România, locul şapte în UE la consumul de bere şi locul cinci în privinţa numărului de angajaţi angrenaţi în producţie

Autor: Roxana Rosu Postat la 09 decembrie 2019 148 afişări

România ocupă locul şapte în UE la consumul de bere, cu 16,6 mil.hectolitri, şi locul cinci în privinţa numărului de angajaţi din sectorul producţiei de bere, după Belgia, Marea Britanie, Austria şi Franţa, arată datele asociaţiei Berarii României pe 2018.

România, locul şapte în UE la consumul de bere şi locul cinci în privinţa numărului de angajaţi angrenaţi în producţie

România ocupă locul şapte în UE la consumul de bere, cu 16,6 mil.hectolitri, şi locul cinci în privinţa numărului de angajaţi din sectorul producţiei de bere, după Belgia, Marea Britanie, Austria şi Franţa, arată datele asociaţiei Berarii României pe 2018.

"Suntem bucuroşi că România rămâne în top 10 pieţe de bere din Europa, alături de Germania, Polonia, Marea Britanie, Spania, Olanda, Franţa, Republica Cehă, Italia şi Turcia, situându-se şi în anul 2018 pe locul 7 din punctul de vedere al volumului pieţei. Industria românească de bere este, totodată, unul dintre cei mai mari angajatori din Europa, un motor de creştere economică pentru economia locală, România ocupând locul 5 după Belgia, Marea Britanie, Austria şi Franţa, cu 5.973 de locuri de muncă generate direct şi peste 85.000 locuri de muncă create în sectoarele conexe", declară Julia Leferman, Director general Asociaţia Berarii României.

Cei mai mari consumatori de bere sunt nemţii, cu 84,6 mil.hectrolitri, urmaţi de englezi, cu 48,5 mil.hl şi spanioli cu 39,8 mil.hl.

La nivelul Uniunii Europene există peste 10.000 de fabrici de bere, conform celor mai recente cifre oferite de Brewers of Europe, în timp ce atât producţia, cât şi consumul de bere au crescut treptat de la an la an în ultimii cinci ani. Volumul producţiei de bere în UE a depăşit 400 de milioane de hectolitri pentru prima dată în ultimii zece ani.

Întrucât unii consumatori se îndreaptă către produse cu concentraţie mai mică de alcool, precum berea şi, în anumite ocazii, spre produse fără alcool sau cu conţinut scăzut de alcool din categoria berii, această creştere a berii coincide cu o scădere atât a volumului total de alcool, cât şi a consumului dăunător în Europa. 

"Este fantastic să poţi anunţa cea de-a 10.000-a berărie în Uniunea Europeană. Brewers of Europe salută toţi producătorii noi de bere, mulţi dintre aceştia fiind IMM-uri şi microberării, şi suntem foarte încurajaţi de rolul lor în diversificarea şi consolidarea sectorului la nivel european", a declarat Pierre Olivier Bergeron, Secretar General Brewers of Europe. 

Potrivit asociaţiei, Polonia este acum al doilea mare producător de bere, schimbând locurile cu Marea Britanie. În Franţa, a crescut numărul de fabrici de bere cu 45%, de la 1.100 la 1.600, iar Slovenia şi Irlanda au înregistrat creşterea numărului de berării cu 50%, respectiv 25%.

ÎN ceea ce priveşte exporturile, Belgia a rămas pe primul loc în UE, depăşind cu puţin Germania, în timp ce Olanda continuă să exporte aproximativ 40% din producţia de bere către alte părţi ale globului.

Berarii României are printre membri Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează peste 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania şi Asociaţia Producătorilor de Hamei.

Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparţinând membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca şi Timişoara.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
belgia,
romania,
asociatie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.