Primele explicaţii oferite de pilotul navei cu 14.000 de oi, răsturnate în Portul Midia/ Cazul oilor ajunge în Parlamentul European

Autor: Andrei Leonte Postat la 28 noiembrie 2019 44 afişări

Florin Ieronim Rusu, pilotul navei Queen Hind, care s-a răsturnat duminică în Portul Midia, a postat pe Facebook o scrisoare deschisă în care prezintă cum s-a desfăşurat, pas cu pas, tragedia de duminică. El spune că a încercat să evite răsturnarea navei în mijlocul canalului şi blocarea portului.

Primele explicaţii oferite de pilotul navei cu 14.000 de oi,...

Pilotul Florin Rusu a povestit, pe Facebook, mai multe detalii importante din momentul în care nava a plecat de la cheu şi până s-a răsturnat. Acesta susţine că, la început, nava a fost pusă pe uscat.

„Folosind maşina navei foarte încet înainte am constatat că nava nu se mişcă, refuzând să părăsească cheul. În acel moment am înţeles că nava este pusă pe uscat, fiind acostată la cheu şi îl informez pe Comandant despre aceasta. Prima întrebare a acestuia a fost <care este natura fundului mării în locul respectiv?>” Spunându-i că în acea zonă a portului nu avem decât fund nisipos şi mâl, acesta îmi sugerează să folosim maşina jumătate înainte şi nava va ieşi de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevărat”, îşi începe pilotul descrierea evenimentelor din data de 24 noiembrie.

În continuare, Florin Rusu arată cum nava a fost destabilizată încă de la plecarea din cheu.

„Odată ce nava a părăsit cheul, remorcherele au început să lucreze conform ordinelor primite, iar maşina navei a fost redusă la foarte încet înainte. Parcurgând aprox. 500 m până la ieşirea din zona Şantierului Naval, am remarcat că nava guvernează cu greutate, iar stabilitatea navei este precară, aceasta înclinându-se la stănga sau la dreapta foarte mult. În acel moment, am înţeles gravitatea situaţiei, am căutat să menţin nava la extremitatea maximă din stânga şenalului navigabil. Trebuia să evit blocarea portului în eventualitatea că nava se va răsturna în mijlocul canalului navigabil. Nava începuse să se incline spre dreapta exagerat de mult. Eram convins că există riscul de răsturnare a navei, cu siguranţă înainte de a ieşi din port, drept pentru care am stopat nava şi am solicitat asistenţă tuturor remorcherelor din port”, adaugă Florin Rusu.

Acesta povesteşte că alte trei remorchere au răspuns prompt apelului şi au încercat să restabilească poziţia normală a navei, însă fără niciun succes.

„Au răspuns prompt remorcherele Bucureşti, Alexandru 2 şi Pescăruş 3. Când remorcherele au sosit lângă navă, deşi au încercat să împingă nava din tribord, bordul în care era înclinată nava, aceasta continua să se încline, răsturnarea fiind iminentă. Trebuie să menţionez că toate cele 5 (cinci) remorchere au executat comenzile primite prompt şi cu profesionalism. Nava fiind foarte tare înclinată, deşi am luat în calcul reîntoarcerea navei la cheu, maşina navei nu a mai răspuns la comenzi, fiind probabil inundată cu apă. La acel moment, Comandantul navei, înţelegând că nava este pierdută, a ordonat Abandonarea navei şi salvarea echipajului”, se mai arată în postarea de pe Facebook.

Pilotul consideră că marinarii români au intervenit într-un timp record pentru salvarea celor 22 de membri ai echipajului.

Nava cu pavilion Palau s-a răsturnat, duminică, în Portul Midia. La bordul ei se aflau peste 14.000 de oi şi un echipaj format din 22 de marinari. După patru zile de intervenţii, salvatorii au reuşit să aducă, până miercuri, la mal doar 207 oi.

Cazul oilor ajunge în Parlamentul European

O organizaţie internaţională de protecţie a animalelor a anunţat că a fost chemată joi în Parlamentul European pentru a-şi prezenta opinia în cazul navei răsturnate. Reprezentanţii organizaţiei au transmis, printr-un comunicat de presă, că se aşteaptă la reacţii foarte puternice şi chiar la infrigement din partea Comisiei Europene.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
oi,
rasturnate,
portul midia,
romania
„Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO „Sunt un manager de creştere, nu de restructurare, dar mai mult decât orice sunt un om  de marketing” Violeta Luca, general manager Microsoft România - VIDEO

În cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN, Violeta Luca a povestit despre fiecare pas făcut în carieră, de la jobul part time în asigurări până la cel actual, de general manager al Microsoft România. Se autodescrie drept un „manager de creştere” şi nu unul „de restructurare”, are experienţă în vânzări, dar se consideră „un om de marketing” mai mult decât orice altceva. Care sunt însă elementele care au ajutat-o să ajungă în postura de a nu-şi căuta niciodată un loc de muncă?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar? E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Mazda CX-30 are primul motor DIESEL care este alimentat cu BENZINĂ. Iată cum se conduce
Descopera.ro
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.