Corporate shrink
De fiecare data, indiferent ca vorbim de angajat sau de angajator, atat timp cat ne punem probleme sunt mai multe sanse sa le rezolvam. Daca avem grija sa nu
confundam rolurile si sa privim lucrurile si din perspectiva celeilalte parti, putem considera ca am gasit si solutia.
Lucrez intr-o companie de un an de zile. De la inceput am fost privit ca un incepator, desi nu ma simteam si nici nu ma simt mai putin pregatit decat ceilalti. Nu stiu ce sa fac si cum sa ma comport fata de colegii si superiorii mei care nu accepta nici acum ca am ajuns la acelasi nivel ca si ceilalti. Vreau sa precizez ca pe parcursul acestui an mi-am indeplinit cu succes toate indatoririle si m-am facut remarcat - am stat de foarte multe ori peste program si nu am dat niciodata inapoi de la proiecte pe care colegii mei nu le doreau.
Transpare din tonul intrebarii o nota de frustrare destul de accentuata. Si cred ca problema este una de integrare in echipa si acomodare cu aspectele de cultura organizationala decat de performante profesionale individuale. Perspectiva din care descrieti succesele profesionale din ultimul an este una strict individuala: pregatire, indatoriri, timp de lucru, tip de proiecte. Din moment ce v-au angajat, probabil ca sefii dumneavoastra, au remarcat si apreciat nivelul pregatirii, deprinderile si experienta. Ceea ce in general este mai greu de evaluat in cadrul procesului de recrutare si selectie, dar este foarte important este capacitatea de integrare in organizatie, relationarea cu colegii si comportamentul in echipa. Din modul in care prezentati abordarea dumneavoastra se pare ca nu ati acordat mai deloc atentie acestor aspecte. Atunci cand discutam de un angajat nou in companie, atributul "nou" se refera la gradul de familiarizare cu procedurile si cultura acelei organizatii. Nu este nou in meserie, in domeniu, ci in firma. Un an de zile este o perioada de timp in care si angajatul, si compania se pot convinge daca decizia de angajare a fost sau nu corecta, dar nu este o perioada atat de lunga de timp incat sa considerati ca "stiti totul" despre acea companie. In general atitudinea care este folositoare unui nou angajat este cea de deschidere mentala si incercare de adaptare. Nu putem schimba companiile in care lucram si nici nu putem cere sa fim respectati pentru ca suntem buni. Respectul se dobandeste in timp si tine nu doar de cunostinte si deprinderi "tehnice", ci foarte mult tine de atitudinea fata de ceilalti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro