Ce vinde eMag în România după modelul Amazon de peste Ocean

Autor: Ana Raduta Postat la 18 aprilie 2012 579 afişări

Cu o reţetă de afară, o infrastructură locală şi o bază solidă de clienţi proprii, eMAG a adus în România modelul de afaceri al celebrului Amazon Marketplace de peste Ocean. Se numeşte eMAG Marketplace şi în cel mult cinci ani ar trebui să-şi depăşească fratele mai mare în materie de încasări.

"Avem, istoric, peste un milion de clienţi, o cotă de 70% din piaţă şi atragem lunar aproximativ 30% din utilizatorii de internet din România. Am pus toate aceste date cap la cap şi ne-am gândit că este cazul să vindem şi altceva", spune Radu Apostolescu, vicepreşedintele şi directorul de dezvoltare de la eMAG. Acum un an, exact pe vremea aceasta, după o perioadă în care a testat piaţa, a căutat partenerii potriviţi şi a identificat categoriile de produse care ar putea atrage rapid clienţi, conducerea eMAG a demarat proiectul Marketplace, după reţeta deja confirmată a Amazon Marketplace. Era momentul potrivit din toate punctele de vedere: comerţul online era pe val, eMAG beneficia de un capital de imagine important pe piaţa de electroretail şi, mai mult decât atât, ideea de "mall pe internet", dacă poate fi rezumat astfel conceptul, nu era suficient de bine definită în România.

Demersul avea, aşadar, şi caracter de pionierat, ceea ce mai mereu se transformă într-un avantaj competitiv al celui care se află în spatele său. "Am ales categorii care să aibă o oarecare legătură cu ceea ce vindeam noi. Nu puteam să vindem imprimante şi televizoare şi, dintr-o dată, să avem pe site fructe şi legume. Aşa că am luat-o treptat", spune Apostolescu. Primul partener care a intrat în "reţeaua" Marketplace a fost Doron Land, care comercializează jucării şi alte produse destinate copiilor, precum cărucioare, piese de mobilier sau obiecte de decor. Au adăugat apoi un parteneriat cu editura Libris şi au început să vândă cărţi, atât specializate, cât şi beletristică.

A fost o decizie înţeleaptă, de vreme ce în doar nouă luni au vândut aproape 67.000 de exemplare, dar şi o încurajare pentru a trece la următorul nivel - comerţul cu muzică şi filme. Deşi sunt considerate vetuste de unii, vedetele categoriei sunt chiar vinilurile, explicaţia fiind, spune Radu Apostolescu, aceea că în România sunt foarte puţine locuri în care mai există muzică pe un astfel de suport. 10.000 de albume de muzică au fost vândute doar în primele trei luni de la introducerea acestei categorii pe Marketplace, iar comanda record a fost făcută de un client care a cumpărat dintr-un foc viniluri în valoare de 10.000 de euro. "Vinilurile sunt din ce în ce mai căutate de iubitorii de muzică şi tocmai de aceea avem şi pe eMAG în ofertă pick-up-uri, care se vând destul de bine", subliniază Apostolescu.

Cel mai recent cooptat partener a fost brokerul de asigurări Netrisk, care acum vinde poliţe RCA şi pe Marketplace. Este, fără îndoială, categoria cu cea mai abruptă evoluţie, explozivă chiar, comparativ cu primele trei, în condiţiile în care au fost vândute peste 12.000 de poliţe doar în primele două luni de la încheierea parteneriatului comercial. Succesul se datorează, în parte, şi faptului că vorbim, în esenţă, despre cel mai vândut tip de asigurări din România, fiind şi obligatorii. Apostolescu spune că în curând în portofoliul de asigurări vor fi adăugate poliţele pentru călătorie, asigurările obligatorii de locuinţe şi cele CASCO. "Dezvoltarea acestei categorii se impune tocmai pentru că este cea care merge cel mai bine, fiind urmată de cărţi, muzică şi jucării", enumeră vicepreşedintele eMAG.

Până la sfârşitul anului, pe platforma Marketplace ar trebui să mai apară cel puţin o nouă categorie, pentru care a fost găsit şi partenerul care va furniza produsele. Este vorba despre articole vestimentare sportive, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei. Într-un orizont de timp nu foarte îndepărtat, Apostolescu crede că eMAG ar putea vinde chiar şi alimente, chiar dacă, deocamdată, comerţul online pe această categorie nu este atât de bine dezvoltat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Amazon Marketplace,
eMAG Marketplace
/analize/comert/ce-vinde-emag-in-romania-dupa-modelul-amazon-de-peste-ocean-9534309
9534309
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.