Surprize 3G
Lupta pentru cele doua licente 3G puse in joc de autoritatile statului se apropie de linia dreapta. Cinci companii au intrat in competitie, insa, in mod surprinzator, numai doua sunt operatori de telefonie mobila. Prima intrebare care se pune este: ce vor sa faca ceilalti cu o licenta 3G?
Lupta pentru cele doua licente 3G puse in joc de autoritatile statului se apropie de linia dreapta. Cinci companii au intrat in competitie, insa, in mod surprinzator, numai doua sunt operatori de telefonie mobila. Prima intrebare care se pune este: ce vor sa faca ceilalti cu o licenta 3G?
Cele cinci companii care se lupta pentru licente sunt Cosmote, Telemobil (operatorul retelei Zapp), operatorul de Internet si date RCS&RDS, Radiocom (fostul SNR) si Combridge Sf. Gheorghe, compania care a lansat brandul de telefonie fixa Eufonika. Cele cinci au cumparat caietul de sarcini saptamana trecuta, insa ramane de vazut cate vor intra in licitatia finala.
O prima concluzie: toti cei cinci jucatori sunt companii care deja isi desfasoara activitatea in Romania si, din acest punct de vedere, nu am avut parte de surpriza unui mare operator de telefonie mobila care sa incerce sa intre acum in Romania cu pasaportul licentei 3G, asa cum s-a speculat anterior. Surpriza vine insa din faptul ca trei dintre companii nu au dezvoltat pana acum afaceri din telefonia mobila. Daca pentru Cosmote interesul e aproape obligatoriu, daca vrea concurenta reala cu
Primele ezitari au inceput deja sa apara. Dupa ce au platit cei 1.000 de euro pentru a intra in posesia caietului de sarcini, cei de la Combridge si-au exprimat rezervele, pentru BUSINESS Magazin, fata de participarea efectiva la licitatie. Directorul executiv al Combridge, Levente Csenteri, spune ca achizitionarea caietului de sarcini a fost mai mult o masura de prevedere, pentru a putea participa la licitatie in cazul in care este luata pana la urma aceasta decizie, desi ar fi interesat mai degraba de o licenta 2G.
Dintre cei trei "outsideri", RCS&RDS pare cel mai hotarat sa joace cartea 3G, trecand recent printr-o majorare a capitalului social la 12 mil. euro pentru a respecta unul dintre criteriile din caietul de sarcini. Care ar putea fi motivele? Alaturand telefonia mobila Internetului in banda larga, serviciilor de televiziune prin cablu si satelit, si celor de telefonie fixa, RCS&RDS ar putea sparge gheata, devenind primul operator de servicii quadruple play din
Peste planurile celor de la RDS&RCS cu o eventuala licenta de generatia a treia planeaza tacerea, compania comentand doar, prin vocea directorului de marketing Ionut Tarcea, ca "pana acum clientii nostri erau tinuti de ceva fix; tehnologia 3G le-ar oferi mobilitatea serviciilor". Fara a sti exact care sunt planurile comerciale ale companiei cu o licenta 3G, este clar insa ca aducand la un loc programele TV cu o retea de telefonie de generatia a treia, RCS&RDS ar deveni un competitor serios pentru
Si combinatia mai are un atu. Dupa ce au esuat in a atrage mase de oameni spre noua tehnologie cu serviciul de videotelefonie, companiile de telefonie mobila din lume au descoperit ca o "momeala" mai eficienta e televiziunea pe ecranul mobilului. Spre deosebire de videotelefonie (apel telefonic insotit de imaginea interlocutorilor), televizunea pe mobil se leaga de ceva familiar oricui. De altfel, retelele celor doi operatori romani care au avut deja primele experiente cu aceasta tehnologie sunt cel mai greu puse la incercare atunci cand sunt difuzate evenimente importante cum au fost meciurile Rapid-Steaua din Liga Campionilor. Recordurile de audienta din TV se propaga si catre telefonia mobila. Ramane de vazut, intr-adevar, daca nu cumva caietele de sarcini cumparate vor fi maculatura pentru cativa dintre cei cinci cumparatori. Decizia de a face o oferta si de a plati 35 mil. $ e pusa sub semnul intrebarii de evolutia industriei de telefonie mobila. Un studiu recent al Wireless Intelligence arata ca, dupa ce au investit circa 100 de miliarde de euro in licente 3G, companiile de telefonie mobila din Europa au reusit sa atraga doar 38 de milioane de utilizatori din noua generatie. Adica putin peste 5%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro