România şi Letonia - primul loc în UE privind numărul de pietoni morţi în accidente rutiere

Autor: Andreea Tobias, Dan Lungu Postat la 24 martie 2015 54 afişări

România şi Letonia ocupă primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de pietoni morţi în accidente rutiere, cele două ţări înregistrând, alături de Bulgaria şi Lituania, şi cel mai mare număr de decese în accidente, potrivit raportului european privind siguranţa rutieră.

Comisarul european pentru Transport Violeta Bulc a prezentat, marţi, la Bruxelles, raportul anual al Uniunii Europene privind siguranţa rutieră pe drumurile din statele europene, iar potrivit statisticilor la nivel european anul trecut au fost înregistrate 25.700 de decese în accidente rutiere în cele 28 de state membre.

Violeta Bulc a declarat, într-o conferinţă de presă, că, potrivit statisticilor europene, numărul de accidente rutiere a scăzut cu aproximativ unu la sută comparativ cu 2013.

Potrivit raportului citat, România şi Letonia se află pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de pietoni morţi în urma unor accidente rutiere şi totodată cele două ţări înregistrează, alături de Bulgaria şi Lituania, cele mai multe decese în accidente cu peste 90 de morţi la un milion de locuitori.

Astfel, în România şi Letonia 39% din numărul persoanelor decedate în accidente rutiere sunt pietoni, în timp ce media europeană este de 22%. Cele mai multe accidente ale căror victime sunt pietonii - 69 la sută - se produc în zonele urbane.

"E trist şi greu de acceptat faptul că aproape 70 de europeni mor pe drumurile noastre în fiecare zi şi mult mai mulţi sunt răniţi grav. Cifrele publicate astăzi ar trebui să fie un semnal de alarmă, în spatele cifrelor şi statisticilor există soţi, părinţi, copii, fraţi, colegi şi prieteni îndoliaţi. De asemenea, ne amintesc că siguranţa rutieră necesită o atenţie constantă şi eforturi suplimentare”, a spus comisarul european.

Potrivit acesteia, statele europene trebuie să-şi intensifice activitatea în următorii ani, pentru a atinge ţinta dorită de a reduce la jumătate numărul de decese rutiere până în 2020.

"Să lucrăm împreună pentru a ne asigura că mai mulţi oameni vin acasă în siguranţă la sfârşitul călătoriei lor în UE. Aceasta este una dintre priorităţile mele şi ar trebui să fie una dintre priorităţile tuturor guvernelor din toate statele membre”, a afirmat Bulc.

Potrivit raportului privind siguranţa rutieră în statele europene, în 2014, numărul de decese rutiere variază încă foarte mult la nivelul UE, iar rata medie de fatalitate în UE pentru 2014 este de 51 de decese rutiere la un milion de locuitori.

În rapoarte Malta, Ţările de Jos, Suedia şi Regatul Unit continuă să raporteze cele mai puţine decese în accidente rutiere, cu mai puţin de 30 de decese la un milion de locuitori, în timp ce patru ţări europene, respectiv Bulgaria, Letonia, Lituania şi România, încă raportează peste 90 de morţi la un milion de locuitori.

Potrivit statisticilor realizate la nivel european, numărul total al deceselor înregistrate în accidente rutiere a scăzut cu 18,2% din 2010 şi până în prezent.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
UE,
ACCIDENTE,
STATISTICI

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/romania-si-letonia-primul-loc-in-ue-privind-numarul-de-pietoni-morti-in-accidente-rutiere-14047836
14047836
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.