Pentru Lenovo criza s-a sfârşit

Autor: Anca Barbulescu Postat la 23 mai 2013 88 afişări

Grupul Lenovo a anunţat rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru fiscal şi pentru anul fiscal încheiat în 31 martie 2013. Cu vânzări anuale record de 34 miliarde dolari, în creştere cu 15 procente faţă de anul anterior, cu un profit anual pre-impozitare record de 801 milioane dolari, în creştere cu 38 de procente faţă de anul anterior şi profituri record de 635 milioane dolari, in creştere cu 34 de procente

In timp ce a continuat să se apropie de poziţia de lider al pieţei globale de PC-uri, cu o cotă de piaţă record de 15,5 procente pe perioada întregului an, Lenovo şi-a accelerat transformarea pentru a deveni un competitor la nivel de vârf în era PC-plus, fiind în prezent pe locul trei în clasamentul global al producătorilor de Smart Connected Devices, cu o cotă de piaţă de 5.9 procente.

n al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a avut venituri record de 7,8 miliarde dolari, în creştere cu patru procente faţă de perioada similară a anului anterior. Compania a obţinut un profit pre-impozitare de 166 milioane dolari în acest trimestru fiscal, în creştere cu 63 de procente faţă de perioada similară a anului anterior. Comparativ cu o scădere a industriei de peste 13 procente pe parcursul ultimului an, Lenovo a evoluat cu 14 puncte procentuale faţă de restul pieţei, depăşind astfel evoluţia pieţei în al 16-lea trimestru consecutiv.

Profitul brut al companiei în al patrulea trimestru fiscal a ajuns la 963 milioane dolari, o creştere de 20% faţă de anul anterior. Marja brută a fost de 12.3 procente. Profitul operaţional în al patrulea trimestru fiscal a fost de 169 milioane dolari, în creştere cu 67 procente faţă de anul anterior, în timp ce profitul a crescut cu 90 de procente faţă de anul anterior, până la 127 milioane dolari.

Câştigul de bază pe acţiune în al patrulea trimestru fiscal este de 1.22 cenţi dolari. Consiliul director al Lenovo a stabilit un nivel al dividendelor de 1.81 cenţi dolari pe acţiune pentru anul fiscal încheiat în 31 martie 2013.

n anul fiscal 2012/13, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu 10.2 procente, comparativ cu o scădere a industriei de 8.1 procente în aceeaşi perioadă. Profitul brut pentru întregul an a fost de 4.1 miliarde, în creştere cu 18 procente faţă de anul anterior. Marja brută a fost de 12 procente, în timp ce profitul operaţional pentru întregul an fiscal a fost de 800 milioane dolari, o creştere cu 37 procente faţă de anul anterior. Profitul Lenovo a crescut cu 34 de procente în ultimul an, până la 635 milioane dolari.

“n ciuda unui mediu macro-economic dificil şi o transformare permanenta a industriei de PC-uri, Lenovo a avut o performanţă remarcabilă în anul fiscal 2012/13.  Nu numai că am fost compania cu cea mai mare creştere dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de PC-uri, cu cotă de piaţă, venituri şi profitabilitate record, ci, mai ales, componenta de telefoane inteligente şi tablete Lenovo a crescut dramatic,” a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo. “De fapt, livrările de telefoane inteligente au fost de 3,7 ori mai mari decat anul trecut, la nivel global, şi am fost numărul doi pe piaţa chineză. Această evoluţie a creat o fundaţie solidă pentru transformarea Lenovo într-un lider al erei PC Plus. Ne vom concentra investiţiile asupra zonelor aflate în creştere rapidă precum tebletele, telefoanele inteligente şi soluţiile hardware pentru mari companii. în acelaşi timp, vom mări profitabilitatea pe segmentul PC-urilor. Avem încredere în capacitatea noastră de a avea succes în aceste domenii noi, la fel ca în cel al PC-urilor.”

Vânzările realizate de Lenovo în China reprezintă 40 procente din vânzările globale ale companiei. Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei de PC-uri în această ţară, cea mai mare piaţă din lume, cu o cotă de 31.7 procente, în creştere cu 1.7 puncte faţă de anul anterior. Livrările de PC-uri Lenovo în China au beneficiat de penetrarea puternică în oraşele emergente şi urbanizarea continuă a ţării.  

Zona Asia Pacific/America Latină. Lenovo a rămas lider de piaţă în Japonia şi şi-a marit avansul faţă de competitie. Vânzările consolidate în această zonă reprezintă 21 de procente din vânzările globale ale companiei.

