Branson. Richard Branson

Postat la 05 iulie 2010 77 afişări

Richard Branson nu este cel care a creat stiinta marketingului, dar cu siguranta este cel care a revolutionat-o si care a aratat publicului ca o tona de inventivitate, originalitate, curaj, imaginatie si un dram de nebunie sunt cea mai potrivita combinatie pentru a rescrie legile promovarii.

In ultimii 42 de ani, britanicul a creat peste 360 de companii marca Virgin, are afaceri pe toate continentele si se numara printre cei mai bogati oameni din lume, dar si printre cei mai influenti ganditori de business.

Nu ca Branson ar fi avut stofa de CEO - cel putin nu la prima vedere. Dislexic si miop, a avut mari probleme cu scoala, iar directorul scolii i-a declarat, profetic, "Ori o sa ajungi la inchisoare, ori ajungi milionar" (la acea vreme, prima varianta parea mult mai probabila). Asemenea declaratii incendiare sunt incluse in autobiografia sa, "Pierderea virginitatii", in care miliardarul isi povesteste cu candoare si umor viata, din copilarie si pana in 2005, fara a omite toate aventurile antreprenoriale si personale prin care a trecut.

Nasterea brandului Virgin si a celebrului logo, casa de discuri, contractele cu Mike Oldfield, Phil Collins si Janet Jackson sau conflictul cu Dire Straits, riscul extraordinar denumit Virgin Atlantic si modul cum a evoluat afacerea, scandalul de proportii epice cu British Airways, femeile din viata sa, cum si-a cunoscut sotia, expeditiile cvasi-suicidale cu balonul, tragedia renuntarii la Virgin Music - Branson reuseste sa-si tina cititorii cu sufletul la gura descriindu-si viata intr-un stil alert, rememorandu-si cu onestitate greselile (profesionale si personale), fara a cauta justificari, fara a se ineca in regrete sau scenarii alternative.



Este manualul perfect pentru orice tanar care vede businessul ca pe o aventura minunata si care nu crede ca un costum corporatist este o conditie a succesului (Branson e celebru pentru refuzul de a purta altceva in afara de jeans), ci inteligenta, imaginatia, hotararea si curajul de a-ti asuma riscuri ce uneori par de-a dreptul nebunesti.

Richard Branson "Pierderea virginitatii", Editura Publica, Bucuresti, 2010


Aparitii noi:


Regulile dialogului

Cererea pentru sedintele de terapie este in crestere, inclusiv pentru ca traim intr-o lume care a uitat sa asculte. Probabil oricui i s-a intamplat sa se gandeasca aiurea pe cand partenerul de conversatie povestea cu patos intamplarile zilei. Michael P. Nichols, profesor de psihologie si terapeut, a observat criza de atentie prin care trec semenii nostri si a scris o carte care practic porneste de la inceputul de baza a conversatiei - o persoana vorbeste si cealalta asculta. Nu e nimic complicat, dar autorul ii convinge pe cei cu deficiente de atentie sa ciuleasca urechile, cu ajutorul unor exemple amuzante, vii, si propune exercitii care, pe lnga imbunatatirea capacitatii de ascultare, contribuie si la sporirea atentiei.
Michael P. Nichols "Asculta-ma ca sa te ascult", Editura Trei, Bucuresti, 2009


Carte de Oscar
Romanul autorului american Cormac McCarthy, "Nu exista tara pentru batrani", ii va tine cu sufletul la gura chiar si pe cei care au adormit la ecranizarea oscarizata a fratilor Coen din cauza ritmului prea lent al filmului. Romanul lui McCarthy, premiat cu Pulitzer, este o combinatie intre atmosfera lui Faulkner si imaginatia din filmele lui Tarantino. Cartea debuteaza cu o tranzactie ratata din care rezulta cateva cadavre, un transport de droguri si doua milioane de dolari, care declanseaza deznodamantul sumbru, fixat intr-un context mai larg al degradarii legendarului Vest american.
Cormac McCarthy "Nu exista tara pentru batrani", Editura Polirom, Iasi, 2010


Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carte,
branson,
richard branson,
/arta-si-societate/carte/branson-richard-branson-6481696
6481696
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.