Mituri privind obiceiurile alimentare care afectează sănătatea

Postat la 05 august 2017 180 afişări  

Unele reguli alimentare sunt considerate literă de lege pentru un regim de viaţă echilibrat, dar altele sunt simple mituri, cum ar fi acelea că alimentele degresate sunt mai sănătoase sau că reducerea consumului de sare ar fi benefic tuturor persoanelor, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Mituri privind obiceiurile alimentare care afectează sănătatea

Degresat sau fără zahăr înseamnă fără calorii. Adevărul este că în cele mai multe cazuri etichetele care afişează mesajul "degresat" sau "fără zahăr" sunt doar capcane, deoarece din dorinţa de a crea un produs care să fie în primul rând gustos, producătorii compensează lipsa grăsimii cu mai mult zahăr sau potenţiatori de arome şi sare, iar zahărul este înlocuit la rândul lui cu exces de sodiu, făină sau chiar grăsime. Toate aceste ingrediente care creează imaginea unui produs gustos şi bun pentru siluetă doar adaugă calorii prin diferite arome artificiale. Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina dacă produsul este într-adevar sănătos prin verificarea ingredientelor.

O alimentaţie scăzută în sodiu este indicată tuturor. Sodiul este un mineral important pentru organism, ce ajută la buna funcţionare a sistemului muscular şi a sistemului nervos, astfel că este recomandat ca acesta să fie menţinut la un nivel echilibrat.

Mult timp s-a discutat despre efectul negativ al sodiului asupra presiunii arteriale şi despre riscul crescut de apariţie a bolilor de inimă. Deşi este adevărat că sodiul creşte într-o măsură mică tensiunea arterială, diminuarea cantităţii zilnice de sodiu nu aduce beneficii ci poate creşte nivelul trigliceridelor şi al colesterolului. Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu suferă de tensiune ridicată, nu este indicat să evite consumul de sare.

Ouăle sunt bogate în colesterol şi pot provoca boli de inimă. Deşi au căpătat o reputaţie proastă din cauza colesterolului care se găseşte în gălbenuş (aproximativ 211 miligrame/ ou), asta nu înseamnă că ouăle trebuie evitate pentru a proteja sănătatea inimii. Este important să ştim că nivelul ridicat de colesterol este în primul rând consecinţa unei diete bogate în acizi graşi saturaţi şi nu a consumului unui singur aliment. Mai mult, consumul zilnic de ouă nu creşte semnificativ nivelul de colesterol, iar beneficiile acestora depăşesc cu mult aşa-zisele pericole. Mai mult, diferite studii au demonstrat că mâncatul ouălelor creşte nivelul de colesterol bun HDL.

Consumul de carbohidraţi afectează sănătatea. Carbohidraţii sunt o sursă importantă de energie şi se împart în două categorii importante: cei complecşi care aduc beneficii multiple sănătăţii (cerealele integrale de secară sau ovăz, nuci, seminţe, linte, alune, mazăre) şi cei simpli, care au fost procesaţi industrial şi şi-au pierdut astfel o mare parte din fibre şi nutrienţi (dulciurile cu zahăr şi făină albă, junk food). Carbohidraţii simpli nu fac altceva decât să polueze organismul cu toxine, zahăr şi alte chimicale ce apar în urma procesării acestora. Aşadar, consumul de carbohidraţi este benefic pentru sănătate atât timp cât este vorba despre cei complecşi.

Un pahar de vin roşu pe zi este sănătos. Nu doar vinul roşu este cel care aduce beneficii organismului şi în special inimii: berea şi alte băuturi alcoolice au acelaşi efect, atât timp cât sunt consumate echilibrat. În general, alcoolul stimulează nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia acţionează asupra trigliceridelor, diminuând astfel riscul de a dezvolta mai târziu cheaguri de sânge ce pot provoca atacuri cerebrale. Cu toate acestea, trebuie precizat că nu este indicat consumul zilnic de alcool şi nici depăşirea cantităţii de 100 ml la o servire. În caz contrar, efectele negative vor depăşi beneficiile acestora.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
NUTRIŢIE,
REGIM ALIMENTAR,
DIETE
/actualitate/mituri-privind-obiceiurile-alimentare-care-afecteaza-sanatatea-16683677
16683677
comments powered by Disqus
ZF.ro
Cum să ai propriul home cinema în faţa canapelei fără să cheltui o avere Cum să ai propriul home cinema în faţa canapelei fără să cheltui o avere
Arabia Saudită DINAMITEAZĂ economia mondială. Ce se întâmplă i-a lăsat cu gura căscată şi pe cei mai mari analişti
ONE.ro
Incredibil. Cu cât era plătită Andreea Marin la "Surprize, surprize!" Incredibil. Cu cât era plătită Andreea Marin la "Surprize, surprize!"
Jennifer Aniston le-a arătat fanilor casa sa de 21 de milioane de dolari. "N-aş vrea să trăiesc în altă parte"
Cum arată fiica celebrului Stephen Hawking
Descopera.ro
Una dintre cele mai STRĂLUCITE minţi ale României. La numai 4 ani îi uluia pe toţi cu capacitatea lui. La 5 ani era deja un GENIU MONDIAL Una dintre cele mai STRĂLUCITE minţi ale României. La numai 4 ani îi uluia pe toţi cu capacitatea lui. La 5 ani era deja un GENIU MONDIAL
Planul PERICULOS de a ghida EXTRATEREŞTRII către Terra înseamnă şi modificarea Soarelui: „Numai aşa îi atragem”. Urmările ne vor afecta pe toţi
Existenţa oamenilor şi a Pământului este în PERICOL maxim. Anunţul TERIBIL făcut în urmă cu puţin timp de NASA provoacă PANICĂ
Go4it.ro
Iar „intră APPLE în faliment”. A reuşit să vândă mai multe telefoane decât HUAWEI, chiar la ei acasă Iar „intră APPLE în faliment”. A reuşit să vândă mai multe telefoane decât HUAWEI, chiar la ei acasă
În Dubai, poliţiştii au deja MOTOCICLETE ZBURĂTOARE. În România, avem Logan-uri de Poliţie.
Religia SATANISTĂ a luat în vizor NETFLIX. Motivul ŞOCANT pentru care sataniştii atacă serviciile de streaming
Csid.ro
Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO Postul intermitent: slăbirea preferată de vedete GALERIE FOTO
Vopseaua de păr: substanţele toxice pe care le conţin unele produse
Murăturile din comerţ în România - de ce ne pot îmbolnăvi grav?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.