Producătorul român de electronice Vitacom Electronics mizeaza pe afaceri de 9,2 mil euro in 2016

Autor: Florin Casota Postat la 15 septembrie 2016 297 afişări

Producătorul român de electronice Vitacom Electronics mizeaza pe afaceri de 9,2 mil euro in 2016

Producătorul român de electronice Vitacom Electronics, fondat în 1991 la Cluj Napoca, a ajuns în 2015 la venituri de opt milioane de euro şi estimează pentru acest an 9,2 milioane de euro.

Compania, care împlineşte 25 de ani de la lansare, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 4,1 milioane de euro, cu 13,5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Afacerea a fost pornită de Vasile Andrei Vita, într-un apartament, investiţia iniţială fiind de 100.000 de lei (echivalentul a 1.300 de dolari la acea vreme). Ulterior, firma a încheiat parteneriate cu alte companii şi a ajuns în prezent să aibă reprezentanţe fizice în Cluj-Napoca, Braşov, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Oradea, Bacău şi Arad.

”Anii ‘90 au reprezentat perioada în care am vrut să mă implic în această piaţă liberă, să văd ce înseamnă capitalismul şi să construiesc o afacere de care să fiu mândru. Am decis să fie cu echipamente electronice, dat fiind meseria mea de bază - inginer electronist. Am pornit cu bani de la părinţi şi am început importul de piese electronice, de schimb, din Polonia. Pe cât de intensă era lumea afacerilor atunci, pe atât de mari erau riscurile. Totodată, capitalul nostru era foarte mic şi nu aveam acces la finanţări, astfel că ţineam stocul destul de redus, vindeam cam tot ce aduceam într-o săptămână şi plecam din nou după marfă. Dar încă două săptămâni aşteptam încasările să ne putem reaproviziona cu stocuri noi. Acele vremuri n-au fost deloc simple, dar atunci am învăţat multe lecţii importante“, povesteşte Vasile Andrei Vita, fondatorul Vitacom Electronics.

Majoritatea contractelor sunt cu revânzători de accesorii de electronice şi electrice, dar şi cu cei din IT şi foto, atât în piaţa traditională, cât şi cu marile lanţuri de magazine şi cu magazinele specializate.

Compania a trecut şi prin perioade dificile, în 1997, fiind aproape de faliment, când moneda naţională a scăzut în trei zile cu 30%.

”Atunci, fostul proprietar al furnizorului principal a acordat Vitacom un credit comercial de 250.000 de mărci germane. În urma unei convorbiri telefonice, acesta a spus că le oferă banii românilor, dacă promit că orice se va întâmpla în România vor achita”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.