Românii dau o treime din salariu pe mâncare. Laptele, carnea şi cafeaua s-au scumpit cu 40-50% faţă de 2008

Postat la 28 august 2014 95 afişări

Preţul a zece branduri din industria bunurilor de larg consum, o piaţă de 10 mld. euro, a crescut la raft cu 27% din mai 2008 până în prezent, o perioadă în care inflaţia a crescut cu 40%, iar salariile cu 30%, arată o analiză a ZF.

Românii dau o treime din salariu pe mâncare. Laptele, carnea şi cafeaua s-au scumpit cu 40-50% faţă de 2008

Într-o economie sugrumată, în care 700.000 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă şi 11 mld. euro din masa salarială s-au evaporat, alimentele, carburanţii şi utilităţile au topit în fiecare lună bugetul familiilor de români care mai alocă doar 1% pentru educaţie şi sub 3% pentru sănătate.

ZF a început în mai 2008 să analizeze în mod primar evoluţia preţurilor a 20 de produse alimentare într-un demers jurnalistic, în condiţiile în care şi atunci, ca şi în prezent, mâncarea este principala cheltuială a românilor.

Cele mai mari majorări de preţ le-au avut laptele (59%), carnea de pui (54%), cafeaua (42%), dar creşteri de peste 30% au fost înregistrate şi la făină, ape sau sucuri, Uleiul este singurul produs care s-a ieftinit cu 22%.

Mai multe pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ecnomie,
mancare,
costuri
/actualitate/romanii-dau-o-treime-din-salariu-pe-mancare-laptele-carnea-si-cafeaua-s-au-scumpit-cu-40-50-fata-de-2008-13158703
13158703
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.