Cele mai tari ghiduri turistice

Postat la 10 mai 2010 39 afişări

Audrey Hepburn si Marlene Dietrich ii ademenesc pe turistii nehotarati sa viziteze orasele care le-au facut faimoase - New York si Berlin.

Cele doua dive apar pe coperta celor mai noi ghiduri de la editura Taschen din seria de carti care starnesc pofta de calatorie. Este adevarat ca in aceasta perioada ghidurile de calatorie sunt la moda, dar seria Taschen este diferita. Nu stiu daca sunt neaparat foarte comode, avand in vedere coperta cartonata, dar arata bine. Editura, care a introdus seria de ghiduri in 2006, a mizat inca de la inceput pe carti cu multe fotografii, harti, diferite semne si mai putin text, care nu includ neaparat pareri ale cunoscatorilor, ci par mai degraba o enciclopedie cu cele mai cunoscute hoteluri, restaurante si magazine din orasele respective.

Criticii spun ca ghidurilor le lipsesc indexurile si detaliile uzuale cautate de turisti. De fapt, ghidurile Taschen, la fel ca si divele de pe coperta, au mai mult darul de a seduce decat de a informa, si fiecare hotel sau restaurant care apare este prezentat intr-o lumina favorabila, in functie de criteriile de clasificare specifice ghidului. De exemplu, in Berlin, restaurantele sunt prezentate in functie de specific (traditionale, rustice, italienesti), iar magazinele - dupa teme (librarii, papetarie, magazine de jucarii sau magazine de lux). Copertele pastreaza la randul lor stilul din interior - imagini vintage, iar divele, alaturi de alte obiective care individualizeaza orasele, sunt desenate. Editorii s-au adaptat la era tehnologica, asa incat ghidul despre New York este disponibil si in varianta pentru iPod.

Angelika Taschen, "Taschen's Berlin", "Taschen's New York", Editura Taschen, 2010

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carte,
Taschen,
ghiduri,
Berlin,
New York
/arta-si-societate/carte/cele-mai-tari-ghiduri-turistice-6100002
6100002
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.