Renault va cumpăra echipa de Formula 1 Lotus

Autor: Departamentul Sport Postat la 28 septembrie 2015 72 afişări

Producătorul de automobile Reanult şi compania Gravity Motorsports, afiliată fondului de investiţii Genii Capital şi care deţine Lotus, au semnat o scrisoare de intenţie, cu privire la achiziţia echipei de Formula 1 de către constructorul francez, informează motorsport.com.

"Grupul Reanult şi Gravity Motorsports, afiliată Genii Capital SA, au plăcerea să anunţe semnarea unei scrisori de intenţie cu privire la potenţiala achiziţie de către Renault a unui pachet de acţiuni care să asigure controlul Lotus F1 Team. Semnarea acestei scrisori marchează primul pas al Renault către proiectul unei echipe de Formula 1 Renault pentru sezonul 2016, prelungind astfel cei 38 de ani de prezenţă a mărcii în cea mai importantă serie a motorsportului. Grupul Reanult şi Gravity vor lucra împreună în săptămânile următoare pentru a transforma această iniţiativă într-o tranzacţie definitivă, cu condiţia îndeplinirii tuturor obligaţiilor între acestea şi alte părţi interesate", se arată într-un comunicat al Renault.

Această decizie reprezintă o gură de oxigen pentru echipa Lotus, cu sediul la Enstone şi aflată în insolvenţă, care trebuie să apară în faţa Înaltei Curţi, în procesul pe care fiscul britanic i l-a deschis, pentru taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).

Potrivit presei internaţionale, Renault a decis să rămână în Formula 1 şi să preia o echipă, după ce a primit asigurări de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, că va fi tratată ca un team istoric, cu o contribuţie importantă la dezvoltarea acestui sport, ceea ce îi va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management.

Renault a furnizat motoare echipei Red Bull în ultimii şase ani, iar în perioada 2010-2013 austriecii au dominat Marele Circ, câştigând patru titluri mondiale la rând la constructori şi alte patru la piloţi, cu propulsorul francezilor.

Însă Renault nu a ţinut pasul cu Mercedes şi Ferrari odată ce, din 2014, s-a trecut de la motorul V8 de 2,4 litri, la cel turbo hibrid V6 de 1,6 litri. În ultimii doi ani, Red Bull s-a plâns constant de lipsa de fiabilitate şi de putere a motoarelor Renault.

De curând, preşedintele şi CEO Renault, Carlos Ghosn, s-a declarat dezamăgit de criticile oficialilor Red Bull, care doresc ruperea înţelegerii cu compania franceză, acuzând că motorul furnizat de aceasta este necompetitiv. "Din nefericire, când ei câştigau campionate nu menţionau numele Renault. Echipa era cea care câştiga. Aşa că am început să simţim că veniturile acestei investiţii erau foarte slabe. Senzaţia s-a intensificat prin faptul că, atunci când tehnologia s-a schimbat şi s-a trecut de la motorul V8 la cel actual, unor echipe care foloseau motorul nostru nu le-a mers bine, iar motivul pentru care acest lucru se întâmpla a devenit motorul. Deci eşti într-o competiţie în care atunci când îţi merge bine nu eşti niciodată menţionat, iar când există o problemă cu echipa eşti primul arătat cu degetul. Este un sport. Nu poţi să spui că «am pierdut, dar coechipierul meu a fost ...». Cred că este o chestiune de sportivitate. Ne aşteptăm ca, atunci când suntem într-un sport în care lucrăm cu alţii, să câştigăm împreună şi să pierdem împreună", spunea Ghosn, la 15 septembrie.

La finalul acestui sezon, Renault se va retrage dintre furnizorii de motoare pentru Formula 1. Viitorul companiei franceze în Marele Circ este numai cu o echipă proprie sau deloc, preciza şeful Renault: "Am anunţat deja autorităţile F1 şi le-am spus: «nu contaţi pe noi ca furnizor de motoare - s-a terminat!» Viitorul nostru este subiectul unei analize detaliate. Vom ieşi (n.r. - din F1) sau vom avea propria noastră echipă."

În acest moment, Renault mai furnizează motoare doar pentru echipa Red Bull şi pentru "sora" mai mică a acesteia, Toro Rosso. Contractul este valabil până în 2016, dar va fi încheiat cu un sezon mai devreme.

Lotus foloseşte anul acesta motoare Mercedes. După 14 etape, echipa care îi are în componenţă pe piloţii Romain Grosjean şi Pastor Maldonado ocupă locul 6 din 10, cu 60 de puncte. Lider este Mercedes cu 506 puncte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FORMULA 1,
RENAULT,
LOTUS

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/renault-va-cumpara-echipa-de-formula-1-lotus-14762263
14762263
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19 Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.