Un brand de fashion iubit şi de români înregistrează scăderi record ale vânzărilor. Printre măsurile companiei, reducerile de preţuri oferite în a doua jumătate a anului

Autor: Ioana Matei Postat la 28 aprilie 2020 274 afişări

Un brand de fashion iubit şi de români înregistrează scăderi record ale vânzărilor. Printre măsurile companiei, reducerile de preţuri oferite în a doua jumătate a anului

Adidas se va confrunta cu o lovitură mai mare asupra vânzărilor din cel de-al doilea trimestru din cauza măsurilor de izolare, după ce firma germană a raportat că veniturile din primul trimestru au scăzut dramatic, iar compania nu a văzut o revenire completă în China, potrivit Reuters.

Reprezentanţii Adidas au declarat că 60% din  afaceri sunt oprite, cu mai mult de 70% din magazinele companiei din toată lumea fiind închise - precum şi cu evenimente precum Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de la Tokyo fiind amânate sau anulate.

Vânzările online, care anul trecut reprezentau 13% din total, cresc rapid, în special în China, dar nu sunt suficiente pentru a compensa pierderile din vânzările magazinelor.

Pe măsură ce magazinele se redeschid în China, clienţii s-au întors, dar nu mai cumpără la fel de mult ca înainte de criză, a declarat Kasper Rorsted, CEO-ul companiei, jurnaliştilor, adăugând că se aşteaptă la o revenire completă până la finalul celui de al doilea trimestru.

„Nu vedem o întoarcere iminentă la businessul de dinainte. Folosim învăţăturile din China şi construim pe baza acestora pentru o recuperare în restul lumii”, a spus el.

Un aspect pozitiv pentru Adidas este că pandemia creşte interesul pentru produse de fitness şi sănătate, înregistrând vânzări record la produse precum saltelele de yoga, din moment ce oamenii fac excerciţii acasă, a spus el.

Adidas a fost obligată să suspende plata dividendelor către acţionari ca o condiţie pentru împrumutul acordat de guvern la începutul lunii pentru a trece prin această criză, dar reprezentanţii acesteia au declarat că vor înlocui împrumutul cu alte opţiuni financiare cât de curând posibil.

Compania a avertizat că ar putea ajunge la o scădere de 40% a vânzărilor în cel de-al doilea trimestru şi o scădere a profitului operaţional de ordinul sutelor de milioane de euro. Rorsted a declarat că ar fi pierdut deja 1,1 miliarde de dolari în aprilie.

Compania a anulat parţial comenzile furnizorilor pentru cel de-al doilea şi cel de-al treilea trimestru şi plănuieşte ca o parte din marfa nevândută să fie vândută în 2021, iar în a doua jumătate a anului vor exista vânzări promoţionale.  „Aşteptăm un mediu caracterizat de promoţii în întreaga industrie în a doua jumătate”, a spus CFO-ul Harm Ohlmeyer.

Profitul operaţional în primul trimestru s-a prăbuşit cu 93% la 65 de milioane de euro, de la 263 de milioane, valoarea previzionată de analişti, iar vânzările au scăzut cu 19% până la 4,75 de miliarde de euro.

Reprezentanţii companiei au mai spus că lichidităţile companiei au scăzut cu mai mult de 1,4 miliarde de dolari în primul trimestru, subliniind de ce a fost astfel necesar împrumutul de stat de de 2,4 miliarde de dolari de pe 14 aprilie. Compania avea lichidităţi de 1,975 miliarde de euro pe 31 aprilie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
vanzari,
adidas,
china,
refuz,
scadere,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.