O „benzinărie” (verde) pentru fiecare clădire

Autor: Mircea Nica Postat la 24 aprilie 2019 95 afişări

Dacă, până acum, una dintre principalele piedici în cumpărarea unei maşini electrice se referea la numărul redus de staţii de încărcare a acestora de pe piaţa locală, antreprenorul Dan Tudose speră că într-un deceniu, aproape fiecare curte a unei clădiri din Bucureşti să fie prevăzută cu o astfel de soluţie.

O „benzinărie” (verde) pentru fiecare clădire
O „benzinărie” (verde) pentru fiecare clădire

Un card pentru a accesa aparatul de încărcare a autovehiculului electric, o setare simplă, conectarea cablului la maşină şi o autonomie de 15% în doar 5 minute – sunt doar câteva dintre reperele încărcării autovehiculului electric pe care l-am testat recent. Experienţa condusului a fost de asemenea diferită: după ce m-am despărţit de bunele obiceiuri împământenite după experienţa condusului maşinilor alimentate de benzină sau motorină, m-am bucurat de lipsa zgomotului (singurul pe care îl auzeam era cel de la ştergătoarele maşinii, deoarece experienţa s-a desfăşurat pe ploaie) şi de pedalele care păreau să se plieze pe piciorul meu la accelerare şi decelerare ca o nouă încălţăminte.

Românii vor fi din ce în ce mai familiarizaţi cu astfel de experienţe, în contextul în care şi staţiile de încărcare electrice vor fi mai accesibile: potrivit lui Dan Tudose, manager şi acţionar majoritar al E-acumulatori.ro, unul dintre cele mai vechi magazine online de produse electrice din România, numărul staţiilor de încărcare electrice cumpărate de români va creşte cu 20% anul acesta.

Înfiinţat în 2002, businessul a început să se dezvolte mai mult începând cu anul 2009, iar în prezent compania vinde 100.000 de produse anual. Platforma de distribuţie E-acumulatori.ro a avut anul trecut o cifră de afaceri de 8 milioane de lei şi previzionează o creştere pentru anul în curs de 20%. Circa 15% din venituri ar urma să fie generate de produsele şi serviciile adiacente autovehiculelor electrice. „Potrivit statisticilor, în România se înregistrează în jur de 1.100 de vehicule electrice, în timp ce doar 390 staţii de încărcare sunt disponibile pe piaţa locală. În anul 2018, la nivelul UE, în jur de 1 milion de vehicule electrice au fost înregistrate astfel că există un raport de 8 vehicule pentru fiecare staţie de alimentare publică“, a spus Dan Tudose, proprietarul E-acumulatori.ro.

El a explicat că staţiile de încărcare a maşinilor electrice sunt de mai multe tipuri, iar în România, valoarea maximă a puterii instalate la o staţie de încărcare este de 40 kW. În prezent, în Vest se lucrează pentru a ajunge la o putere de 350 kW, valoarea maximă puterii fiind acolo de 120 kW. Astfel, încărcarea unei maşini va ajunge la o durată de 15 minute.

„Încărcarea de acasă a maşinii electrice este un confort pe care putem să îl accesăm sau nu. Această opţiune permite consumatorilor astfel încât să îşi poată încărca maşina de acasă folosind şi panourile fotovoltaice. De asemenea, există o subvenţie pentru instalarea panourilor fotovoltaice în cadrul programului Administraţiei Fondurilor pentru Mediu, prin care cu ajutorul panourilor fotovoltaice poţi încărca maşina electrică cu un cost aproape de 0. Timpul de încărcare diferă de la o priză standard, cu o durată de înărcare de câteva ore, la o priză fast charge, cu o durată de încărcare de aproximativ 30 de minute”, descrie Dan Tudose beneficiile achiziţiei unei staţii de încărcare proprii. O staţie de încărcare privată costă, în medie, între 650 lei pentru o priză specială de exterior şi 3.800 lei pentru o staţie trifazată, în funcţie de facilităţile pe care le oferă.

Durata de viaţă a unei baterii pentru maşina electrică este de peste 10 ani, iar după această perioadă bateria se poate folosi pentru stocarea energiei în sistemul fotovoltaic. România are 150 de locaţii publice şi private cu una sau mai multe staţii de încărcare; unul dintre motivele care limitează creşterea numărului de maşini electrice care rulează în România este disponibilitatea redusă a staţiilor de încărcare şi distanţa mare dintre amplasarea lor pe şosele. Bateria maşinii electrice ar trebui să fie încărcată o dată sau de două ori pe săptămână pentru o autonomie medie de 200 km. Consumul maşinii electrice este estimat la 20 kWh / 100 km, ceea ce s-ar traduce într-un preţ de 10 lei / 100 km, echivalentul a 2 litri de gaz pentru un automobil clasic, calculat la preţul intern de 0,5 lei / kWh.

