Tânărul care conduce o echipă formată din 4.000 de angajaţi în România

Autor: Ioana Matei Postat la 23 august 2017 849 afişări

Daniel Gross este responsabil, împreună cu Dennis Biernatzki şi Oliver Eifler, de întreaga activitate a grupului german REWE în România (prezent pe piaţa locală pe segmentul de discount cu brandul Penny Market), de la strategia de business până la planul de expansiune sau structurarea operaţională.

Tânărul care conduce o echipă formată din 4.000 de angajaţi în România

„Toţi cei 4.000 de angajaţi ce fac parte din familia REWE sunt principala mea preocupare şi responsabilitate.” El coordonează direct departamentele de expansiune şi construcţii, logistică, resurse umane, financiar şi controlling, juridic, IT, planificare şi organizare – o echipă formată din aproximativ 680 de angajaţi.

Daniel Gross a intrat în prima echipă REWE România în iunie 2001, după un internship în Germania, la Opel, şi unul la Ambasada Austriei, România, cu un job în departamentul de IT. „A fost momentul în care mi-am dat seama de potenţialul retailului în România şi mi-am propus să-mi dezvolt cariera în acest sector.” Determinare care a funcţionat mai repede decât se aştepta: după doar şase luni în departamentul de IT, a preluat funcţia de controlling & organization manager, rol în care răspundea direct către managementul REWE din Germania. A fost implicat în deschiderea primului magazin XXL Mega Discount şi a pus bazele Penny Market în România. La finalul lui 2003, a acceptat o nouă provocare profesională şi, timp de şapte ani, a făcut parte din echipa miniMAX DISCOUNT – „un business românesc, la construcţia căruia au stat unii dintre cei mai buni profesionişti din retailul local la momentul respectiv”. Timp de cinci ani a avut rolul de director financiar şi de operaţiuni, iar în 2009 a preluat şi conducerea companiei; în 2011 s-a întors în grupul REWE. După ce a pregătit planul de business de intrare a Penny Market în România, a revenit pentru a conduce reţeaua, care a ajuns în 12 ani de activitate la 125 de magazine. „Revenirea în cadrul grupului cu o experienţă extinsă la nivel de organizare şi dezvoltare a operaţiunilor a completat rezultatele foarte bune ale businessului în România, fiind trei ani la rând ţara cu cea mai mare creştere din întreg grupul.”

Principalele realizări din cariera sa de 16 ani în retail sunt, potrivit lui Gross: extinderea impresionantă a Penny Market în România, precum şi remodelarea într-un nou format de magazine, mai modern (ajuns la 200 de spaţii, din care 75 inaugurate în ultimii cinci ani); implementarea unui nou program de motivare, retenţie şi dezvoltare profesională cu rezultate foarte bune la nivel intern; rebrandingul XXL Mega Discount în formatul Penny Market. Daniel Gross a absolvit în 2001 Facultatea de Studii Economice (administrarea afacerilor în limba germană), în cadrul ASE, şi a studiat într-un program de MBA româno-canadian în finanţe la Bucharest School of Management/Universitatea din Ottawa (2005-2007).

DANIEL GROSS

39 DE ANI

MANAGING DIRECTOR, REWE ROMÂNIA

CIFRĂ DE AFACERI NETĂ ÎN 2015: 2,66 MLD. LEI

NUMĂR DE ANGAJAŢI: 4000

Mai multe astfel de poveşti au apărut în catalogul 100 Tineri Manageri de Top, ajuns anul acesta la a 12-a ediţie.


Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: De ce este energia în România mai scumpă decât în Italia sau Spania. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.