Corporate shrink

Postat la 03 martie 2008 6 afişări

Tot mai multe companii au probleme in a recruta si selecta cei mai buni angajati. Si a doua problema este retentia actualilor angajati in conditiile in care bugetele de personal au crescut mult in ultimii ani. Alegerea intre a respecta bugetul cu riscul de a pierde oameni-cheie sau a depasi bugetul pe termen scurt pentru a creste performantele pe termen mediu tine de strategia fiecarei companii si a fiecarui manager.

Ce faci ca angajat daca soliciti o crestere salariala, dar managementul companiei nu are bugetate asemenea cheltuieli pentru anul respectiv si a si lasat sa se inteleaga acest lucru?

Sunt doua variante: a) acceptati faptul ca pentru compania in care lucrati este un an mai greu si incercati sa ajutati la depasirea dificiultatilor lucrand pe acelasi salariu sau

b) compania va aproba o crestere de salariu nebugetata in masura in care estimeaza ca activitatea dvs. va aduce venituri suplimentare celor bugetate. Dincolo de contractul de munca, proceduri si regulamente sunt momente in evolutia unei companii cand este nevoie de un mai mare efort si de implicarea anagajatilor chiar daca salariul ramane neschimbat. La fel cum in cariera fiecarei persoane sunt oameni si organizatii care au avut un rol foarte important. In conditiile in care pe piata este criza de forta de munca si este destul de greu pentru companii sa recruteze si selecteze angajati, sigur ca pentru oamenii-cheie poate fi depasit bugetul. Doar ca orice depasire de buget de personal trebuie corelata cu venituri suplimentare. Doar dvs. puteti alege una dintre cele doua variante si o discutie pe aceasta subiect cu seful dvs. probabil ca ar fi utila.

Lucrez impreuna cu un alt coleg la acelasi proiect, fiecare executam sarcini diferite. Daca eu nu sunt de acord cu o alegere facuta de el pentru partea sa de proiect e legitim sa-i spun si sa imi ofer propria parere?

Este foarte bine sa va spuneti parerea, doar ca trebuie sa tineti cont de faptul ca ceea ce incercati sa faceti este sa convingeti, nu sa impuneti. Atata timp cat aveti sarcini diferite, responsabilitatea pe partea de proiect a colegului dvs. ii revine si daca va considera ca parerea dvs. nu il ajuta nu va tine cont de ea. In general oamenii apreciaza parerea unui coleg mai putin implicat in anumite sarcini si situatii pentru ca vine cu o viziune detasata si de multe ori vede lucrurile mai simplu decat cel care se confrunta zi de zi cu ele. In masura in care dvs. il ajutati pe colegul dvs. cu o parere care sa ii usureze munca si sa ii imbunatateasca performantele sigur o va aprecia. Este adevarat ca pe langa cunostinte si expertiza, oamenii au si orgolii si de multe ori ajung in conflict din acest motiv. Dar de cele mai multe ori ei apreciaza o parere, chair daca nu reactioneaza foarte bine imediat. Colegul dvs. va gandi la propunerea pe care i-o faceti, este posibil chiar ca la inceput sa nu considere ca puteti avea o parere mai buna decat a sa, dar dupa o perioada scurta va aprecia un feed-back avizat.

Un nou manager a intervenit in ierarhia dintre echipa mea si fostul manager. Cum trebuie sa raportez problemele, avand in vedere ca inca nu ni s-a descris clar procedura si atributiile noului sef?

Schimbarile la nivelul structurii organizatorice a unei companii sunt insotite de obicei de o perioada de confuzie. Important este ca aceasta perioada sa fie scurta. Ambiguitatea rolului este unul dintre cei mai importanti factori de stres organizational si este de asteptat ca organizatia pentru care lucrati sa defineasca responsabilitatile fiecarui nivel de management. Daca nu o va face ar fi bine sa aveti dvs. o discutie si cu vechiul manager si cu noul manager pentru a intelege asteptarile pe care le au fata de dvs. in termeni de informare - raportare. Depinde foarte mult si de cultura organizationala si modul in care obisnuiati sa rezolvati problemele curente. Pentru ca rapoartele, de exemplu, le puteti trimite ambilor manageri, dar cu problemele operationale nu ar fi de dorit sa procedati la fel. Si puteti lamuri lucrurile printr-o discutie pana cand probabil ca va fi comunicat oficial modul in care au fost impartite responsabilitatile.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4074089
4074089
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.