Cronică TV: Taboo cu un Tom Hardy nervos şi cu o pălărie mare

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 12 martie 2017 422 afişări

Tom Hardy revine în atenţia publicului cu Taboo, un serial în care numele îi apare peste tot: rol principal, scenarist, producător şi finanţator. Acţiunea este plasată în Londra anului 1814, într-o perioadă în care Regatul Unit deţinea încă monopolul asupra navigaţiei maritime.

În Taboo, actorul britanic joacă rolul lui James Keziah Delaney, „un om nervos cu o pălărie mare”, după cum îl descriu cei de la Entertainment Weekly. Trecând de prima impresie, aflăm că personajul este unul mult mai complex de atât, care ascunde secrete întunecate şi îşi maschează bine intenţiile.

Delaney, dispărut timp de 10 ani în Africa, se întoarce acasă atunci când tatăl său moare în mod misterios. El revine pentru a reconstrui compania tatălui său şi pentru a o transforma într-un imperiu în domeniul transporturilor. Pentru a face acest lucru, Delaney se foloseşte de o bucată de teren deţinută în Statele Unite; respectivul teren, devenit „poartă de acces” către Lumea Nouă, este biletul său către prosperitate. De aici povestea se complică, iar Delaney intră în război atât cu guvernul britanic, cât şi cu diverse companii care vor să transporte produse către cele două Americi.

Hardy nu este străin de rolurile de televiziune: el a mai interpretat partitura unui gangster evreu în serialul britanic Peaky Blinders, care s-a bucurat de un succes moderat. Taboo este însă o producţie de cu totul alte dimensiuni, cu un buget de peste 11 milioane de euro - impresionant, având în vedere că vorbim de o miniserie cu doar opt episoade. Şi dacă tot am ajuns la buget, e important de spus că Hardy, servind ca scenarist, producător şi actor principal, a pierdut peste 2 milioane de euro în acest proiect. Motivul pentru care Taboo nu s-a bucurat (încă) de prea mult succes este, cred, povestea destul de complicată. Şi nu doar faptul că este complicată reprezintă o problemă; comentariul unui telespectator pe site‑ul IMDB este relevant în acest sens: „Am urmărit primele trei episoade din Taboo şi încerc să-mi dau seama despre ce este vorba”. Nu cred că persoana în cauză a urmărit totuşi cu foarte mare atenţie cele trei episoade, dar firul narativ este într-adevăr destul de alambicat.

Numărul celor care au urmărit serialul în Marea Britanie a scăzut săptămână de săptămână, atingând un minim de 3,9 milioane în timpul celui de-al treilea episod. Surse din BBC spun că Hardy va reuşi totuşi să îşi recupereze investiţia în timp, după ce serialul va ajunge pe DVD şi la serviciile de streaming. Difuzat iniţial în Statele Unite şi Marea Britanie, Taboo a fost recent cumpărat de televiziuni din Spania, Portugalia şi Rusia.

Din punct de vedere tehnic, serialul este impecabil realizat; atmosfera este sumbră şi extrem de violentă, iar personajele propuse completează excelent firul acţiunii. Este un serial pe care îl recomand nu doar pentru interpretarea lui Tom Hardy, ci şi pentru că este genul de dramă istorică pe care o întâlnim destul de rar în peisajul TV de astăzi.

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom

Liudmila Climoc, CEO al Orange România, lider pe piaţa locală de telefonie mobilă, vorbeşte despre planurile companiei pentru dezvoltarea unor noi servicii, despre perioada de timp necesară integrării tehnologiei 5G, dar şi despre perspectivele pieţei româneşti de comunicaţii. Ce beneficii vor avea consumatorii de rând, dar şi cei din sfera de business în era 5G? Mai este loc de creştere pe piaţa locală? Cum a evoluat numărul clienţilor pe zona de servicii fixe? Sunt doar câteva dintre subiectele abordate de executiv.

ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ
DEZASTRUL de pe piaţa muncii: Sunt salarii mici în România? ”Noi oferim 15.000 LEI NET pe lună. Şi nu vine NIMENI! Pur şi simplu nu sună telefonul, măcar să avem o discuţie!”
Dacia Duster se prezintă într-o versiune la care nici inginerii din MIOVENI nu s-ar fi aşteptat. Duster made in Austria e unic - GALERIE FOTO Dacia Duster se prezintă într-o versiune la care nici inginerii din MIOVENI nu s-ar fi aşteptat. Duster made in Austria e unic - GALERIE FOTO
ADIO fumat în maşină! Uite ce lege dură se pregăteşte!
Ce aduc românii în bagaje când se întorc în ţară. FOTO viral de pe o autostradă din Ungaria!
REGINA care a schimbat istoria întregii Europe, deşi naşterea ei a fost un motiv de mare SUPĂRARE REGINA care a schimbat istoria întregii Europe, deşi naşterea ei a fost un motiv de mare SUPĂRARE
BEŢI des VIN alb sau vin roşu fără să cunoaşteţi ce se ascunde în realitate în STICLELE pe care le cumpăraţi
Experimentul ŞOCANT pe care un tânăr medic l-a făcut pe o sclavă TÂNĂRĂ. "Are o dimensiune extraordinară"
De ce este USB-ul greu de conectat? Inventatorul USB rupe tăcerea! Motivul BIZAR pentru care mufa poate fi conectată doar într-o singură poziţie De ce este USB-ul greu de conectat? Inventatorul USB rupe tăcerea! Motivul BIZAR pentru care mufa poate fi conectată doar într-o singură poziţie
Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă!
O companie din CHINA anunţă telefonul care se încarcă în doar 13 minute! Tehnologia revoluţionară pe care SAMSUNG şi APPLE nu o au
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni