J. K. Rowling, autoarea care vrea să-şi uite succesul

Autor: Daniel Nicolescu Postat la 25 noiembrie 2012 67 afişări

Englezoaica J. K. Rowling, cea care a fermecat milioane de cititori adolescenţi cu seria "Harry Potter", revine cu un nou roman: "Moarte subită" ("Casual Vacancy"). Atenţie însă! Nu este vorba despre un roman fantasy, ci despre un roman realist. Nu se adresează adolescenţilor, ci lectorilor adulţi.

Iar atunci când, în luna martie, autoarea s-a decis să dezvăluie noul proiect, a insistat cu îndârjire asupra faptului că romanul "Moarte subită" se deosebeşte radical de cele din seria binecunoscută şi că în nici un caz nu se adresează vârstelor fragede.

Povestea se desfăşoară într-un orăşel britanic în care comunitatea intră în derivă ca urmare a morţii subite a celui care reuşea să menţină echilibrul orgoliilor. Locul vacant survenit în consiliu antrenează o luptă electorală atroce, iar pe parcursul poveştii, ies la iveală secrete şi slăbiciuni care nu fac cinste rasei umane, acesta fiind unul dintre motivele pentru care autoarea, conştientă de doza mare de realism şi chiar de cinism a poveştii, o ţine oarecum departe de tinerii cititori (deşi câteva dintre personajele cele mai bine conturate în roman se află chiar la vârsta adolescenţei).

Un al doilea motiv al autoarei este că şi-a dorit să fie receptată şi altfel decât prin prisma succesului "Harry Potter". Faptul că Rowling a interzis editorilor ei să promoveze afişe în care este prezentată ca autoare a faimoasei serii a stârnit nedumerire. Şi, totuşi, pariul a reuşit! Romanul "Moarte subită" aparţine unui nou registru, are o dinamică narativă inedită, în sensul că se construieşte mult mai lent decât te-ai aştepta de la o maestră a suspansului. Dar devine acaparant pe parcurs, inventează din vicii şi nimicuri o lume nouă, complexă şi extrem de puternică şi creează o puzderie de personaje memorabile.

J.K. Rowling, "Moarte subită", Editura Trei, Bucureşti, 2012

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/j-k-rowling-autoarea-care-vrea-sa-si-uite-succesul-10347821
10347821
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cum facem ca cei care termină Podul Iloaiei din Iaşi sau Viaceslav Harnaj din Bucureşti să ajungă să câştige şi ei 2.000 de euro pe lună în agrobusiness? O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.