Strategia nemţilor: Allianz-Ţiriac vrea să ducă asigurările de viaţă la aceeaşi pondere cu RCA în următorii 2-3 ani

Autor: Mircea Nica Postat la 17 decembrie 2019 43 afişări

Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România.

Strategia nemţilor: Allianz-Ţiriac vrea să ducă asigurările de viaţă la aceeaşi pondere cu RCA în următorii 2-3 ani
Strategia nemţilor: Allianz-Ţiriac vrea să ducă asigurările de...

Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac: Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România.

Allianz-Ţiriac, a doua cea mai mare com­panie de asigurări de pe piaţa locală, esti­mea­ză că în 2 - 3 ani asigurările de viaţă vor fi la acelaşi nivel cu asigurările obligatorii auto (RCA), astfel în 2020 strategia companiei va fi în continuare concentrată pe asigurările de viaţă.

„Anul 2019, pe ansamblu, a fost un an greu, dar pot spune şi că a fost un an bun. Am făcut un efort concentrat pentru a schimba ADN-ul companiei astfel încât să creştem pe seg­mentul asigurărilor non-auto. Am reuşit per­formanţa de a creşte pe această linie de business cu 14%, în ciuda unui început mai greu în primul trimestru din 2019. Asigurările de viaţă sunt vedeta anului pentru noi şi le ve­dem crescând şi în anii următori, atât în piaţă, cât şi în portofoliul nostru. Probabil că în 2-3 ani se va bate ca de la egal la egal cu RCA-ul“, a spus Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac. Asi­gurătorul a înregistrat o creştere pe seg­mentul asigurărilor de viaţă de 8% în primele nouă luni din 2019, ajungând la peste 10% în primele zece luni din anul 2019.

„În doi ani de zile ne aşteptăm ca asi­gu­rările auto să scadă ca pondere sub 50%, astfel ar trebui să devenim o companie care va avea o pondere a asigurărilor de viaţă de peste 50%. 2021 s-ar putea să fie anul în care vom deveni o companie cu peste 50% pondere asigurări non-auto şi life. Faptul că reuşim să absorbim şocuri sau efecte ale deciziilor pe care le luăm în cursul anului arată că mixul portofoliului este destul de echilibrat, iar acesta continuă să crească“, a spus CEO-ul Allianz-Ţiriac.

Din punctul de vedere al asigurărilor RCA, dinamica este imprevizibilă, astfel Allianz-Ţiriac încearcă să gestioneze zona RCA, mai ales că piaţa non-viaţă s-a întors din nou pe pierdere, ducând la o scădere a vo­lu­mului de business semnificativ.

Pres­u­punând că dinamica va fi com­parabilă cu ultimii ani şi asigurările de viaţă cresc cu 10% de la an la an, „ne aşteptăm ca asigurările de viaţă să fie a doua linie de business ca importanţă, mai ales că deja se apropie de valoarea de 200 milioane de lei, iar RCA-ul este cu puţin peste 200 milioane de lei“, a spus adăugat Virgil Şoncutean.

Portofoliul asigurătorului este alcătuit, în prezent, din 47% asigurări non-auto şi de viaţă, restul de peste jumătate fiind acoperit de asigurările Casco şi RCA. Cu toate acestea, RCA-ul a ajuns la o pondere de sub 20% din portofoliul Allianz-Ţiriac.

„Noi facem o echilibristică pentru a gestiona zona RCA, mai ales că piaţa non-life s-a întors din nou pe pierdere şi vrem să păstrăm o pierdere cât mai mică în zona de RCA. Acest lucru a dus la o scădere a volumului de business semnificativă. Din fericire, scăderea a fost compensată din celelalte linii de business, iar acesta este rezultatul unui mix sănătos al portofoliului. Acum 3-4 ani, RCA-ul cântărea mult mai mult în portofoliul nostru, iar câteva procente de RCA ar fi cântărit mult mai multe procente din celelalte linii de business. Casco rămâne sursa noastră principală de profit şi a fost întotdeauna o linie profitabila pentru noi“, a adăugat Virgil Şoncutean.

Piaţa asigurărilor din România are un potenţial foarte mare, iar jucătorii deja au început să îşi scadă ponderea asigurărilor auto obligatorii pentru a putea avea un portofoliu echilibrat care să facă faţă unor posibile şocuri.

„Ne aşteptăm la o creştere semnificativă pe asigurări de viaţă ca urmare a faptului că avem un deficit de protecţie financiară foarte mare în România. Suma asigurată medie pe segmentul poliţelor de viaţă se situează în prezent la nivelul portofoliului nostru, dar şi în piaţă, la aproximativ 10.000 de euro. Un asemenea nivel al sumei asigurate este mai degrabă adecvat pentru anii ’90, nu pentru 2019“, a spus Virgil Şoncutean.

CEO-ul Allianz-Ţiriac a explicat în continuare că nivelul de protecţie trebuie dimensionat în funcţie de realităţile socio-economice ale familiilor din România. O acoperire suficientă pe asigurări de viaţă trebuie să fie echivalentă cu trei venituri anuale pe familie plus suma datoriilor care nu sunt protejate prin alte poliţe de asigurare. Dacă ne ghidăm după acest principiu suma asigurată pentru o familie cu venit mediu ar trebui să fie la 30-40.000 de euro, de 3-4 ori mai mult decât în prezent.

Allianz-Ţiriac a raportat un volum al primelor brute subscrise de peste 1 miliarde de lei în primele nouă luni din 2019, în creştere cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Profitul operaţional al asigurătorului a ajuns la o valoare de 99 de milioane de lei, o valoare apropiată de profitul înregistrat la finalul anului 2018, de 134 mil. lei şi cu 12,5% mai mult decât valoarea înregistrată la finalul anului 2016.

Valoare despăgubirilor şi indemnizaţiilor plătite de Allianz-Ţiriac clienţilor a fost de peste 575 mil. lei, în creştere cu 12% în primele nouă luni din acest an faţă de perioada similară a anului 2018. Astfel, daunele acoperite de asigurările de proprietăţi au crescut cu 27% în primele nouă luni din 2019. La nivelul asigurărilor autor, volumul despăgubirilor plătite a fost mai mare cu peste 5% faţă de primele nouă luni a anului precedent. Acestea reprezintă două treimi din despăgubirile plătite de Allianz-Ţiriac în primele nouă luni din 2019.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
allianz-tiriac,
asigurari de viata,
tiriac,
rca
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic? Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic?
Metoda prin care afli dacă mașina ta a trecut pe la SAMSARI
Rusia se umple de TESLA CYBERTRUCK false. Iată cum se construiește una care arată REALĂ!
Descopera.ro
Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
Go4it.ro
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.