Drumul din sufragerie spre Dubai trece prin Olanda

Autor: Ioana Matei Postat la 23 noiembrie 2016 1379 afişări

Drumul din sufragerie spre Dubai trece prin Olanda
Drumul din sufragerie spre Dubai trece prin Olanda

Fraţii Alexandru şi Andrei Cernătescu au mizat pe digital încă din 2007, când Facebook şi Twitter nu făceau încă legea în piaţa de advertising. Afacerea lor a evoluat concomitent cu creşterea acestei nişe şi s-a extins din sufrageria lor la un turn în nordul Capitalei, cât şi, de anul acesta, într-o subsidiară în Olanda. Planurile lor în afara graniţelor nu se opresc aici: până la finalul anului deschid un birou şi în Germania, iar la anul, în Emiratele Arabe Unite.

„Noi chiar credem în principiul «Bucătăria în România, restaurantele în toată lumea»”, descriu Alexandru şi Andrei Cernătescu strategia prin care vor să dezvolte în continuare agenţia digitală de comunicare integrată („construieşte digital şi comunică integrat”, explică ei) Infinit Solutions. Aceasta a ajuns, după nouă ani de activitate, la venituri de circa 2 milioane de euro anul trecut, aproximativ 60 de angajaţi şi clienţi precum Rompetrol, Borsec, Skoda, Generali Asigurări, CEC Bank, Abbvie. Pentru anul în curs previzionează afaceri de 2,3- 2,4 milioane de euro. Costurile proiectelor lor sunt calculate în funcţie de proiect, reprezentând un procent din vânzările pe care le generează. Iar dacă până acum se concentrau mai ales pe proiectele locale şi lucrau pentru clienţi din afară doar din România, acum dezvoltarea afacerilor din afara graniţelor constituie prioritatea. Anul acesta, compania şi-a deschis o subsidiară în Olanda – un birou în cadrul căruia lucrează deocamdată patru angajaţi şi cu care vor ajunge la circa şase contracte până la finalul anului; următoarea ţară pentru care au început demersurile de extindere este Germania, iar pentru anul viitor este planificat pasul în Dubai.

Povestea antreprenorială a fraţilor Cernătescu, pe care au discutat-o într-un prim interviu cu Business Magazin în urmă cu aproximativ doi ani, a început – ca multe alte poveşti de IT din acest domeniu – în sufrageria unui prieten, în 2007. O viziune avangardistă asupra internetului i-a oferit atunci lui Alexandru Cernătescu ideea începerii unei afaceri axate pe construirea imaginii companiilor în mediul online – aspect neglijat de multe ori în acea perioadă de cei care activau în piaţa de publicitate. „Am început în sufrageria unui prieten care şi-a dat restanţele şi plecase acasă”, îşi amintea Alexandru Cernătescu primul birou al companiei. În prezent, au propriul turn, Infinit Tower, o clădire din nordul Capitalei decorată în concordanţă cu hobby-urile celor doi fraţi: pereţi tapiţaţi cu fulare şi tricouri ale cluburilor de fotbal din întreaga lume, o chitară electrică, machete de maşini.

După ce a absolvit cursurile Facultăţii de Electronică şi Telecomunicaţii din cadrul Universităţii Politehnice şi a avut mai multe joburi în IT, internet, telecom, a simţit nevoia de a crea ceva nou. „Oricât ar promova multinaţionalele conceptul de intraprenor, oricâtă libertate ţi s-ar da, nu se poate compara cu a fi antreprenor.” A avut revelaţia că există potenţial de a începe o afacere în această piaţă în momentul în care a observat, lucrând într-o agenţie americană pentru diferite agenţii de comunicare clasică, că discuţia legată de digital nu se afla printre priorităţi: „Da, lasă că o să refacem şi site‑ul la un moment dat”. Din punctul lui de vedere, pagina web a unei companii poate fi asemănată cu un magazin nonstop şi, într-o campanie de advertising, ar trebui plasată pe primul loc, urmând ca restul să fie construit ulterior. L-a cooptat în afacere pe fratele lui, Andrei, absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucureşti, şi au început să construiască afacerea Infinit Solutions Agency. Cu o investiţie iniţială zero şi cu calculatoarele de acasă, din sufragerie, au început primele proiecte: „Amestecam deja digitalul cu BTL-ul, amestecam comunităţi online pe care le continuam cu evenimente fizice, transpuse apoi din nou în digital”. Clienţi precum Coca-Cola şi Cosmote s-au arătat printre primii încântaţi de această abordare. Iar dacă la început lucrau prin intermediul celorlalte agenţii de comunicare, după doi ani au început să preia clienţi în mod direct, aspect care s-a reflectat în evoluţia companiei: de la o cifră de afaceri de 50.000 de euro în 2007, au ajuns la 100.000 în 2008, 300.000 în 2009, iar în 2010 au depăşit milionul de euro.

Următorul lor pariu constă în extinderea cu sucursale pe pieţele internaţionale. În luna iunie a acestui an au deschis biroul din Rotterdam al companiei, cu intenţia de a-i atrage pe clienţii din regiunea Benelux. Potrivit celor doi fraţi antreprenori, contractele „din afară” ajung la valori de două până la cinci ori mai mare decât cele de pe piaţa locală. „Scurt pe doi: credem că biroul din Olanda va întrece biroul din România până la sfârşitul anului viitor, dar lucrurile se vor face aici”, punctează Andrei Cernătescu. În timp ce vorbeşte, fratele său îmi arată un act de proprietate al Infinit Netherland BV – „Ştii ce înseamnă asta pentru o companie începută din nimic, într-un apartament, când nu aveam bani nici să mâncăm şi ne împrumutam de la primul angajat? Să ţii în mână aşa ceva – plecând de la nimic – e fenomenal”. Au ales Olanda şi prin prisma relaţiilor comerciale dintre cele două ţări, dar şi a modului de a fi al olandezilor: „clientul olandez de exemplu, în majoritatea cazurilor, e parte din echipă, vine aici, îi motivează, stă cu ei, felul în care vorbeşte cu echipa, ne înţelegem  foarte bine cu ei”. Din perspectivă de business, au ales această poziţionare prin prisma faptului că pot ţinti clienţii din regiunea Benelux mai uşor. În prezent, în cadrul biroului din Rotterdam lucrează patru angajaţi olandezi: doi oameni de vânzări, un account manager şi partenerul lor. Pentru a mări echipa de acolo, şi-ar dori să angajeze români deja stabiliţi acolo sau, în funcţie de cum decurg proiectele de acolo, să trimită oameni de aici.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
Dacia lui 'nea Costică fumegă ca o locomotivă cu aburi, dar are dotări din secolul XXI Dacia lui 'nea Costică fumegă ca o locomotivă cu aburi, dar are dotări din secolul XXI
Limbaj codat la Poliţia Rutieră: „Să-i pună un Ana-Vasile“
Ce înseamnă 10:10, 9:15 sau 69 pe înțelesul tuturor?
Descopera.ro
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Microsoft a RECUNOSCUT că Windows 10 are o problemă serioasă, dar ne spune cum s-o REZOLVĂM
Medicamentul care TRATEAZĂ coronavirusul. Anunţul a fost făcut de adjunctul OMS: „Există doar un singur medicament eficient”
Go4it.ro
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Cel mai nou telefon PLIABIL a ajuns în România! Ce poate să facă noul SAMSUNG de 1.400 de euro
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.