Retrospectiva 2010 - Ca sa intelegem cum functioneaza economia

Postat la 01 ianuarie 2011 50 afişări

Cartea de business, de teorie economica sau de marketing a devenit un instrument important de lucru pentru oamenii de afaceri, dar si pentru publicul larg care incearca sa înteleaga mecanismele crizei si în general functionarea pietelor.

Ca sa capatam o imagine mai precisa despre ce se cauta si ce se citeste in Romania in materie de carte de economie si de business, ne-am folosit de topul de vanzari al editurii Publica, specializata in astfel de lucrari.Nu ne-am mirat sa descoperim pe primul loc in clasamentul anului 2010 "Economia crizelor", de Nouriel Roubini si Stephen Mihm, aparuta in Romania la doar cateva luni dupa publicarea ei in SUA.

Nu ne-am mirat pentru ca, intr-o mare de previziuni false emise de atatia analisti care nici macar n-au intrevazut apropierea crizei, Roubini a aparut, inclusiv pentru publicul romanesc, drept unul dintre putinii economisti care nu numai ca au inteles mersul lucrurilor cu cativa ani inainte de momentul Lehman Brothers, dar au si stiut in mod constant sa-si promoveze in randul publicului opiniile. Daca multi ii stiu din presa parerea despre greselile guvernelor in raport cu actuala recesiune si despre un viitor ce nu se anunta roz nici pentru SUA, nici pentru zona euro, cartea le va descoperi baza teoretica a tuturor afirmatiilor din media ale lui Roubini.

Cartea lui Roubini si Mihm a fost publicata in Co-Lectia de Economie, un proiect realizat in parteneriat cu BUSINESS Magazin si OTP Bank, inceput anul trecut cu lucrarea de capatai a lui Keynes, "Teoria generala a ocuparii fortei de munca, a dobanzii si a banilor" si continuat cu lucrari de Paul Krugman, Milton Friedman, George Akerlof si Joseph Stiglitz. Cealalta colectie importanta a editurii, Co-Lectia de Leadership, lansata in parteneriat cu Ziarul Financiar si Coca-Cola, este reprezentata cu trei volume in topul vanzarilor ("In fruntea revolutiei", "Forta schimbarii" si "Limbajul secret al leadershipului").

"Observam ca preferintele cititorilor se indreapta catre acele carti care explica fenomenul crizei si cele care prezinta instrumente pentru schimbare", comenteaza Bogdan Ungureanu, directorul executiv al editurii. In top 10 figureaza si alte trei titluri care "aduc lumina asupra tiparelor nevazute din spatele unor evenimente cotidiene", cum le caracterizeaza Ungureanu: "Irational in mod previzibil", "Exceptionalii" si "The Tipping Point", acestea din urma semnate de Malcolm Gladwell, fost jurnalist la New York Times si Washington Post, inclus in 2005 de revista Time in clasamentul celor mai influenti 100 de oameni din lume.La fel de importante raman modelele catre care ne uitam, adauga Ungureanu, referindu-se la "Pierderea virginitatii", scrisa de miliardarul britanic Richard Branson, fondatorul imperiului Virgin, precum si instrumentele utile in gestionarea relatiilor cu clientii ("Orice reclamatie este un cadou").

"Regretul este ca, publicand pe final de an o serie de carti extrem de actuale si relevante in domeniile lor, ele nu au avut timp sa ajunga in topul vanzarilor, dar estimez un parcurs ascendent al lor pentru 2011", mai spune Bogdan Ungureanu, dand ca exemplu "Viitorul managementului" de Gary Hamel, o carte care combate birocratia corporatista in numele ideii ca angajatii sunt suficient de inteligenti pentru a-si organiza singuri munca.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
economie,
carte,
marketing
/arta-si-societate/carte/retrospectiva-2010-ca-sa-intelegem-cum-functioneaza-economia-7828057
7828057
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.