Românii caută rafinamentul în străinătate: 85% dintre cadourile corporate comandate în 2019 conţin produse internaţionale, nu româneşti

Autor: Andra Stroe Postat la 17 decembrie 2019 79 afişări

Românii caută rafinamentul în străinătate: 85% dintre cadourile corporate comandate în 2019 conţin produse internaţionale, nu româneşti

Călătoriile şi expunerea la bucătăriile de peste hotare au deschis apetitul românilor pentru produse premium internaţionale. Acest lucru este vizibil şi în cadourile pe care le oferă tinerii antreprenori şi oamenii de afaceri cu experienţă din România angajaţilor şi partenerilor de business. În 2019, producătorul de coşuri cadou corporate Debonaire anunţă o creştere de 25% a vânzărilor faţă de sezonul cadourilor de Crăciun din 2018. Creşterile se văd nu doar în volumele de comenzi, ci şi în numărul de clienţi interesaţi de astfel de pachete cadou.

În 2019, cu 35% mai mulţi clienţi au ales să ofere coşuri cadou cu produse selectate de la producători locali şi internaţionali de la Debonaire. „Primim comenzi majoritar din Bucureşti, însă cadourile noastre a ajuns şi în companii din Timişoara, Braşov sau Cluj, spre exemplu. Românii apreciază tot mai mult produsele gourmet internaţionale atunci când e vorba despre cadourile pe care le oferă şi mesajul pe care acestea le transmit despre ei. Iar experienţa pe care o dăruiesc prin aceste cadouri corporate se diferenţiază tot mai mult de cea de acasă, tradiţională”, observă Codruţa Miron, proprietar Debonaire.

Cadourile cu preparate tradiţionale româneşti au reprezentat doar 15% dintre alegerile corporate

Cele mai multe coşuri cadou ajung la partenerii de business ai clienţilor Debonaire, urmaţi de echipele acestora, dar şi cadourile pentru copii rămân de interes în acest sezon. Partenerii sunt cei care primesc cadourile cele mai consistente, media costurilor fiind de 85 lei/cadou în cazul coşurilor corporate prin care românii mulţumesc celor care le-au fost alături în 2019. Cadourile pentru copii, în partea oarecum opusă din punct de vedere al bugetului investit, ajung la o medie de 35 lei/cadou.

Un aspect foarte interesant este faptul că decizia de cumpărare a cadourilor corporate aparţine majoritar femeilor, acestea plasând numărul cel mai mare de comenzi online.

Peste 70% din coşurile corporate au fost personalizate în 2019

Cadourile personalizate, de pildă felicitări gravate, decoraţiuni personalizate cu logo-ul companiei, sunt o opţiune de top pentru clienţii Debonaire. În acest sezon de sărbători, 70% dintre comenzi au inclus produse personalizate prin gravură sau print UV.  „Există clienţi care şi doresc doar decoraţiuni personalizate şi consideră drept foarte importantă comunicarea brandului sau a companiei în general către parteneri pentru a se evidenţia printre toţi cei care trimit cadouri de Crăciun în această perioadă. În comunicarea Business-to-Business, coşurile corporate joacă un rol foarte important, motiv pentru care personalizarea şi produsele gourmet sunt opţiunile preferate ale românilor”, adaugă Codruţa Miron.

Producătorul de coşuri corporate pregăteşte deja cadourile pentru sezonul de primăvară, când oferta va conţine dedicaţii speciale pentru 1-8 Martie şi sărbătorile de Paşte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cadouri,
produse,
romani

ALEPH STORY: De ce este energia în România mai scumpă decât în Italia sau Spania. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.