Mihai Jurca anunţă reorganizarea Cancelariei Prim‑Ministrului

Autor: Radu Mocanu Postat la 18 iulie 2025 21 afişări

Vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, şeful Cancelariei Prim‑Ministrului, Mihai Jurca, a prezentat propunerile de reorganizare a structurii interne, care prevede reducerea numărului de consilieri şi secretari de stat, transformarea unor direcţii în servicii şi crearea unui nou departament.

Mihai Jurca anunţă reorganizarea Cancelariei Prim‑Ministrului

În eforturile de eficientizare a structurilor statului, în vederea reducerii deficitului bugetar, Mihai Jurca, şeful Cancelariei Prim-Ministrului a anunţat schimbările ce urmează să se realizeze în cadrul instituţiei.

„Trebuie să fac câteva precizări generale. În acest moment, Cancelaria are un număr de 176 de posturi, cu un număr de 15 posturi vacante, dintre care 99, conform prevederilor legale, sunt posturile dedicate corpului administrativ al Cancelariei, diferenţa de 77 fiind posturile demnitarilor publici. Aici mă refer la, evident, premier, subsemnatul în calitate de şef de Cancelarie, consilier de stat, secretar de stat şi aparatul fiecărui demnitar”, a declarat Jurca.

Despre schimbările ce ar putea să se realizeze, oficialul a declarat „Ceea ce propunem este următoarea formulă. Reducem consilierii de stat la un număr total de 11 posturi, secretarii de stat la 4 posturi, aparatul demnitarilor va fi de 14, asta înseamnă că fiecare consilier de stat sau secretar de stat va avea un consilier, nu doi, lucru care se transferă şi în cabinetul primului ministru, care nu va mai avea o posturi, va avea cinci posturi, în cabinetul meu, care nu va avea trei posturi, va avea două posturi, rămâne şeful de cabinet, secretarul general, direcţia de protocol se transformă în serviciu şi va avea 12 posturi, direcţia de comunicare se transformă în serviciu şi va avea 18 posturi, direcţia de asigurare resurse, unde avem contabilitate, buget, achiziţii, va avea 22 de posturi şi o nouă propunere este organizarea unui nou departament”.

Pentru sporirea eficitizării, acesta a mai descris următoarea iniţiativă „Propunem organizarea unui departament pentru continuitate guvernamentală, care va avea principala menire de a urmări activitatea demnitarilor, de a o contabiliza şi documenta, în acelaşi timp de a fi suportul comitetelor şi consiliilor interministeriale, de a urmări informaţiile care se discută şi concluziile acestor comitete, şi în acelaşi timp de a fi un departament de suport pentru alte activităţi pe care le vor face demnitarii sau chiar şi ceilalţi colegi din Cancelarie”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
guvern,
reforme,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.