Şcoala de afaceri Branson

Autor: Dorin Oancea Postat la 01 septembrie 2013 861 afişări

Richard Branson face parte dintr-o specie rară de oameni de afaceri: este un nonconformist care face afaceri în zone populate în special de gulere albe, scorţoase, pline de rigori. Dislexic şi cu deficit de atenţie, a făcut avere din muzică, linii aeriene, distribuţie media, modă, cosmetice, telecomunicaţii, energie, finanţe şi câte şi mai câte; cu totul aproape 400 de companii, grupate, cele mai multe, sub brandul Virgin.

Şcoala de afaceri Branson

"În stilul Virgin" grupează articole scrise de Branson, dar şi întrebări primite din partea publicului, cărora le răspunde dezinvolt, precis, cu umor şi cu înţelepciunea unui ins care nu a încetat nicio clipă să se distreze, chiar dacă a jonglat cu milioane, multe milioane; sfaturile sale despre afaceri încep acolo unde se termină manualele de business şi cunoştinţele consultanţilor. Branson mărturiseşte, de exemplu, că unul dintre cele mai bune sfaturi de afaceri pe care le-a primit este "Fă-te de râs, indiferent de ce se întâmplă". Sfatul îi aparţine unui magnat al industriei aeronautice britanice, care îi atrăgea atenţia lui Branson asupra forţei sale reduse de marketing în lupta cu gigantul British Airways.

"Asigură-te că apari pe prima pagină, nu pe ultima", a adăugat magnatul, iar Branson chiar a respectat asta. Şi lupta sa cu marea companie aeriană, de tipul David împotriva lui Goliat, a devenit o permanenţă a modului său de a face afaceri: "Firmele mici, energice, au avantaje surprinzătoare atunci când înfruntă competitori mari şi greoi. Tot ce trebuie să facă este să descopere punctele slabe ale gigantului şi modul în care le pot specula".

Dacă s-ar opri aici, şeful Virgin nu s-ar diferenţia de marea masă a bla-bla-ului de tip "guru" de care este plină lumea. Dar el porneşte de la aşa ceva şi explică folosind propriile sale experienţe. De la importanţa lipsei de seriozitate la construirea notorietăţii unei mărci, de la secretele vânzărilor la investiţiile în angajaţi, de la problemele antreprenorului la traficul de droguri sau problemele planetei, de la repornirea economiei la atenţia acordată siluetei, cartea lui Branson este una dintre cele mai lucide şi plăcute cărţi de afaceri pe care le-am citit.

Richard Branson - "În stilul Virgin. Secrete pe care nu le înveţi la nicio şcoală economică", Editura Publica, Bucureşti, 2013

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/scoala-de-afaceri-branson-11284579
11284579
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.