Corporate shrink

Postat la 26 martie 2007 9 afişări

Multe companii cauta cai de a-si construi o echipa unita si au semne de intrebare legate de eficienta team-building-urilor. Pe de alta parte unii angajati se considera frustrati ca nu le sunt recunoscute eforturile si nu le sunt apreciate performantele la adevarata lor valoare.
De fiecare data, indiferent ca vorbim de angajat sau de angajator, atat timp cat ne punem probleme sunt mai multe sanse sa le rezolvam. Daca avem grija sa nu
confundam rolurile si sa privim lucrurile si din perspectiva celeilalte parti, putem considera ca am gasit si solutia.

Lucrez intr-o companie de un an de zile. De la inceput am fost privit ca un incepator, desi nu ma simteam si nici nu ma simt mai putin pregatit decat ceilalti. Nu stiu ce sa fac si cum sa ma comport fata de colegii si superiorii mei care nu accepta nici acum ca am ajuns la acelasi nivel ca si ceilalti. Vreau sa precizez ca pe parcursul acestui an mi-am indeplinit cu succes toate indatoririle si m-am facut remarcat - am stat de foarte multe ori peste program si nu am dat niciodata inapoi de la proiecte pe care colegii mei nu le doreau.
Transpare din tonul intrebarii o nota de frustrare destul de accentuata. Si cred ca problema este una de integrare in echipa si acomodare cu aspectele de cultura organizationala decat de performante profesionale individuale.

Perspectiva din care descrieti succesele profesionale din ultimul an este una strict individuala: pregatire, indatoriri, timp de lucru, tip de proiecte. Din moment ce v-au angajat, probabil ca sefii dumneavoastra, au remarcat si apreciat nivelul pregatirii, deprinderile si experienta. Ceea ce in general este mai greu de evaluat in cadrul procesului de recrutare si selectie, dar este foarte important este capacitatea de integrare in organizatie, relationarea cu colegii si comportamentul in echipa. Din modul in care prezentati abordarea dumneavoastra se pare ca nu ati acordat mai deloc atentie acestor aspecte. Atunci cand discutam de un angajat nou in companie, atributul "nou" se refera la gradul de familiarizare cu procedurile si cultura acelei organizatii. Nu este nou in meserie, in domeniu, ci in firma. Un an de zile este o perioada de timp in care si angajatul, si compania se pot convinge daca decizia de angajare a fost sau nu corecta, dar nu este o perioada atat de lunga de timp incat sa considerati ca "stiti totul" despre acea companie. In general atitudinea care este folositoare unui nou angajat este cea de deschidere mentala si incercare de adaptare. Nu putem schimba companiile in care lucram si nici nu putem cere sa fim respectati pentru ca suntem buni. Respectul se dobandeste in timp si tine nu doar de cunostinte si deprinderi "tehnice", ci foarte mult tine de atitudinea fata de ceilalti.

Cat de importante sunt team-building-urile pentru a crea o mai mare unitate in cadrul companiei?
Acesta este scopul team-building-urilor: sa ajute la construirea unei echipe. Sigur ca sunt team-building-uri reusite si altele nereusite, dar ceea ce putem discuta este performanta celor care le organizeaza si conduc, nu rolul lor. Sesiunile de team-building nereusite sigur ca pot contribui la inrautatirea relatiilor in cadrul unor echipe sau la potentarea conflictelor dintre membri. Dar in general aceste experiente nu genereaza tensiuni si conflicte, ci scot la suprafata anumite tensiuni latente care mai devreme sau mai tarziu ar fi aparut oricum si ar fi avut un impact negativ asupra rezultatelor acelei echipe. In cadrul unui team-building este foarte important "debriefingul" care are loc dupa fiecare exercitiu/joc de echipa. Conteaza foarte mult masura in care participantii transfera experienta traita in cadrul acelei sesiuni in cadrul organizational. Cu cat aceasta etapa este mai bine realizata, cu atat cei implicati vor intelege si aprecia mai mult acest gen de experienta.

La promovarea unui angajat, care sunt etapele in care acesta trebuie sa negocieze? Este salariul unul dintre primele stagii ale discutiei?
Salariul este parte din discutie, dar cu siguranta nu primul aspect discutat. In general, salariul este rezultatul a doi factori: nivelul postului in organizatie si performanta angajatului pe acel post. Din moment ce are loc o promovare, este clar ca vorbim de un salariu mai mare. Dar ordinea fireasca a discutiei este: mai intai noile responsabilitati si apoi salariul ca o consecinta a asumarii lor. Cred ca o atitudine aroganta a unui angajat este la fel de periculoasa ca una docila. Sunt apreciati oamenii care isi cunosc valoarea si au incredere in ei, dar nu trebuie sa exageram.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Corporate,
shrink
/arta-si-societate/lifestyle/corporate-shrink-4073708
4073708
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.