De ce a cumparat Domo un concurent din Ungaria

Postat la 09 iunie 2009 120 afişări

In timp ce mai toate retelele de electronice si electrocasnice resimt acut efectele scaderii de vanzari, Domo a cumparat reteaua Electro World din Ungaria intr-o tranzactie de cateva milioane de euro.

 

Pentru un om de afaceri care a incasat cateva zeci de milioane de euro din vanzarea businessului sau acum doi ani, Lorand Szarvadi este o persoana ocupata. Scaderea pietei de electronice si electrocasnice tine in priza tot managementul Domo, din care Szarvadi nu s-a retras. Pentru ei, criza a adus pana acum o oportunitate: luna trecuta, compania a preluat reteaua de magazine Electro World din Ungaria, intr-o tranzactie despre care “s-a spus ca am platit un euro, dar totalul investitiei este de cateva milioane de euro”, declara Szarvadi, care insa nu da o cifra exacta. El precizeaza totusi ca a fost vorba de o “tranzactie mai complicata, care a implicat renegocierea chiriilor pentru spatii, plati compensatorii si garantii in conturi escrow”.

 

Cele noua spatii de pe piata ungara, cu o suprafata medie de vanzare de 5.000 mp, au fost operate pana acum de retailerul britanic Dixons, care a luat decizia strategica de a se retrage de pe pietele din regiune. “Ungaria este prima tara din care se retrage Dixons, dar urmeaza si Polonia, Cehia si Slovacia”, spune seful Domo. O posibila explicatie pentru decizia luata de comerciantul britanic (concurent al MediaMarkt, divizia de electroretail a grupului german Metro) tine de rezultatele slabe obtinute in ultima perioada. Dividendele aferente anului fiscal 2007/2008 s-au prabusit fata de anul anterior, inregistrand o scadere de peste 30%, conform informatiilor de pe site-ul grupului. La venituri anuale de 8,5 mld. lire sterline (9,8 mld. euro) in anul fiscal 2007/2008, Dixons a inregistrat un profit brut de 237 mil. euro, fata de 341 mil. euro in perioada 2006/2007.

 

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/de-ce-a-cumparat-domo-un-concurent-din-ungaria-4525083
4525083
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.