Ministerul Transporturilor: S-au depus toate eforturile pentru clasarea procedurii de infringement. Aşteptăm avizul CE

Autor: Ioan Dornescu Postat la 20 octombrie 2014 68 afişări

Ministerul Transporturilor transmite că s-au depus toate eforturile pentru soluţionarea şi clasarea procedurii de infringement lansate împotriva României în sectorul feroviar şi că aşteaptă avizul motivat al CE la propunerea de modificare a cadrului legal pentru transpunerea directivei europene.

"Ministerul Transporturilor, împreună cu celelalte ministere implicate în procesul de avizare şi autorităţile din subordinea ministerului a depus toate eforturile pentru soluţionarea şi clasarea acestui infringement. Până la ora actuală, autorităţile române nu au primit în mod oficial avizul motivat al Comisiei Europene la propunerea părţii române de modificare a cadrului legal naţional de natură să răspundă în totalitate prevederilor Directivei 2004/49/CE. După primirea oficială a avizului motivat din partea Comisiei Europene, partea română are la dispoziţie două luni de zile pentru a formula un punct de vedere", a răspuns Ministerul Transporturilor, la solicitare MEDIAFAX.

CE a lansat joi trei proceduri de infringement împotriva României, una dintre acestea fiind pentru netranspunerea legislaţiei UE privind siguranţa căilor ferate.

Conform unui comunicat, Comisia Europeană a cerut României să-şi pună toate normele naţionale în conformitate cu Directiva 2004/49/CE privind siguranţa căilor ferate, cererea vizând independenţa autorităţii de siguranţă şi a organismului de investigare.

Legislaţia ar fi trebuit să fie în vigoare încă din aprilie 2006. În februarie 2013, Comisia a declanşat o acţiune în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor împotriva României în legătură cu această chestiune, iar joi CE a decis trimiterea unui infringement (aviz motivat - a doua etapă a acţiunii UE în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor).

Comisia precizează că România are la dispoziţie două luni pentru a răspunde. "Dacă România nu reacţionează în mod satisfăcător, Comisia poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene în privinţa acestei chestiuni", se mai arată în comunicat.

Directiva 49 din 2004 vizează dezvoltarea unei abordări comune privind siguranţa căilor ferate, astfel încât toate reţelele feroviare comunitare să demonstreze în mod constant niveluri înalte de siguranţă, iar cetăţenii europeni să călătorească în siguranţă pe aceste reţele. Stabilirea unor cerinţe de siguranţă privind sistemul feroviar include gestionarea în condiţii de siguranţă a infrastructurii şi a funcţionării traficului, rolurile şi responsabilităţile întreprinderilor feroviare şi ale administratorilor de infrastructură, precum şi interacţiunea acestora. În plus, trebuie să se asigure un cadru comun de reglementare în domeniul siguranţei, reglementarea, gestionarea şi controlul siguranţei şi investigarea independentă a accidentelor.

"Transpunerea Directivei 2004/49/CE privind siguranţa căilor ferate comunitare şi de modificare a Directivei 95/18/CE a Consiliului privind acordarea de licenţe întreprinderilor feroviare şi a Directivei 2001/14/CE privind repartizarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi perceperea de tarife pentru utilizarea infrastructurii feroviare şi certificarea siguranţei (reformare) a fost efectuată prin adoptarea Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară. Conform prevederilor Legii nr. 55/2006, în cadrul Autorităţii Feroviare Române – AFER funcţionează patru organisme distincte, respectiv Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română – ASFR, Organismul de Investigare Feroviar Român - OIFR, Organismul Notificat", precizează Ministerul Transporturilor.

Instituţia precizează că la 22 martie 2013, Comisia Europeană a transmis României o scrisoare de punere în întârziere, arătând că autorităţile naţionale competente nu au transpus corespunzător mai multe dispoziţii ale Directivei 2004/49/CE, referitoare la cerinţele aplicabile pentru obţinerea certificării de siguranţă şi a autorizării de siguranţă, la independenţa autorităţii de siguranţă, la asigurarea independenţei funcţionale a organismului de investigare şi în ceea ce priveşte investigarea unor accidente sau incidente.

"În răspunsul trimis de autorităţile române în termenul indicat în scrisoarea de punere în întârziere au fost formulate/comunicate atât precizări/explicaţii în vederea lămuririi unor aspecte sesizate de Comisie, precum şi un calendar cu măsuri şi termene de realizare precise având ca finalitate remedierea deficienţelor de transpunere reliefate de Comisie. Din cauza mai multor schimbări care au avut loc la nivelul conducerilor ministerelor implicate în procesul de avizare, cât şi al altor autorităţi din subordinea ministerului, implicate direct în procesul de modificare a legislaţiei aferente, a vacanţelor parlamentare cât şi a unor dificultăţi întâmpinate pe circuitul extern de avizare, proiectele de acte normative nu au putut fi aprobate şi notifcate la Comisia Europeană până la data asumată de către autorităţile române", precizează Ministerul Transporturilor.

Reprezentanţii MT spun că instituţia a iniţiat deja demersurile pentru soluţionarea şi clasarea acestei cauze încă din 2013, prin modificarea legislaţiei aferente, astfel încât prevederile Directivei 2004/49/CE să fie transpuse în mod corespunzător în legislaţia naţională.

De asemenea, Ministerul Transporturilor a trimis draft-urile actelor normative de modificare a legislaţiei naţionale în vigoare la Comisia Europeană, pentru care aşteaptă un aviz motivat, după primirea oficială având la dispoziţie două luni de zile pentru formularea unui punct de vedere.

Ministerul Transporturilor mai menţionează că în prezent au fost elaborate două proiecte de acte normative de modificare a legislaţiei în vigoare, respectiv o ordonanţă de urgenţă a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară, precum şi o alta care vizează modificarea şi completarea OG 95/1998 privind înfiinţarea unor instituţii publice în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.

Cele două proiecte urmează să fie supuse spre avizare celorlalte ministere implicate, respectiv al Afacerilor Externe, Muncii, Finanţelor şi Justiţiei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
MT,
REACŢIE,
INFRINGEMENT
/actualitate/ministerul-transporturilor-s-au-depus-toate-eforturile-pentru-clasarea-procedurii-de-infringement-asteptam-avizul-ce-13423423
13423423
comments powered by Disqus
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO
Șoferul unui BMW ÎNCEARCĂ să scape de amenda poliției. A crezut că metoda e GENIALĂ însă...
O șoferiță de DUSTER a produs haos în București. Totul în MARȘARIER
Descopera.ro
Ce a ieşit pe TOMOGRAFIILE infectaţilor cu coronavirus. „Este prima DOVADĂ!”
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Go4it.ro
Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.