Cum au reuşit trei tineri din România să rezolve una dintre cele mai mari probleme pe care le eu oamenii când comandă haine online

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 20 iulie 2021 3904 afişări

Trei antreprenori – Horia Stupu, Ciprian Dudulea şi Şerban Buliga - au decis să lanseze un business în fashionul online în care să personalizeze la maximum experienţa cumpărării. Practic, şi-au propus să îmbine experienţa unei cabine de probe, cu sfaturile unui stilist.

Cei trei sunt de părere că procesul de cumpărare a hainelor implică un grad prea ridicat de alegeri personale pentru ca produsele să fie oferite exclusiv prin intermediul algoritmilor, iar interpretarea nevoilor doar de către stilişti nu este deloc scalabilă şi este prea puţin eficientă. Astfel, ei – au decis să lanseze un business în fashion axat pe a le oferi clienţilor un nivel total de personalizare prin îmbinarea celor două aspecte, realizat la scală, în online.

„Ne-am dat seama că, deşi folosim cam toate produsele digitale, facem plăţi mereu cu cardul, încercăm orice aplicaţie nou lansată, când vine vorba de îmbrăcăminte, nu comandăm produse online. De fiecare dată când am încercat, am returnat mare parte din produse pentru că nu arătau ca în poze sau pentru că mărimea nu era potrivită.

Nu am avut vreo plăcere prea mare în a merge la shopping sau în a caută produsele preferate prin zeci de mii de opţiuni disponibile pe site-urile de e-commerce. Ne-am întrebat dacă ar exista o metodă prin care cineva să ne aleagă hainele potrivite şi să înveţe constant despre preferinţele noastre”, spune Horia Stupu, cofondator The Outfit.Compania a luat naştere în urma unei investiţii de 50.000 de euro din buzunarele fondatorilor - Horia Stupu şi Ciprian Dudulea, absolvenţi ai The Entrepreneurship Academy din Bucureşti, precum şi Şerban Buliga, absolvent de inginerie mecanică în cadrul Universităţii din Glasgow. Anterior, Horia Stupu şi Ciprian Dudulea au creat Difrnt Agency, o agenţie full-service de digital marketing. Între timp, Şerban Buliga a pus bazele unui start-up cu soluţii internet of things (IOT), fiind – de asemenea – fondatorul unei agenţii de data science.

CIPRIAN DUDULEA şi ŞERBAN BULIGA, cofondatori The Outfi


În prezent, platforma The Outfit este accesată în primă instanţă prin completarea unui profil online, utilizatorii răspunzând la câteva întrebări despre corpul, stilul şi bugetul pe care îl au în vizor. Ulterior, clienţii primesc un set format din cinci articole vestimentare alese de unul dintre stiliştii The Outfit, având trei zile în care pot proba hainele şi pentru a decide ce articole păstrează. Restul produselor sunt returnate gratuit. Înainte de plată, clienţii trec printr-un proces de feedback pentru fiecare articol probat, astfel încât algoritmii şi stiliştii să îşi poată adapta recomandările pentru viitoarele comenzi.

„Când vine vorba de clientele noastre, am observat că sunt foarte încântate să descopere branduri locale de la designerii români versus cele care sunt prezente în mall-uri şi le-ar putea cumpăra oricând singure. Plănuim să extindem gama de branduri pe care o oferim şi să includem branduri internaţionale cât de curând, dar principala preocupare va fi să identificăm produse cât mai potrivite cu profilurile clientelor The Outfit”, continuă Horia Stupu.

Compania a încheiat recent o rundă de finanţare prin care au primit 300.000 de euro de la un grup de investitori, printre care se găseşte şi Sergiu Neguţ, cofondatorul  FintechOS. Prin suma obţinută se urmăreşte îmbunătăţirea sistemelor de recomandare şi creşterea numărului de clienţi. O bună parte a investiţiei va fi folosită în dezvoltarea celor trei aplicaţii din spatele The Outfit, mai exact platforma dedicată clienţilor, aplicaţia de styling şi cea de operaţiuni. „Cred că viitorul în retail este unul în care experienţa clienţilor va fi 100% personalizată prin intermediul tehnologiei”, spune investitorul Sergiu Neguţ, conform unui comunicat transmis de companie.

Pe termen scurt, scopul societăţii constă în dezvoltarea unei aplicaţii mobile, The Outfit începând deja procesele de planificare ale unei noi serii de investiţii de tip seed pentru începutul anului viitor. Tehnologia joacă un rol tot mai important în mediul de business, aspect reflectat şi în activităţile efectuate de The Outfit, clientele împărţind în acest sens informaţii despre nevoile lor prin mai multe moduri, de la datele prezente în profit şi feedbackul oferit la finalul comenzii la menţiunile lansate către stilist şi dialogul constant dintre cumpărător şi companie. În consecinţă, analiza de date se află la baza modelului de afaceri al firmei. „Am primit des întrebarea: «Trei fondatori bărbaţi au pornit un business care vinde haine pentru femei? ». Răspunsul este că luăm toate deciziile bazându-ne 100% pe date şi pe cerinţele clientelor, iar acest lucru este mai relevant decât opinia personală a oricărei persoane. Folosim datele în sistemul de recomandare a produselor, în warehouse management şi în optimizarea proceselor. Fiecare produs pe care îl avem în depozit are zeci de taguri în spate, de la cum se simte materialul la atingere la cât de largă este zona umerilor pe o bluză. În primă fază ne-am asigurat că vom colecta datele cât mai bine ca în viitorul apropiat să dezvoltăm constant algoritmii ce vor creşte rata de potrivire între o clientă şi un produs”, susţine Horia Stupu.

În primele luni de la lansare, compania nu a investit deloc în marketing şi a obţinut 150 de clienţi doar din social media şi prin promovarea prin viu grai. The Outfit a apărut prima dată ca prototip în noiembrie 2020 cu scopul de a observa reacţia pieţei timp de 30 de zile. Relansată în martie 2021, însă doar pentru femei de această dată, platforma a obţinut peste 1.000 de comenzi până la finalul lunii iunie şi plănuieşte să ajungă la 10.000 de comenzi la finalul lui 2021.

„Trebuie să recunosc că a fost foarte provocator din punct de vedere operaţional. În luna mai a trebuit să oprim livrările pentru a ne pune la punct procesele interne şi am implementat o listă de aşteptare în care clientele puteau să-şi rezerve locul pentru a primi comanda în luna următoare. Multe dintre clientele de până acum ne-au cerut o funcţionalitate de abonare prin care să primească un set lunar şi să îl configureze în funcţie de ocaziile de atunci. O vom implementa până la finalul lunii iulie.”

Una dintre principalele provocări ale businessului constă în livrarea unui număr mare de comenzi într-o perioadă extrem de scurtă. Totuşi, problema a fost abordată eficient de Şerban Buliga, care a lucrat în consultanţă pentru optimizarea proceselor industriale cu firme precum Procter & Gamble, fapt ce a oferit un nivel de experienţă care a ajutat la dezvoltarea rapidă a software-ului necesar operaţiunilor, ajutând astfel la aducerea cabinei de probă în casele clientelor.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: BEST OF. Roşia Montană, o pierdere de aur!

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.