„Clădirile de birouri echipate cu staţii de încărcare situate subteran vor fi preferate de companiile multinaţionale pentru beneficiile oferite angajaţilor. De asemenea, supermarketurile care vor oferi staţii de încărcare vor atrage mai mulţi clienţi. Astfel, întreaga industrie imobiliară şi comerţul cu amănuntul vor contribui în mod semnificativ la dezvoltarea infrastructurii necesare pentru maşinile electrice,“ crede Tudose.

România prezintă o piaţă promiţătoare a maşinilor electrice, potrivit lui; el prognozează construirea a cel puţin încă 20 de unităţi de încărcare a maşinilor electrice în Bucureşti până la sfârşitul anului.  Piaţa autovehiculelor electrice şi nevoia soluţiilor care au la bază o abordare benefică a mediului devin prezente în mintea consumatorilor. Potrivit lui Dan Tudose, conştientizarea faptului că resursele pe care le folosim sunt limitate crează opţiuni alternative şi îndreaptă consumatorii spre aceste opţiuni. „Este o opţiune să stai la bloc şi să ai maşină electrică, pentru că statul oferă subvenţii de 25% sau mai mult din preţul ei pentru achiziţie. La sfârşitul perioadei de viaţă a maşinii, poţi să o vinzi mai uşor. Cinci ani nu plăteşti impozit, cinci ani nu plăteşti parcare în Bucureşti. Singura diferenţă este că maşina electrică nu trebuie să ajungă pe roşu, când scade la 25% trebuie încărcată. Capacitatea oricărei baterii, inclusiv a bateriilor maşinilor electrice, scade la frig”, a mai descris Dan Tudose câteva dintre particularităţile achiziţionării unui astfel de autovehicul.

Potrivit lui, în zece ani de acum vom vedea staţii de încărcare în aproape fiecare curte din Bucureşti.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

ZF.ro
ATENŢIE dacă faceţi asta. Amenzile sunt extrem de usturătoare ATENŢIE dacă faceţi asta. Amenzile sunt extrem de usturătoare
Cum poţi câştiga un bonus de câteva MII DE EURO la serviciu fără să faci aproape nimic. Este extrem de simplu
ProMotor.ro
CUM DAU SAMSARII KILOMETRAJUL ÎNAPOI la maşini cu TELEFONUL. Doar un minut durează - VIDEO CUM DAU SAMSARII KILOMETRAJUL ÎNAPOI la maşini cu TELEFONUL. Doar un minut durează - VIDEO
Declaraţia CONTROVERSATĂ a lui Clarkson despre cea mai puternică maşină produsă vreodată - VIDEO
Maşini de lux în Coreea de Nord. Este INCREDIBIL cum se introduc maşinile în cea mai ÎNCHISĂ ţară din lume
Descopera.ro
O nouă formă de RĂZBOI ameninţă omenirea. „Ne pot DISTRUGE într-o clipită!” O nouă formă de RĂZBOI ameninţă omenirea. „Ne pot DISTRUGE într-o clipită!”
De ce este BINE ca bărbaţii să ATINGĂ sânii femeilor. Beneficiul uriaş a fost confirmat acum de ştiinţă
IMAGINILE care au provocat un SCANDAL de proporţii în lumea celor mai DEŞTEPŢI oameni de pe planeta asta. Cel mai mare MAESTRU la şah din întreaga lume a fost prins când TRIŞA. „Ne-a păcălit pe toţi ani la rând”
Go4it.ro
Detaliul BIZAR care apare într-un clip video cu Mike Tyson din 1995. Este aceasta dovada clară că este posibilă călătoria în timp? [VIDEO] Detaliul BIZAR care apare într-un clip video cu Mike Tyson din 1995. Este aceasta dovada clară că este posibilă călătoria în timp? [VIDEO]
Hackerii pot modifică notele de la BAC şi alte examene. Cum reuşesc să spargă sistemele informatice
Liang Hua, chariman Huawei: „Nu am decis încă dacă Hongmeng OS poate fi dezvoltat pentru smartphone-uri”
Csid.ro
Tot ce trebuie să ştii pentru a avea picioare frumoase Tot ce trebuie să ştii pentru a avea picioare frumoase
Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să luăm hormoni la menopauză VIDEO by CSID
HOROSCOP IULIE 2019: gafe în relaţii şi noi proiecte la locul de muncă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.