Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg schimbări istorice

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 septembrie 2017 258 afişări  

Până la 46% din consumatorii globali ar renunţa la autoturismul propriu dacă ar putea utiliza autoturisme care se conduc singure (autonome), conform Automotive Disruption Radar, un studiu realizat de Roland Berger, care relevă că autoturismele autonome şi cele cu propulsie electrică se bucură de un nivel de acceptanţă ridicat în rândul consumatorilor la nivel global.

Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg schimbări istorice
Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg...

37% din consumatorii globali deja consideră autoturismele electrice că o alternativă atractivă. Analiza realizată de Roland Berger înregistrează sistematic procesele de transformare în industria auto şi este bazată pe un studiu de caz cu peste 10.000 consumatori din peste 10 ţări
Autovehiculele electrice devin din ce în ce mai prezente pe piaţă. Nu în ultimul rând, introducerea facilităţilor de asistenţă la condus şi succesul tehnologiei autonome implementate până în prezent prefigurează o penetrare rapidă a pieţei de către autoturismele autonome.

În viziunea clienţilor, viitorul va aparţine autovehiculelor cu propulsie electrică şi a celor care se conduc singure. Până la 46% din consumatorii globali nu ar mai cumpără unautoturism dacă ar avea acces la taxiuri ce se conduc singure, cunoscute şi ca robotaxiuri. De asemenea, 37% din consumatori deja iau în considerare că următorul autoturism achiziţionat să fie unul electric.

Acestea sunt concluziile studiului Automotive Disruption Radar, publicaţie Roland Berger ce monitorizează constant evoluţia şi impactul principalelor tendinţe disruptive, precum noile concepte de mobilitate, tehnologia autonomă, interconectivitatea şi serviciile digitale sau sistemele de propulsie electrică. Analiză surprinde prin intermediul a 25 de indicatori situaţia curentă şi principalele evoluţii în cinci arii relevante: reglementare, tehnologie, infrastructură, activitate industrială şi interes al clienţilor.

Pentru a evalua opinia consumatorilor, sunt incluse, de exemplu, punctele de vedere a peste 10.000 de consumatori din 10 ţări: China, Franţa, Germania, India, Japonia, Olanda, Singapore, Coreea de Sud, Marea Britanie şi SUA.
"Industria auto se confruntă cu numeroase tendinţe disruptive pe care trebuie să le gestioneze simultan şi această transformare radicală va avea consecinţe importante asupra întregului sector", spune Marcus Berret, partener în cadrul centrului global de competenţe auto Roland Berger.

"Lanţurile valorice complete vor suferi modificări şi vor apărea noi modele de afaceri – producătorii de echipamente originale (OEM) şi furnizorii de echipamente vor trebui să se adapteze la noul peisaj competiţional."

Pe plan internaţional, clienţii din Singapore şi China exprimă cel mai puternic interes pentru noile concepte de mobilitate. 84% dintre participanţii la studiu în Singapore şi 83% în China au menţionat cel puţin o persoană care nu a mai dorit achiziţionarea unui autoturism personal.
Modelele car sharing şi rîde sharing au avut parte de un răspuns mai puţin favorabil în alte ţări dezvoltate economic, cum ar fi Marea Britanie (37%), Franţa (34%) şi Japonia (29%). Statele Unite s-a situat pe ultimul loc cu 22%.

"Atitudinea consumatorilor s-a schimbat, influenţată în special de tendinţele economiei de tip sharing", a declarat Codruţ Pascu, partener în cadrul biroului Roland Berger Bucureşti. "Astfel, noile modele de afaceri sunt intr-o evoluţie ascendentă. În măsură în care robotaxiurile vor deveni o alternativă economic viabilă faţă de a deţine un autoturism, ponderea acestora se va accentua semnificativ în următorii ani".
Consumatorii din ţările cu o densitate mare a populaţiei, precum Olanda (59%), Japonia (56%) şi Singapore (51%) îşi pot imagina utilizarea robotaxiurilor în detrimentul autoturismului personal. Germania nu este departe cu aproape 47%. Pe de altă parte, clienţii din ţările mari, cum ar fi SUA (35%), India (33%) şi China (27%), sunt mai puţin deschişi la această idee.

"Vehiculele electrice autonome sunt aşteptate să fie pregătite pentru comercializare până în anul 2021", explică Berret. "Toţi producătorii mari lucrează intens cu furnizorii şi cu jucători din afară industriei auto, cum ar fi firmele IT, pentru a deveni competitivi în acest domeniu. La nivel global, aproximativ 40.000 de angajaţi lucrează la noi servicii de mobilitate şi conducere autonomă".

Autovehiculele electrice sunt foarte populare în China. Electromobilitatea este un alt domeniu în care industria auto evidenţiază variaţii regionale semnificative. Clienţii din China exprimă o atitudine pozitivă faţă de vehiculele electrice – 60% din aceştia au în vedere un autoturism electric pentru următoarea achiziţie. În Coreea de Sud mai mult de jumătate dintre cei întrebaţi ar consideră un autoturism electric.

Clienţii menţionează preţurile ridicate drept principala barieră în calea achiziţionării unui astfel de vehicul. "Vehiculele electrice reprezintă încă o parte restrânsă a pieţei – însă ponderea modelelor electrice în producţia totală a cunoscut o creştere semnificativă în 2016", explică Codruţ Pascu.
"Progresul în tehnologia bateriilor oferă vehiculelor o autonomie mai mare şi, în consecinţă, o accesibilitate mai ridicată. În plus, costurile au scăzut semnificativ: costul bateriilor pentru vehiculele electrice este estimat la aproximativ 120 de euro per kilowatt în 2020, semnificativ mai mic faţă de costul iniţial de producere a primelor modele."

"Aceste evoluţii arată că întreagă industrie auto se apropie de sfârşitul unei ere. Iar noile tendinţe ale pieţei sunt determinate de o schimbare a aşteptărilor clienţilor", spune Codruţ Pascu.

Deşi înregistrând o rată de penetrare încă foarte mică pe piaţă locală, ultimele 12 luni au marcat o creştere semnificativă a ofertei comerciale de autoturisme hibride şi complet electrice. De asemenea, efervescenţă electrică a cuprins şi jucători din alte sectoare care au demarat proiecte de infrastructură de încărcare (în special retail, inclusiv vânzare carburanţi şi utilităţi). "Ne aşteptăm la o creştere accelerată a numărului de autoturisme
cu propulsie electrică, atât hibride, cât şi complet electrice" susţine Szabolcs Nemeş, principal în cadrul biroului Roland Berger Bucureşti.
"Noile subvenţii vor contribui la această tendinţa, atenuând preţurile de achiziţie mai mari în comparaţie cu modelele ce beneficiază de motoare cu combustie internă".

În ceea ce priveşte tehnologia de conducere autonomă, Szabolcs Nemeş consideră că trebuie subliniat avansul semnificativ deja existent: "Deşi sistemele complet autonome sunt încă în stadiul de testare şi calibrare, stadii incipiente de autonomie sunt deja prezente pe multe autoturisme sub formă echipamentelor de asistenţă sau a celor de conducere autonomă parţială, precum asistenţă la parcare, asistenţă pentru menţinerea/
schimbarea benzii de circulaţie, asistenţă la frânare, etc".

După cum demonstrează exemplele internaţionale, rată de acceptanţă a acestor soluţii poate lua amploare foarte rapid. Cadrul de reglementare are un cuvânt foarte important, însă tendinţa este clară spre un viitor electric, cu facilităţi extinse de către tehnologia autonomă.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
(P) Cum mai stai cu matematica? (P) Cum mai stai cu matematica?
Cum să le dai aşa ceva? O problemă de clasa a 3a i-a băgat în ceaţă pe 90% dintre adulţii care citesc întrebarea. Tu ce înţelegi din asta
ONE.ro
Ce fac stewardesele când ajung la hotel. Ce fac stewardesele când ajung la hotel.
Un copil de 12 ani a revelat unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume
Moise Guran a făcut împrumut la bancă şi a jucat toţi banii la bursă: „În 7 ani, de la 50 de milioane de lei vechi...
Descopera.ro
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Povestea INCREDIBILĂ a adevăratului ''Tarzan'', fiul unei prinţese din Rusia, care s-a retras în sălbăticie în urmă cu 60 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
Go4it.ro
APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID
A vost vândut primul bilet turistic pentru o călătorie în SPAŢIU. Acesta va garanta un tur în jurul LUNII
Dacă ai un telefon cu ANDROID, s-ar putea ca Google să îţi fi umblat în setări fără să ştii
Csid.ro
Dislipidemie: cauze şi tratament Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă
Geanina Ilieş: alimentele de care nu se atinge

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.