Cum sa fii geniu in marketing

Postat la 13 martie 2008 19 afişări

Marketingul, un domeniu prin excelenta al pragmatismului, al calculului si al cifrelor, are nevoie nu doar de eficienta din partea celor care il practica, ci si de geniu.

Cum sa fii geniu in marketing
Aceasta este teoria, amplu documentata si coerent sustinuta, a lui Peter Fisk, specialist in strategie si marketing, colaborator al unor companii precum Coca-Cola, Microsoft si Vodafone. Actualmente este director general al Institutului Autorizat de Marketing, un gigant in domeniul marketingului mondial.

De ce trebuie sa fii geniu ca sa practici marketingul in ziua de azi? Pentru ca, ne spune Fisk, „pietele au devenit incredibil de complexe, clientii sunt tot mai pretentiosi, iar concurenta este acerba”. Desi multi oameni au pus sub semnul intrebarii aparitia marcilor globale si influenta covarsitoare a marketingului asupra vietii noastre, putini au sarit in apararea acestor idei.

Pietele s-au schimbat, marketingul s-a modificat la randul sau, iar specialistii in marketing trebuie sa se schimbe si mai mult daca vor sa ajunga la performanta.

Specialistii in marketing trebuie sa aiba rigoare analitica, dar nu trebuie sa-si piarda geniul creator. Si chiar daca geniul nu se poate invata, in schimb se pot invata ideile si tehnicile necesare crearii unor marci cu adevarat diferite, pornind de la informatiile legate de inovatiile deja existente in domeniu.

Fisk prezinta toate aceste elemente cat se poate de detaliat si ne indeamna sa credem ca aripa inspiratiei „poate fi chemata”, ca i se poate pregati un teren fertil, cata vreme intelegem ca „geniul in marketing rezida in capacitatea de a crea o legatura intre ceea ce se intampla in exterior si ceea ce se intampla in interior, intre piete si afacere, intre clienti si actionari, intre creativitate si analiza, intre promisiuni si realitate, intre prezent si viitor”.

Peter Fisk, „Geniu in marketing”, Editura Meteor Press, Bucuresti, 2008

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carte,
Fisk,
marketing
/arta-si-societate/carte/cum-sa-fii-geniu-in-marketing-2451601
2451601
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.