(P) Andrei Trofin, antreprenorul care face peste un milion de euro din aplicaţia sportivă ESX, cu care revoluţionează mersul la sală

Postat la 18 februarie 2021 205 afişări

Andrei Trofin, CEO şi Founder ESX a făcut antreprenoriat din totdeauna, crescând într-o familie de antreprenori. A construit de la zero 4 companii: cu două a eşuat, iar din una a făcut exit. A coordonat peste 100 de angajaţi din alte trei business-uri anterioare şi a atras venituri cumulate de peste 10 milioane de euro. Trecând de la afaceri de peste un milion de euro la faliment, a învăţat multe şi nu s-a oprit aici. A identificat un model de business cu care a rezonat, astfel că din anul 2018, a lansat compania ESX care deţine o aplicaţie disponibilă pe iOS, Android şi Huawei şi o platformă web www.esx.ro. Cu ajutorul acesteia, oamenii pot cumpăra un abonament online recurent, care le oferă acces la peste 250 de cluburi sportive din peste 30 de oraşe. Acest sistem digitalizat încurajează mersul la sală şi este adaptat nevoilor fiecăruia, atât în ceea ce priveşte bugetul, timpul sau proximitatea.

”Antreprenoriatul mă defineşte, iar succesul în business este dat de satisfacţia clienţilor şi a echipei. Cât despre cea personală, iubesc să fac bani ca să fac business, şi nu business pentru bani”, mărturiseşte Andrei Trofin.

De la o idee la o afacere de peste un milion de euro

În 2016 eram într-un moment în care restructuram, încercam să pivotez sau să fac exit din cele trei companii pe care le aveam atunci. Ma gândeam la un model de business care să crească organic piramidal, fără mari bugete de marketing şi care să nu necesite o echipă foarte mare de oameni pentru a se putea dezvolta şi, ulterior, extinde pe alte pieţe internaţionale.

În timp ce studiam deja câteva zeci de modele de business, am aflat întâmplător de acest tip de business de la un prieten din Brazilia. Mi s-a părut interesantă idea, dar nu îi văzusem adevăratul potenţial. Îl vedeam la şi altele. Dar, făcând câteva analize de piaţă mi-am dat seama, în primul rând, de valoarea pe care o putem aduce în industria activităţilor sportive, întrucât România este pe al treilea loc ca grad de obezitate din Europa, iar ca educaţie în această direcţie se luptă pentru primul loc. În plus, mă gândeam şi la programe educaţionale, motivaţionale sau de nutriţie cu care putem completa un acces la sală. Crearea ESX şi lansarea pe piaţă a durat 9 luni, timp în care am realizat de la zero o aplicaţie de mobil, un website şi o reţea iniţială de doar 15 săli partenere.

Din 2019 business-ul a început să crească exponenţial, dacă în primul an făcea 60.000 de euro, în 2019 a atins 200.000 de euro. Anul trecut, din cauza pandemiei, încasările au fost de 300.000 de euro. De la extinderea în Bucureşti, business-ul a început să înregistreze 100.000 de euro lunar, iar anul acesta previziunile financiare plasează business-ul la peste un milion de euro încasări.

Andrei Trofin, ESX: unul dintre cei mai importanţi factori care m-au făcut să construiesc acest business a fost că oamenii pot câştiga timp.

E greu să găseşti o sală aproape de tine, o sală care să-ţi şi placă, în bugetul pe care-l ai. Iar de cele mai multe ori pierzi banii în cazul nefolosirii abonamentului. Conform analizelor ESX, românii pierd aproximativ 150 de milioane de euro pe an pentru că îşi fac abonamente la sală, dar nu merg.

Sistemul ESX vine să rezolve această problemă şi oferă clienţilor în prezent un singur abonament cu acces la oricare din sălile de sport din reţeaua ESX. Şi sălile câştigă şi consumatorii.

Pentru lansarea afacerii şi dezvoltarea acesteia, Andrei Trofin a investit până în prezent aproximativ 400.000 de euro, iar de anul acesta îşi doreşte să atragă investitori care să vadă potenţialul de creştere al afacerii şi cu care să se extindă şi către alte pieţe.

