O cunoscută cramă locală vrea să intre pe zona turismului vitivinicol şi plănuieşte să înceapă şi plantarea de vii în zona intravilană. Cum vrea să finanţeze aceste obiective

Autor: Andra Stroe Postat la 12 iulie 2023 120 afişări

O cunoscută cramă locală vrea să intre pe zona turismului vitivinicol şi plănuieşte să înceapă şi plantarea de vii în zona intravilană. Cum vrea să finanţeze aceste obiective

Crama GRAMMA Wines, una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României, anunţă că în 2023 planurile de dezvoltare includ sporirea fondului de vie şi consolidarea operaţiunilor pe zona de turism.

Compania a finalizat deja prima etapă de plantare a 3,5 hectare de vie care anul acesta intră pe rod. Au fost plantate şapte soiuri de vie, pe circa jumătate de hectar: Fetească albă, Fetească regală, Fetească neagră, Busuioacă de Bohotin, Aligoté, Sauvignon blanc şi Cabernet sauvignon. Totodată, GRAMMA Wines a finalizat plantarea a alte patru hectare de Fetească neagră, Aligoté şi Sauvignon blanc. Acestea vor trece, în iulie 2023, prin măsura doi care presupune instalarea sistemului de susţinere. Mai mult, a fost aprobat proiectul care prevede sporirea fondului de vie cu încă cinci hectare dedicate următoarelor soiuri: Busuioacă de Bohotin, Aligoté, Arcaş şi Golia. Cele două din urmă sunt soiuri locale, realizate la staţiunea de cercetare din Iaşi.

Compania vizează şi consolidarea businessului prin componenta de experienţă turistică definitivă care să cuprindă degustări şi cazare pentru cei ce pleacă în vacanţă. Pentru dezvoltarea pe zona aceasta reprezentanţii businessului spun că este vizată atragerea unei finanţări prin Planul Naţional Strategic 2023-2027 (PNS) al României, dar şi opţiunea unui credit de investiţii, „întrucât cererile din partea doritorilor sunt tot mai numeroase şi astfel ar putea fi accelerată dezvoltarea”.

Nu în ultimul rând, GRAMMA Wines vizează şi implementarea planului de a planta vie pe terenuri intravilane în zone aflate în plină dezvoltare imobiliară. „Un astfel de proiect presupune, în primul rând, protejarea terenurilor respective şi a investiţiei realizate în sporirea fondului de vie. Viţa, odată plantată, trebuie păstrată cel puţin zece ani, în caz contrar se impune returnarea fondurilor atrase în faza de proiect”, se arată într-un comunicat de presă trimis de companie.

Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 400.000 euro pe an.

Via deţinută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. GRAMMA scoate pe piaţă circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
dezvoltare,
companie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.