Promisiunea Vodafone

Postat la 02 mai 2006 1 afişăre

Schimbarea numelui va fi insotita si de lansarea unui portofoliu de noi servicii si tehnologii, menite sa contribuie la micsorarea distantei fata de liderul Orange.

Schimbarea numelui va fi insotita si de lansarea unui portofoliu de noi servicii si tehnologii, menite sa contribuie la micsorarea distantei fata de liderul Orange.

 

Contraatacul puternic pe segmentul multimedia anuntat de Vodafone in Romania va avea ca "gura de foc" portalul mobil Vodafone Live!, un pachet de servicii de tip infotainment care va fi lansat in cateva saptamani si pe piata locala. Vodafone Live!, care va putea fi accesat si de pe telefonul mobil si de pe Internet, e asteptat sa aduca o mai mare varietate in oferta de continut multimedia si divertisment a companiei. Portalul va propune clientilor romani ai Vodafone muzica "la calitate de tip CD", precum si o oferta imbogatita de programe si emisiuni TV, conform lui Ken Campbell, marketing manager al companiei.

 

Pentru a putea sustine acest "efort multimedia", Vodafone va implementa o noua tehnologie. HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) nu are un nume deloc comercial,  dar are un avantaj major: este de cateva ori mai rapida decat telefonia 3G de pe piata. Poate tocmai de aceea a si fost poreclita "3,5 G": de la viteza de transfer de 384 kbps a serviciilor 3G actuale se va trece la o viteza de peste 700 kbps, promite Vodafone. Noua "3,5 G" va fi lansata pe piata de catre Vodafone peste cateva luni. "Am testat-o, functioneaza si va fi lansata in toamna", a spus Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania, pentru BUSINESS Magazin, aceasta fiind prima estimare oficiala a datei de lansare a HSDPA venita din partea companiei. Vodafone va ramane fidel furnizorilor traditionali de echipamente pe segmentul 3G, Ericsson si Siemens, cu care va lucra si pentru upgrade-ul catre HSDPA.

 

Vodafone va alerga umar la umar cu rivalul Orange si in privinta noii tehnologii. Britanicii de la Vodafone vor avea, se pare, un mic avantaj. Oficialii Orange au spus pentru BUSINESS Magazin ca, in prima faza, serviciile 3G proprii nu se vor baza pe HSDPA, tehnologie pe care o vor introduce abia in prima jumatate a lui 2007.

 

Totusi, chiar daca rebrandarea in Vodafone deschide calea unei noi etape - "Vodafone va oferi mai mult clientilor decat o facea Connex", promit oficialii - lucrurile nu se vor schimba peste noapte. Tinta declarata a Vodafone este sa redevina numarul unu pe piata. "Daca ar alerga pe un stadion, Orange ar avea o tura in fata lui Vodafone in materie de rezultate financiare", spune analistul Nicolae Oaca. In 2005, cifra de afaceri a Orange Romania (870 mil. euro) a fost cu aproape 100 de milioane de euro mai mare decat cea a Connex. Intrebata daca firma sa va recupera pozitia de lider anul acesta, Liliana Solomon admite ca "din pacate, va dura ceva mai mult timp". Insa spune ca rebrandingul in Vodafone este "un pas important in aceasta directie". Orange raspunde razboinic: rebrandingul Vodafone "a fost anticipat cu mult timp in urma, iar Orange a tinut seama de acesta in elaborarea strategiei sale pentru Romania. Suntem lider de piata in Romania si vom continua sa consolidam aceasta pozitie".

 

De altfel, oficialii Vodafone sunt constienti ca au nevoie de o perioada-tampon, in care forta noului brand sa se faca simtita si aici. Daca la nivel global Vodafone beneficiaza de o "eticheta" de invidiat - cel mai mare operator de telefonie mobila - in Romania brandul, desi recunoscut, nu era neaparat asociat cu telefonia mobila inainte de campania de dual-branding Connex Vodafone. Mai degraba cu fotbalul sau Formula 1. Noile servicii Vodafone vor incepe sa faca simtita in Romania greutatea brandului global. Exemplul cel mai clar e noul mod de tarifare pentru cei care calatoresc in strainatate, reunite in pachetul Vodafone Passport. Daca isi vor seta telefonul sa functioneze in una din retelele Vodafone din strainatate, romanii vor putea vorbi acasa la aceleasi tarife pe care le-ar fi avut daca erau in tara, la care se adauga o mica taxa de conectare. Avand in vedere ca Vodafone are divizii in 27 de tari si retele partenere in alte 32 de tari, acest tip de tarifare ar putea incepe sa conteze si pe piata locala.

 

Ar putea rebrandarea Connex in Vodafone sa-i "piarda pe drum" pe unii dintre clientii Connex, obositi de prea multe schimbari de logo-uri si slogane in ultimii ani? "Nu cred ca exista acest risc", spune Solomon. El este insa unul din principalele motive pentru care compania investeste "milioane" in campania noului brand - conform declaratiilor oficiale - pentru a evita pericolul ca unii clienti sa plece inainte sa afle care sunt partile bune ale schimbarii. Tocmai pentru ca avantajele schimbarii sunt destul de abstracte in versiunea oficiala (mii de oameni care lucreaza in toata lumea la noi servicii si produse sau experienta globala a companiei), Vodafone trebuie sa le explice clientilor pe limba lor cum anume se vor materializa in avantaje concrete. Iar in contextul competitiei dure din Romania, totul se va reduce, indiferent de dimensiunile campaniilor de promovare, la aceiasi factori comuni ai industriei: cine va oferi cele mai ieftine telefoane si cele mai mici si usor de inteles tarife va castiga.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Promisiunea Vodafone
/actualitate/promisiunea-vodafone-1005782
1005782
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.