”Avem multe planuri de dezvoltare şi tehnologii de implementat pentru a oferi şi mai multe beneficii utilizatorilor aplicaţiei ESX, dar şi partenerilor noştri - sălile sportive din toată ţara. Aşadar, analizăm cu atenţie tipul de investiţie care să se potrivească cel mai bine modelului nostru de business: fie finanţări externe de la VC/investitori privaţi, proiecte cu fonduri UE sau creditări de la bănci”, spune Andrei Trofin.

Provocările şi adaptarea în situaţii de criză sunt impregnate în personalitatea antreprenorului

Andrei Trofin a reuşit, alături de echipa de programatori, să construiască sistemul digital astfel încât modul de scanare QR al aplicaţiei ESX pentru înregistrarea clienţilor la sală să funcţioneze 100%, simplu, printr-o singură atingere.

Pandemia însă i-a adus cele mai mari provocări. A trebuit să recalculeze bugetele astfel încât să poată susţine cheltuielile interne şi cu echipa până la redeschiderea centrelor sportive. A fost nevoit să îngheţe sau să mute valabilităţile abonamentelor active, având în vedere ca sistemul este automat, recurent.

”Am fost primii din ţară care am lansat programe de antrenament, acasă, live, cu antrenori în mai puţin de 48 de ore. Împreună cu întreaga echipa am reuşit să avem peste 10 tipuri de antrenamente cu antrenori diferiţi, live, în platforma noastră: atât în aplicaţie cât şi pe website, care să acopere un program de 5/6 ore de antrenamente/zi, 7 zile din 7”, spune antreprenorul.

A gândit şi planificat chiar şi o eventuală pivotare spre un shop online cu produse, în cazul în care pandemia s-ar fi prelungit pe o perioadă de peste 6 luni.

Provocările au apărut de-a lungul anilor şi din procesul de creştere a reţelei de săli, dorind să aibă parteneriate şi cu centre sportive mari, cunoscute, dar să nu fie forţati să crească prea mult preţul abonamentului, menţinând un gross margin care să permită dezvoltarea business-ului. Pe de altă parte, este colaborarea cu sălile mici, care au un spaţiu limitat şi perioada de distanţare socială nu le permite să aibă în sală decât un număr mic de persoane.

Previziuni financiare şi dezvoltarea business-ului în 2021

Pentru ESX, pe primul loc anul acesta, este să acopere toată ţara prin colaborarea cu peste 800 de cluburi sportive, pentru a putea aduce tot mai mulţi români mai aproape de sălile de fitness şi de sport. Conform estimărilor, acest lucru va aduce aproximativ 100.000 de abonamente vândute, 700.000 de intrări la sălile partenere şi peste 50.000 de conturi create.

”Lucrăm la lansarea unui upgrade mai mare al aplicaţiei şi website-ului pentru a îmbunătăţi experienţa consumatorului cu aplicaţia ESX, regândim tot sistemul, care ne va permite să avem parteneriate cu mai multe centre sportive mari din ţară, vom avea pachete cu posibilitatea de a testa 7 zile, gratuit, abonamentele ESX pentru membrii noi”, anunţă Andrei Trofin.

Strategia companiei ESX în următorii 5 ani

Tehnologia este punctul forte al business-ului, motiv pentru care aplicaţia ESX va integra inteligenţa artificială şi machine learning pe bazele de date, cu stilul de viaţă şi comportamentul clienţilor, astfel încât să poată prezice chiar şi posibile boli, în funcţie de istoricul medical, alimentaţie, structura corpului fiecăruia, etc.

Focusul este şi pe lansarea de programe educaţionale complexe, personalizate pentru fiecare client ESX, programe automatizate, de time management, motivaţionale, cu antrenamente şi nutriţie.

Pentru sălile partenere planul este să dezvolte CRM-ul actual, cu diverse rapoarte/ preconizări/ facturari automate pentru intrările de la abonamentele ESX, cu ştiri din industrie şi chiar sfaturi de business care să îi ajute să îşi crească afacerile. 

”În funcţie de rezultatele analizelor de piaţă pe care le vom face anul acesta şi în funcţie de viitorii investitori din bord, vom stabili strategia de extindere internaţională. Daca vorbim de alte continente vizăm California - acolo a fost lansat, în premieră, primul sistem asemănător cu ESX ca şi model de business, iar daca privim către Europa, vizăm Spania, Franţa, Italia, Polonia, Ungaria sau Bulgaria”, concluzionează Andrei Trofin, CEO & Founder ESX.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
abonamente,
antreprenori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.