SERVICII: Vestul pierde, estul face bani
Siemens Business Services (SBS), compania care a cumparat in martie 2005 integratorul local de solutii IT, Forte Company, se lupta sa reziste la nivel global. Ce se intampla cu reprezentanta din Romania?
Siemens Business Services (SBS), compania care a cumparat in martie 2005 integratorul local de solutii IT, Forte Company, se lupta sa reziste la nivel global. Ce se intampla cu reprezentanta din
München, 10 noiembrie 2005. Klaus Kleinfeld (47), presedinte si CEO al concernului Siemens, anunta intr-o conferinta de presa rezultatele financiare pe 2005. In ansamblu, desi vanzarile Siemens au crescut, profitul este in scadere, lucru prea putin placut pentru actionari. "Responsabile" pentru disconfortul acestora sunt doua dintre cele 12 grupuri care compun concernul Siemens: diviziile de comunicatii (Com) si consultanta IT (SBS).
"Siemens Com si SBS sunt copiii problema ai concernului nostru", afirma cu autoironie Klaus Kleinfeld. Daca problemele diviziei de comunicatii constau in nerealizarea marjelor de profit estimate la inceputul anului, managerii SBS au fost nevoiti sa foloseasca cerneala rosie in bilantul pe 2003, inregistrand o pierdere de 690 mil. euro. Ce relevanta au aceste contraperformante pentru piata IT romaneasca? Din martie 2005, SBS, prezent pe piata locala din 1998, si-a consolidat pozitia prin achizitia companiei Forte Company, devenita Forte Business Services.
Cristian Constantinescu, fondatorul Forte si actionar principal in momentul tranzactiei, crede ca problemele financiare ale actualui proprietar nu vor afecta activitatea din
Constantinescu are un mandat pentru urmatorii trei ani, de indeplinirea obiectivelor de business asumate depinzand suma totala pe care fostii actionari urmeaza sa o primeasca in urma tranzactiei si care a fost estimata la circa 10 milioane de euro. In plus, business-ul din Romania evolueaza bine, in opinia lui Constantinescu, "o dovada fiind faptul ca, in prezent, la cinci luni de la «closing», Forte Business Services ocupa o pozitie de top pe piata serviciilor IT, cu rezultate foarte bune in 2005 comparativ cu 2004 si cu perspective considerabile de dezvoltare".
Totusi, chiar daca SBS Austria si filiala din
"Focarul infectiei" la SBS se afla chiar in
Nu in ultimul rand, investitiile mari in extinderea serviciilor de outsourcing au grevat asupra profitului net, din cauza amortizarilor. Investitiile in extindere si costurile generate de restructurare sunt, de altfel, principalii factori care au dus la inregistrarea unei pierderi de 690 mil. de euro, din care 262 mil. euro sunt trecute la capitolul "goodwill" iar 228 mil. euro sunt costuri de restructurare. "Goodwill" (fond comercial, intr-o traducerere aproximativa) reprezinta diferenta dintre valoarea contabila a unui activ achizitionat si valoarea sa de piata. "Goodwill" afecteaza profitul companiei pe termen scurt, neputand fi amortizat ca un activ obisnuit pe termen mai lung.
Toate bune si frumoase la noi (in Est), insa la ei (in Vest), problemele inca nu sunt rezolvate. Va reusi Kleinfeld sa redreseze grupul SBS pana in 2007? Nu are incotro. Motivul numarul unu: pierderile SBS afecteaza profitul intregului grup si cursul actiunilor pe
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro