Schimbări în echipa de top management a eMAG, cel mai puternic retailer online din România

Autor: Cristina Bellu Postat la 29 martie 2021 723 afişări

Schimbări în echipa de top management a eMAG, cel mai puternic retailer online din România

eMAG, cel mai puternic retailer online din România, intră într-o nouă etapă de dezvoltare şi anunţă investiţii de peste 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani, în extinderea businessului la nivel regional, investiţii în tehnologie şi în companii antreprenoriale locale.

Pentru a susţine această strategie, compania a operat schimbări la nivelul echipei de top management, astfel că Tudor Manea a preluat rolul de CEO de la Iulian Stanciu, care devine Preşedinte Executiv eMAG.

La rândul său, Iulian Stanciu va fi în continuare implicat în conturarea strategiei de dezvoltare, în analiza, prioritizarea şi aprobarea investiţiilor şi bugetelor, alături de noul CEO.

„Investiţiile pe care le vom face în următorii trei ani ne vor ajuta să le oferim clienţilor noştri o gamă mai mare de produse şi preţuri mai bune, viteză la livrare, dar şi o simplificare a procesului de plată. Ne propunem, de asemenea, ca prin infrastructura pe care o construim, să ajutăm antreprenorii locali să facă tranziţia în online mai uşor, transferând din experienţa dobândită de noi”, spune Tudor Manea, CEO eMAG. 

Tudor Manea, 37 de ani, a ocupat în ultimii şase ani poziţia de director general al companiei şi a avut o contribuţie esenţială în evoluţia businessului şi a echipei, fiind cel care a pus bazele departamentului de tehnologie şi a contribuit la extinderea internaţională a companiei.

Din cele 3,2 miliarde de lei pe care eMag îi va investi în următorii trei ani, 785 de milioane de lei se vor duce către dezvoltare internaţională, 447 de milioane de lei către dezvoltarea de tehnologie românească, 251 de milioane de lei vor merge către dezvoltarea antreprenorialului digital prin intermediul platformei Marketplace, 990 de milioane de lei în dezvoltarea serviciilor logistice şi 740 de milioane de lei în investiţii în alte companii, potrivit lui Iulian Stanciu, Preşedinte Executiv eMAG.

„Credem că avem în faţă foarte multe oportunităţi, odată cu dezvoltarea economiei digitale. În acest sens, vom accelera foarte mult investiţiile în transformarea eMAG într-un ecosistem regional de tehnologie şi comerţ”, spune Iulian Stanciu.

Grupul îşi va consolida prezenţa în regiune prin investiţii care se ridică la 785 de milioane de lei. În Ungaria, unde compania a fuzionat cu Extreme Digital în urmă cu doi ani, ţinta este de a atinge vânzări de un miliard de euro în următorii cinci ani. În Bulgaria, eMAG va continua extinderea prezenţei fizice, după ce anul trecut a inaugurat primul showroom la Sofia, şi se va concentra pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor sale, în beneficiul clienţilor.

De asemenea, un buget de 447 de milioane de lei va fi alocat pentru dezvoltarea de tehnologie românească pe care să o exporte în toate ţările unde este eMAG prezentă şi de care să beneficieze şi ceilalţi antreprenori din ecosistemul eMAG. Compania investeşte în dezvoltarea echipei de tehnologie, care în prezent numără peste 700 de oameni, iar anul acesta urmează să fie extinsă cu alţi 100. Tehnologiile dezvoltate de către IT-iştii eMAG integrează inteligenţă artificială, cu scopul îmbunătăţirii experienţei de cumpărare, începând din depozit, unde ajută la optimizarea rutei de colectare a produselor comandate şi astfel la un timp de livrare foarte bun, până la căutarea pe site-ul şi aplicaţia mobilă eMAG, astfel încât clienţii pot să identifice cât mai simplu şi rapid produsele dorite.

La rândul său, eMAG Marketplace, un pilon important în creşterea companiei, care este estimat să ajungă la 45.000 de selleri români în trei ani, de la 25.000 câţi sunt acum pe platformă, va beneficia de o infuzie de capital de 251 de milioane de lei. În 2020, volumul vânzărilor realizate de către sellerii români din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% faţă de 2019, ajungând la 25 milioane de produse.  

Totodată, compania va continua investiţiile în logistică pentru infrastructura digitală. În acest sens,  noul hub logistic de la Joiţa va deveni complet operaţional în septembrie 2022, iar reţeaua easybox va fi dublată în următoarea perioadă pentru a face livrarea mai uşoară, predictibilă şi rapidă. În total, investiţiile în logistică se ridică la 990 de milioane de lei în următorii trei ani.  

eMAG alocă în următorii trei ani un buget de 45 mil. lei unor programe de învăţare accelerată cum ar fi Upgrade, un program de dezvoltare în carieră şi de creştere a competentelor în digital marketing, tehnologie, analiză de business şi de procese sau programele de management în parteneriat cu universităţi de prestigiu, precum Harvard, Yale sau Stanford. Totodată, compania continuă programul Future 25 prin intermediul căruia tineri talentaţi sunt selectaţi pentru a se antrena să devină lideri în ecommerce.

În plus, compania îşi propune să fie un partener pentru dezvoltare accelerată a antreprenorilor români, iar în acest sens are în plan investiţii ce însumează 740 de milioane de lei atât în companii deja cunoscute, unde este deja investitor, cât şi în alte companii noi de tehnologie care aduc inovaţii în produse şi servicii pentru clienţi, pe care le urmăreşte prin intermediul programului de investiţii eMAG Ventures. Dintre companiile unde eMAG a investit, Tazz by eMAG a cunoscut o evoluţie extrem de rapidă în nici doi ani de la investiţie, transformându-se de la o companie de livrare de mâncare la una de livrare rapidă pentru aproape orice. La rândul său, Sameday, o altă companie cu o evoluţie rapidă unde eMAG a investit, se pregăteşte pentru extinderea internaţională, într-o primă fază în Ungaria, apoi şi în alte ţări din regiune.   

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.