Lenovo în Europa, Orientul Mijlociu, Africa. Livrările de PC-uri au crescut  în al patrulea trimestru cu 11 procente şi grupul şi-a consolidat pozitia secundă în segmentul PC-urilor, cu o cotă de piaţă de 11.8 procente, în creştere cu 3.2 puncte procentuale faţă de anul anterior. Este o diferenţiere cu 30 de puncte faţă de evoluţia pietei, care a scăzut cu 19.5 procente în regiune. Lenovo a avut vânzări consolidate în al patrulea trimestru de 1.8 miliarde USD, în creştere cu şase procente faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, şi reprezintă 24 de procente din vânzările globale ale Lenovo. Profitul operaţional a fost de 2.3 procente, în crestere cu 1.4 puncte faţă de aceasi perioadă a anului anterior.

Livrările de PC-uri Lenovo în America de Nord în al patrulea trimestru fiscal au crescut cu 9.8 procente în ultimul an, pe o piaţă care a scăzut cu aproximativ 12 procente. în acest context, Lenovo şi-a mărit cotă de piaţă cu 1.8 puncte, până la 9.3 procente. Vânzările în această regiune reprezintă 15 procente din vânzările globale ale Lenovo. în America de Nord, Lenovo a continuat să aibă succes în segmentul dispozitivelor convertibile, precum Yoga sau Twist, care  au preluat poziţia de lider cu o cotă de piaţă de aproape 50 de procente.

Vânzările consolidate de laptopuri Lenovo la nivel global au scăzut în al patrulea trimestru fiscal cu două procente faţă de anul anterior, până la 4.2 miliarde USD, reprezentând 53 la sută din vânzările companiei. în aceeaşi perioadă, livrarile de PC-uri Lenovo au crescut cu 0.4 procente, în contextul unei scaderi a industriei de 14.2 procente. în al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a introdus mai multe laptopuri noi pentru segmentul consumer, dintre care se remarcă IdeaPad U310 şi U410, computere Ultrabook mainstream subţiri şi uşoare, cu ecran tactil în zece puncte de contact. Pentru consumatorii de business, Lenovo a introdus noul ThinkPad T431s, cel mai subţire laptop din seria “T” de până acum. Seria T este cea mai bine vândută linie de laptopuri Lenovo.

n al patrulea trimestru fiscal, livrarile de desktopuri Lenovo s-au menţinut constante, în contextul unei scăderi a industriei de 12.2 procente la nivel global. Vânzările de desktop-uri Lenovo reprezintă 30 la sută din vânzările totale globale. în al patrulea trimestru fiscal, Lenovo a introdus Horizon, un computer all-în-one de tip Table-PC, şi primul “PC interpersonal”, un dispozitiv multi-modal, cu display multi-touch, pentru utilizare casnică.Acesta le permite utilizatorilor să transforme epxerienţa personală într-o experienta de grup în folosirea computerului.

Lenovo a realizat o creştere importantă a segmentului de produse Mobile Internet Digital Home (MIDH). Livrările de telefoane inteligente Lenovo au crescut cu 206 procente în al patrulea trimestru fiscal, o distanţare importantă faţă de piaţă chineza, unde creşterea a fost de 117 procente. Vânzările de produse din gama MIDH au crescut cu 74 procente, pana la 736 milioane USD, nouă procente din vânzările totale ale companiei. Lenovo a lansat mai multe telefoane inteligente în al patrulea trimestru fiscal, vârful de gamă fiind noul K900, un telefon premium de 5.5 inci, cu o grosime de numai 6.9 mm, cu o cameră foto-video de inaltă performanţa şi bazat pe un procesor Intel Atom.

Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 34 miliarde USD - unul din primii doi producători de PC-uri din lume şi un lider al pieţei PC-Plus – care deserveşte clienti din peste 160 de ţări. Dedicat construirii unor computere personale şi dispozitive pentru Internet mobil de o concepţie excepţională, modelul de business al Lenovo se bazează pe inovaţie, un lanţ logistic global extrem de eficient şi pe o execuţie strategică puternică. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania dezvoltă, produce şi lansează pe piaţă produse şi servicii tehnologice fiabile, de înaltă calitate, sigure şi uşor de folosit. Linia să de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think şi computere pentru gama largă de consumatori marca Idea, precum şi servere, staţii de lucru şi o familie de dispozitive de internet mobil, incluzând tablete şi telefoante tip smartphone. Compania Lenovo deţine centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, China şi în Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.lenovo.com.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lenovo
/actualitate/pentru-lenovo-criza-s-a-sfarsit-10896952
10896952
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.