CSR 2021: Deschidem Vinul Românesc

Postat la 13 decembrie 2021 96 afişări

Carrefour România

Motivaţie: În 2018, Carrefour a anunţat, la nivel internaţional, filosofia „Act for Food”, un angajament de susţinere a unei alimentaţii mai sănătoase, mai gustoase şi de calitate. Direcţia s-a tradus şi la nivel local prin iniţiative din patru arii principale: produse bio, mărci proprii, Filierele Calităţii şi Cooperativa Agricolă Vărăşti. Programul „Deschidem Vinul Românesc”, apărut în 2019, duce mai departe filosofia Carrefour atât prin sprijinirea pe termen lung a producătorilor locali de vinuri, cât şi prin educarea românilor privind consumul de vin. Proiectul este dezvoltat local, din dorinţa Carrefour de a susţine producătorii români de vinuri care contribuie semnificativ la creşterea economică şi la bunăstarea comunităţilor locale. România este pe locul 6 în Europa ca producător de vin şi pe locul 12 la nivel global, iar industria vinicolă are un impact socio-economic major în comunităţile româneşti. Printre obiectivele iniţiale ale proiectului se numără: consolidarea relaţiei cu producătorii locali de vinuri, susţinerea lor pentru creşterea afacerii şi a vizibilităţii; poziţionarea Carrefour ca prima destinaţie pentru vinurile româneşti de calitate la un preţ accesibil; educarea consumatorilor pentru o alegere informată a vinurilor şi, pe termen lung, transformarea vinului românesc într-un brand de ţară.

Descrierea proiectului: Cramele partenere au fost identificate de către echipa de experţi a programului, Marinela Ardelean, consultant independent, şi Wine Expert. Producătorii locali au primit consultanţă pentru intrarea în retail şi consolidarea afacerilor. Următorul pas a fost promovarea vinurilor, poveştilor cramelor şi a asocierilor culinare recomandate online, pe site-ul

www.deschidemvinulromanesc.ro, în cadrul unui video manifest, dar şi în cadrul unei campanii TV şi outdoor. Au urmat degustări online precum şi în comunităţi online – pasionaţi de călătorii, gătit sau fotografie au deschis vinul românesc şi i-au spus, mai departe, povestea.

Rezultate: Un număr de 31 de crame mici şi mijlocii au fost susţinute prin faptul că au avut piaţă de desfacere şi au obţinut vizibilitate în lanţul de magazine şi 160 de vinuri au fost listate la raft în urma lansării proiectului. De asemenea, 32 etichete exclusive au fost create de 12 crame româneşti reputate în cadrul pilonului Exclusiv la Carrefour (Aurelia Vişinescu, Domeniul Bogdan, Via Viticola, Crama Davino, The Iconic Estate, Avincis, Jidvei, Domeniile Avereşti, Gramofon, MaxiMarc, Villa Vinea şi Rotenberg). Cu alte cuvinte, vinurile din această gamă au fost create pentru Carrefour şi se regăsesc doar la Carrefour. Au fost câştigate patru premii la VINARIUM 2020 International Wine Contest, competiţie de renume internaţional, iar proiectul a avut impact direct în viaţa a peste 800 de persoane, angajaţi ai cramelor, şi peste 3.000 de beneficiari indirecţi. S-a înregistrat, totodată, o creştere de 14% a vânzărilor de vinuri româneşti în magazinele Carrefour. În plus, peste 9 milioane de români au descoperit potenţialul vinurilor româneşti.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.