Cronică de film: Spionul care se uita în gol

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 18 martie 2018 275 afişări

La prima vedere, Red Sparrow pare să aibă toate elementele necesare unui film de succes cu spioni, dar pe măsură ce minutele trec înţelegi că producătorii au cam încurcat vitezele.

După ce suferă o accidentare care îi pune în pericol cariera, balerina Dominika Egorova (Jennifer Lawrence) trebuie să decidă asupra viitorului său. Câteva cadre mai încolo, Dominika e prinsă într-o lume a spionilor după ce a fost recrutată de un serviciu secret numit Sparrow School. Aici, ea învaţă cum să-şi folosească mintea şi corpul ca arme, trecând printr-un pregătire cu multe elemente sadice.

M-a distrat nespus titlul unei cronici din Statele Unite, care compara scenariul pe care s-a bazat Red Sparrow cu cel al unui film porno ieftin. N-aş merge chiar atât de departe, dar scenariştii ar putea să îşi caute norocul prin alte industrii.

Sunt multe secvenţe care ar trebui să explice, cumva, transformarea unei balerine într-un ucigaş cu sânge rece; mă întorc însă la scenarişti şi mă întreb dacă au citit, vreodată, o carte de spionaj. Sau dacă au văzut vreodată un film pe subiect, având în vedere că exemplele sunt multe şi, ocazional, excelente. Personajul interpretat de Jennifer Lawrence traversează pasaje din film fără a avea vreo activitate. Se plimbă de colo-colo, lipsită de expresie sau emoţie, dar nu face absolut nimic. Nu ştiu cum sunt pregătiţi spionii, dar cred totuşi că cei ajunşi pe la şcolile de profil învaţă lucruri ceva mai dinamice.

Regizorul a vrut probabil să prezinte imaginea spionului care nu se sperie de nimic şi nu se ataşează de nimic, dar a dus conceptul puţin cam departe. Pare că toţi s-au molipsit de la Lawrence, senzaţia fiind că ne uităm la un film cu oameni care au suferit accidente cerebrale în lanţ.

Un alt lucru care lipseşte cu desăvârşire din film e conflictul  nici nu mai contează între cine, pentru că toate personajele intră în sfera negativă; ca să implici spectatorii, trebuie să le dai ceva sau pe cineva cu care ei să ţină. Dacă nu există o astfel de opoziţie, nici măcar la nivel moral, oamenii vor ieşi din sala de cinematograf ca după un meci de fotbal dintre două echipe de care n-au auzit niciodată.

Ca notă aparte, trebuie să remarc forma slabă prin care trece Jennifer Lawrence. Câştigătoare a unui premiu Oscar, tânăra actriţă pare să nu mai ştie nici ce roluri să aleagă, nici cum să le joace. Am mai văzut genul ăsta de poveşti, dar nu-mi aduc aminte de vreuna care să se fi terminat bine; şi e păcat, pentru că Lawrence are calităţi indiscutabile pe care le-a pus la contribuţie în producţii precum American Hustle, Winter’s Bone sau Silver Linings Playbook.

Revin la Red Sparrow pentru concluzii: nu este un film la care să nu rezişti două ore, dar nici două ore în care să îţi ţii răsuflarea întrebându-te ce urmează. E un film de duminică seară, cum zic eu, când oricum te gândeşti la ce-ai de făcut în următoarele zile.

Nota: 6/10

S-A TERMINAT!! TOŢI românii care au cumpărat maşini second hand vor fi VERIFICAŢI de ANAF. Fiscul începe operaţiunea ”XENON” S-A TERMINAT!! TOŢI românii care au cumpărat maşini second hand vor fi VERIFICAŢI de ANAF. Fiscul începe operaţiunea ”XENON”
LOVITURĂ URIAŞĂ: Unul dintre cele mai mari branduri de magazine DISPARE total din piaţă. TOATE magazinele se vor ÎNCHIDE
Drama neştiută a lui Kinga Sebestyen. ”Medicii mi-au spus că risc să agravez problema şi pot rămâne fără vedere sau auz” Drama neştiută a lui Kinga Sebestyen. ”Medicii mi-au spus că risc să agravez problema şi pot rămâne fără vedere sau auz”
Emil Rengle, mesaj emoţionant privind referendumul. ”Iubirea nu se votează”
VIDEO - Un FENOMEN misterios are loc în România şi îi contrariează pe pe toţi cei care îl văd. La 7.000 de km depărtare, în SUA, se întâmplă acelaşi lucru. ''Nu am mai văzut asta în viaţa mea!'' Inclusiv savanţii au fost derutaţi VIDEO - Un FENOMEN misterios are loc în România şi îi contrariează pe pe toţi cei care îl văd. La 7.000 de km depărtare, în SUA, se întâmplă acelaşi lucru. ''Nu am mai văzut asta în viaţa mea!'' Inclusiv savanţii au fost derutaţi
ZONA din România unde temperatura va ajunge la 50 de grade. ANUNŢ de ultimă oră al climatologilor
În PREMIERĂ glactică, japonezii au reuşit să aterizeze cu două nave pe un ASTEROID şi au trimis şi imagini. ''Este un moment ISTORIC, ne răspunde la marea întrebare a OMENIRII''
Cum să foloseşti WAZE direct pe ecranul din maşină folosind un IPHONE Cum să foloseşti WAZE direct pe ecranul din maşină folosind un IPHONE