Vânzările retail de benzină ale MOL în România au crescut cu 12% în T3

Postat la 31 octombrie 2019 47 afişări

Vânzările retail de benzină ale MOL în România au crescut cu 12% în T3

Vânzările de carburant ale MOL în România au înregistrat creşteri semnificative în Q3 2019 comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anunţate de Grupul Mol într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Astfel, vânzările retail de benzină din ţara noastră au fost de 47.000 t în Q3, în creştere cu aproape 12% faţă de trimestrul al treilea din 2018, când au fost de 42.000 t. Totodată, vânzările retail de motorină au crescut cu 7,5% în trimestrul 3 2019 faţă de perioada similară a anului trecut, de la 145.000t la 156.000 t.

În ciuda unui mediu macro mai slab şi a preţurilor la ţiţei şi gaze mult mai scăzute, rezultatul EBITDA înregistrat în trimestrul al treilea al Grupului Mol a permis majorarea ţintei anuale orientative pentru 2019 de la aproximativ 2,3 miliarde de dolari la aproximativ 2,4 miliarde dolari, potrivit comunicatului.

Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a scăzut la 235 milioane de dolari în trimestrul al treilea, reflectând preţurile mai scăzute la ţiţei şi pe cele semnificativ mai mici la gaze.

Totodată, volumul producţiei de hidrocarburi a scăzut uşor cu 1% în T3, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 107.500 barili echivalent petrol pe zi (BEP), însă nivelul de producţie înregistrat de la începutul anului până în prezent, de 112 mii BEP rămâne deasupra ţintei orientative anuale.

Conform sursei precizate, rezultatul operational CCS EBITDA pe segmentul Downstream a crescut cu 4%, la 272 milioane de dolari în trimestrul al treilea, pe fondul unei reveniri a marjelor de rafinare, după scăderea înregistrată în primul semestru al anului. Cererea de carburanţi auto s-a majorat cu 3% în regiunea ECE relevantă şi a susţinut rezultatele segmentului Downstream. Cea mai mare investiţie organică a MOL, lucrările la construcţia fabricii de polioli s-au accelerat în Q3 şi progresează conform planificării.

Segmentul Consumer Services a atins un nou record în ceea ce priveşte rezultatele trimestriale, ajungând la 161 milioane de dolari, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care atât marja non-fuel cât şi marja fuel au crescut, iar acest segment beneficiază de tendinţele puternice de creştere a cererii la nivel regional. Implementarea Fresh Corner – conceptul de referinţă al MOL pe segmentul non-fuel – a continuat în mod dinamic în întreaga reţea, numărul staţiilor cu Fresh Corner ajungând la 794 faţă de 615, în urmă cu un an, precizează sursa citată.

Segmentul Gas Midstream a generat un rezultat EBITDA de 27 milioane de dolari în Q3, cu 8% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Citiţi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
vanzari,
mol

ALEPH STORY: Florin Cîţu promite salarii mai mari. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.