CSR 2021: Reţeaua „Banca pentru Alimente”

Postat la 13 decembrie 2021 51 afişări

CSR 2021: Reţeaua „Banca pentru Alimente”

Lidl România

Motivaţie: Risipa alimentară este o problemă majoră ce are consecinţe atât asupra economiei, cât şi asupra mediului. Conform unui studiu realizat de Food Waste Combat, citat de companie, România aruncă anual 5 milioane de tone de alimente la gunoi, ocupând astfel locul 9 în clasamentul risipei, la nivelul Uniunii Europene. Individual, un român aruncă anual aproximativ 250 kg de alimente, cantitate echivalentă cu alimentele consumate de o persoană timp de un an. Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare, Lidl a adoptat o serie de măsuri interne, precum planificarea cu atenţie a stocurilor în vederea diminuării volumului de produse alimentare care poate deveni deşeu, şi donarea constantă de produse alimentare comestibile şi nonalimentare care din diverse motive şi-au pierdut valoarea economică de piaţă. Produsele sunt donate către reţeaua „Banca pentru Alimente”, care îşi propune să reducă risipa alimentară prin colectarea surplusului alimentar de la agenţii economici parteneri, pe care ulterior să îl redistribuie către diferite ONG-uri ce oferă sprijin persoanelor defavorizate. Lidl este partener al reţelei de Bănci pentru Alimente din România încă de la fondarea primei astfel de organizaţii, în Bucureşti, în 2016. De atunci, a susţinut financiar inaugurarea a încă opt centre regionale – în Cluj-Napoca, Roman, Oradea, Braşov, Timişoara, Constanţa, Craiova şi Galaţi. În prezent, acestea fac parte din Federaţia Băncilor pentru Alimente din România. Printre obiectivele Federaţiei se numără înfiinţarea a câte unui punct de lucru local în fiecare „Bancă pentru Alimente” regională, care să se alăture structurii naţionale: au fost deja înfiinţate puncte de lucru la Iaşi şi Baia Mare.

Descrierea proiectului: Principiul de bază după care funcţionează „Banca pentru Alimente” este acela că produsele primite gratuit sunt distribuite tot gratuit, printr-un proces corect şi transparent. Pentru a implica şi clienţii în acţiunile de sprijinire ale persoanelor vulnerabile, beneficiari ai partenerilor Băncilor pentru Alimente, Lidl România organizează periodic, în preajma sărbătorilor de iarnă şi cu ocazia Paştelui, campanii de colectare a alimentelor, în magazinele sale. Campaniile de donare sunt lansate la nivel naţional, la ultima ediţie, în perioada 19 aprilie – 16 mai 2021, fiind implementate în 120 de magazine din reţea. Implicarea clienţilor într-o astfel de acţiune creşte gradul de conştientizare asupra problemei risipei alimentare şi efectelor sale asupra persoanelor din medii vulnerabile. Lidl a sprijinit financiar dezvoltarea reţelei „Banca pentru Alimente” cu peste 4,15 milioane de lei, de la înfiinţarea „Băncii pentru Alimente” din Bucureşti în 2016 şi până în prezent.

Rezultate: În 5 ani, reţeaua „Banca pentru Alimente” a colectat peste 6.100 de tone de alimente de la peste 100 de companii şi le-a donat spre mai mult de 480 de organizaţii, cu un potenţial de peste 130.000 de beneficiari. Numai în 2020, Lidl a donat către reţea aproape 400 tone de produse. Din decembrie 2019, prin intermediul a trei campanii de colectare din magazine, cu ajutorul clienţilor săi, Lidl a donat 58,7 tone de alimente, care au ajuns la 22.000 de beneficiari. La ultima campanie, în aprilie – mai 2021, Lidl a donat peste 31 tone de alimente, cea mai mare cantitate colectată până acum într-o astfel de campanie organizată de retailer.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.