ramane si in 2010 cel mai utilizat canal de promovare. Principalul avantaj al televiziunilor este ca ofera cel mai bun raport cost per mie, criteriu care masoara costurile necesare pentru a atinge 1.000 de telespectatori, spectatori, ascultatori sau cititori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
auto,
publicitate,
bugete
/articolul-zilei/media-advertising/in-2010-reincepe-comunicarea-in-auto-5588271
5588271
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.